IN FERNEM LAND

MÉS WALDBÜHNE 2011


Vull insistir amb el concert de Waldbühne 2011, deixant-vos uns quants fragments, els que m’han agradat més, però tan sols els àudio, ja que crec que no ens distrauran tant les absurdes ximpleries que s’acostumen a fer en aquest tipus de concerts i amb aquests protagonistes tan mediàtics i desinhibits.

Ells són prou bons com per que ens concentrem en com canten i no pas amb aspectes complementaris que amb l’apunt d’ahir va quedar demostrat que desllueixen allò que hauria de ser el principal.

Al final us deixaré l’àudio del concert segons la TV oficial, sense les últimes propines, ja que el que mana és la futura edició en DVD que suposo que sortirà de immediat. Ja em direu si us baixeu tot l’àudio que us deixo, si us passa el mateix que en a mi, quan escoltareu el duo de Saint Sulpice sense tot l’atrezzo que hi posen els protagonistes tal i com ho veiem en el YouTube i si us agrada més.

Comencem doncs per “Un bel dí vedremo” de Madama Butterfly cantat per Anna Netrebko:

Atenció al Cielo e mar de Jonas Kaufmann, a veure si al final hauré de reconèixer que amb l’òpera italiana també m’agrada.

El tercet de I Lombardi de Giuseppe Verdi, “L’acque sante del Giordano…Qual voluttà transcorrere”, una troballa difícil d’escoltar i que s’agraeix molt, acostumats a les programacions  estanderitzades dels programes d’aquests concerts. Schrott, Netrebko i Kaufmann fan un trio (musical):

Anna Netrebko cantant la Leonora de Il Trovatore, “Timor di me…D’amor sull’ali rosee…Miserere…Tu vedrai che amore in terra”, amb l’acompanyament de Jonas Kaufmann en el Miserere. Potser el millor moment de tot el concert.

Jonas Kaufmann canta ara un aclaparador “Addio a la mamma” de la Cavalleria Rusticana. Definitivament m’agrada aquest xicot cantant òpera italiana!

Malgrat tot, us deixo a Erwin Schrott cantant la preciosa ària de Sipson de La tabernera del puerto, està molt bé.

El concert va donar més de si, però us deixo allò que m’ha semblat més rellevant i que escoltat, sense les imatges, ens fa ser més musicalment equànimes, no us sembla?

Si voleu l’àudio, aquí el teniu en format mp3

Anna Netrebko, soprano
Jonas Kaufmann,
tenor
Erwin Schrott,
baix-baríton

Kammerchor Potsdam
Prague Philharmonic
Conductor: Marco Armiliato

Madamina – Leporello
Un bel di vedremo- Butterfly
Cielo e mar – Enzo aria
Escena de Saint Sulpice
Intermezzo Manon Lescaut
Tercet de I Lombardi
Escena de Leonora Il Trovatore
Mama – Turridu aria
Despierta negro La tabernera del puerto
Du bist die Welt für mich (Richard Tauber)
Porgy and Bess duo
O mio babbino caro – Gianni Schicchi
Tango Rojo (Piazzola)

Recuperades les maletes, seguim de viatge

Un comentari

  1. El programa esta mal (ya se que no lo escribiste tu , Joaquim) 😉 Lo que canta Jonas antes del Porgy and Bess es “Du bist die Welt für mich” , de Richard Tauber. Al final si canta una de Lehar, la de Giuditta, Das Leben ist lebenswert, no se si estara en la grabación o se termina en el Rojo Tango 😉

    M'agrada

  2. maria teresa

    ¡Que be! perqué jo el vaig trobar començat i em vaig perdre algunes (poques) peces del principi.
    A mi que canti el que vulgui, el Jonas.. o_o

    Fantàstic el Miserere!

    M'agrada

  3. OLYMPIA

    Gràcies altra cop, Joaquim! Em baixaré aquest arxiu que tan generosament ens deixes.
    M’ha entusiasmat en Jonas-Turiddu. M’he sentit a Sicília. La Leonora de Netrebko és per la història.
    Erwin Schrot té una bonica veu per una ària preciosa que, sovint, un negre llatí de veu molt seentimentl, canta a la Plaça de Catalunya de Barcelona envoltat de gent que espera aplaudir-lo amb ganes.

    M'agrada

  4. Hariclea

    “Definitivament m’agrada aquest xicot cantant òpera italiana!”Ayyyy, tuuuuu ;-)))))) vivat vivat! anda q me ha dado gusto q por fin te gusta 🙂 Pero seria dificil con eso de Turridu q no te guste, y eso q lo digo yo q no aguanto el personaje eseeeeeee ( Turridu, no Jonas 😉 Pero a mi me gusta mas Cielo q mar, me da algo cuando lo canta y dice vieni vieni q solo quiero deci voyy voyy 🙂
    Pero si, un concierto muy logrado y divertido a la vez. Y tambien hay de reconocer q Erwin se curro mucho lo de la Taberna del puerto, a mi me ha encantado! El aria de Banco tampoco le queda mal, insito que hay q darle un poco mas del credito a este hombre. Por lo menos a mi cuando se toma la cosa en serio me gusta mucho 🙂
    Anita, cuando haya cantado Leonora mas de 3 veces 😉 va ser una estupendissima Leonora! Sere mala pero no quiero q lo cante junto a Jonas porque no habra Dios a quien rezar pa conseguir una entrada! Si eso, por favor q sea en el Met asi los demas mortales lo podemos por lo menos ver en el cine!

    M'agrada

  5. Josep Olivé

    Vaja, vosaltres disfrutant i jo que m’haig de conformar en llegir…a més, en llegir com us ho passeu de bé! I és que ja vaig comentar que on estic en prou feines puc fer apereixer la web. Bé, un fet curiós que no sé si serà compartit per algú: trobo “Il Trovatore” de les obres de Verdi més feixugues, difícils de digerir, i en canvi la majoria de les seves àries, cantades de manera aïllada en concert m’entusiasmen. O sigui, massa bona música, per a tan pobre llibret (no vull ser cruel amb el llibretista). Em quedo amb les ganes doncs d’escoltar l’excelsa ària “D’amor sull’ali rosee”, seguida del sempre emocionant “Miserere” cantada per tota una. Netrebko.Que li farem.

    Dit això, per lo que he llegit de les entrades del post d’ahir, veig que m’he estalviat un fet que ben segur no m’hagués agradat gens: la de veure a l’Anna Netrebko en plan histriònic, gènere que cultiva en excès, amb molt d’excès. Encara recordo l’entrevista del MET en l’entreacte de Don Pasquale. I és una llàstima. No li demano l’elegància de la Renée, perque hi han coses en que s’ha de néixer, si li demano que no sigui vulgar i cutre, la seva veu no s’ho mereix!

    M'agrada

  6. Doncs si, my darlings, aquest “addio a la mamma” ja entra a formar part dels meus tòtems i per tant Hariclea, has guanyat la partida.
    Pel que fa a aquest possible Trovatore, no deixa de tenir el seu sex appeal, la veritat, però jo continuo esperant l’ampliació wagneriana del repertori kaufmanià, si l’escolanet ho fa, com no ho ha de fer en JK?
    La Netrebko de ben segur té les portes verdianes ben obertes, de bat a bat, l’esperen totes les líriques i una mica més, ella podrà i com a mínim amb l’àudio ho gaudirem i tal com escolto la cosa, els rols belcantistesm tenen els dies comptats, no us sembla?
    El cas Schrott és veritablement tot un altre. Quan s’esforça queda normalet, res per llençar les campanes al vol, però correcta, ara, quan es despista observant la seva pròpia ombra i s’agrada tant que es posa “catxondo” ell solet, aleshores comença a desafinar i em carrega molt, ja que es descobreix la mediocritat musical d’una veu amb possibilitats
    Gràcies Fedora per la croniqueta de primera ma i Josep, no pateixis, quan tornis a la “normalitat, l’apunt espero que continuï al seu lloc.
    Ben tornat Kucharón i Olympia, no m’ha quedat gaire clar si el que ens volies dir és que el la Plaça Catalunya ho va millor que l’Schrott o que l’aria és tan maca, que qualsevol se’n surt, o potser, cap de les dues coses.
    Kalamar, a tu el que et passa és que en JK ja t’agrada en un pòster, i és clar, així….
    Paulo, no t’ha agradat Il Trovatore?
    Kende, una pregunta, com és que si la TV no ho va passar tot, la propina amb el tercet del Faust està al YouTube agafat de la TV?

    M'agrada

    • Porque cada cadena pasó una cosa diferente !!! En Italia, que es de donde son los videos del Tube, se pasó completo, en ZDF no, el terceto de Faust no se vió, también sé que en otra cadena (no recuerdo cual , pero creo que es de donde proviene el audio que has puesto) no pusieron la obertura de la Novia Vendida que es como empezó el concierto, y por lo que veo , tampoco el ultimo bis de Jonas…. un lio !
      Por cierto, yo también me alegro que te haya gustado la Mamma 😉 JK amplia el repertorio de Wagner en 2013 …Parsifal. Mas allá de eso…espera escuchando al escolanet 😉

      M'agrada

  7. colbran

    A mi me parece que desde Montserrat Caballé no ha aparecido en el firmamento operístico una soprano con posibilidades tan inimaginables como Anna Netrebko. Su voz es cada mejor, más pletórica y acabará siendo una spinto verdiana de agarrarse al asiento, como no sea que su auto complaciencia y sus “prontos” de niña consentida den al traste con su fenomenal voz. Yo ya lo dije hace bastante tiempo: hará unas Leonoras (todas) que quitarán el hipo.

    Jonas Kaufman está que se sale, pero no en todo. Afortunadamente Joaquim ha suprimido su intervención en la canción de Richard Tauber, donde por dos veces roza el “accidente”. Pero en lo demás está impresionante. No sé cómo puede salirle la dichosa “pira”, pero en el “Miserere” emociona de verdad y en “La Gioconda” y en
    “Cavalleria…” y en “Manon” y en todo el resto.

    El Sr. Netrebko merece que le llame Erwin Schrott por haber interpretado la romanza de Simpson de “La tabernera (no taberna) del puerto” de Sorozábal que es la pagina más hermosa de esta reconocida zarzuela y no el dichoso “No puede ser” que uno se encuentra ya hasta en la sopa. El maestro vasco se fijó mucho en el famoso “Ol’ man river” de “Show Boat” de Kern y consiguió una auténtica aria de ópera para una zarzuela de partitura muy extensa y con un texto no siempre acertado, pero sí lo es la letra de esa romanza, en que se critica el comportamiento del blanco respecto del negro, en cierto modo similar al fragmento de Joe en la maravilla de Kern. En los años 50s del siglo pasado seguía por todos los teatros al bajo Manuel Gas (padre de Mario Gas) cuando cantaba “La tabernera de puerto”, pues aunque ese rol lo estrenó Aníbal Vela fue Gas quien lo hizo famoso, lo grabó y nadie le ha superado. El Sr. Schrott está correcto y le estoy muy agradecido de que incluyera esta fabulosa página de zarzuela.

    A pesar de los mohínes de la soprano rusa, del número de Schrott retirándole con un pañuelo el carmín que Netrebko deja en los labios de Kaufmann, etc…, a mí me parece este festivo concierto muy saludable y estoy deseando tenerlo con imagen y sonido. Lamento que Anna Netrebko se haya robustecido, pero si esto ha sido para mejorar su impresionante voz, doy por bien ganados esos 15 kilos de más que le han arrebatado su otrora “vedettística” figura.

    M'agrada

  8. Tot i estar fora, seguim amb interès aquests apunts.
    Esperem la tornada a BCN per descarregar-nos el concert sencer, però m’afegeixo als afalacs per al JK. La Sra.Anna també està molt bé, i el seu marit, deixem-ho en pssse,pssse.
    Una abraçada

    M'agrada

  9. Montserrat tur

    Moltes gracies per deixarnos el audio d’aquest concert, ahir vaig poder veure el video i vaig disfrutar moltissim, fantàstica la Netrebko amb Trovatore , tambè amb và agradar Schrott cantán La Tavernera , un aria que en porta mols recorts doncs el meu pare l’havia cantat mols cops al teatre amb la companyia del mestre Damunt. Vull fer un punt i apart amb J.K. está insuperable i tan en fá que canti el italia frances o alemany, BRAVO JONAS BRAVISSIMO

    M'agrada

Deixa una resposta a Joaquim Cancel·la la resposta