IN FERNEM LAND

EL FAUST DEL MET: KAUFMANN, POPLAVSKAYA, PAPE, BRAUN i NEZET-SEGUIN


Jonas Kaufmann, Faust al MET 2011 Producció de Foto Ken Howard Metropolitan Opera

Abans d’ahir 29 de novembre de 2011 va tenir lloc al MET la primera representació de la nova producció de Faust de Charles Gounod que aviat veurem al cinema, però que no m’he pogut estar de portar-vos de moment l’àudio que n’estic molt segur que serà molt ben rebut, sobretot per tota la parròquia “kaufmanniana”, però també per altres i variats motius.

A l’espera del que ens ofereixi la nova producció de Des McAnuff, que debuta al MET, aquí us deixo el repartiment sencer per anar fent boca:

Metropolitan Opera House

29 de novembre de 2011

FAUST
Charles Gounod-Jules Barbier/Michel Carré

Faust……………….Jonas Kaufmann
Marguerite…………..Marina Poplavskaya
Méphistophélès……….René Pape
Valentin…………….Russell Braun
Siebel………………Michèle Losier
Marthe………………Wendy White
Wagner………………Jonathan Beyer

Director musical……………Yannick Nézet-Séguin

I ara que us semblen uns quants àudios abans de deixar-vos els enllaços, gentilesa de l’Alex? Us informo que la versió, com succeeix sempre amb aquesta òpera, conté estisorades i al MET npo crec que siguin pressupostàries. La cabdal escena de l’església s’ha traslladat després de la mort de Valentin i els pobres Valpurguis també han estat massacrats.

La direcció de Yannick Nézet-Séguin no és genial però si efectiva i a l’espera de la transmissió del dia 10, aquesta del 29 no m’ha impactat gaire.

Comencem per l’ària de Valentin “avant de quitter ces lieux”, a càrrec del baríton canadenc Rusell Braun, una mica curt de greus.

René Pape Méphistophélès al MET 2011 Foto Ken Howard Metropolitan Opera

René Pape, del que ja coneixem el seu Méphistophélès, va cantar així “Le vau d’or”

Michèle Losier Siebel al MET. Foto Ken Howard Metropolitan Opera

En l’esperat tercer acte ens trobem amb el Siebel de la mezzosoprano canadenca  Michèle Losier, que va cantar així la deliciosa “Faites-lui mes aveux”

I arriba el moment d’escoltar a Jonas Kaufmann cantant l’emblemàtica ària del jardí. ja escoltareu que durant tota la representació Kaufmann va regalant detalls de delicadesa i musicalitat preciosos. Potser l’agut de l’ària no li surt tan bonic com el “O belle enfant, je t’aime” del segon acte, però, caram quin Faust!.

Marina Poplavskaya, marguerite al Met, Foto Ken Howard Metropolitan Opera

La soprano russa Marina Poplavskaya sovint titllada de freda i distant, va cantar així l’ària del quart acte “Il ne reviens pas”. La veu és plena i preciosa, amb algun problema en el pas de la veu a la zona aguda i si, potser una interpretació un tant genèrica. Us he estalviat l’ària de les joies, que sempre resulta una mica de final de concurs de cant.

I ja us deixo els enllaços per anar baixant aquest Faust que jo crec que podrà millorar en la funció del dia 10 de desembre als cinemes.

ENLLAÇOS

Tot esperant que ho gaudiu, us desitjo una bona entrada al mes de desembre.

marina Poplavskaya i Jonas Kaufmann al Faust del MET. Foto Ken Howard metropolitan Opera

38 comments

  1. Renoi!!! Moltes gràcies per aquest regal que ens deixes… tinc moltes ganes d´escoltar-ho i tant de bo podés anar al cinema a veure-la… m´hauré d´esperar que l´editin en DVD.
    Per les fotos que poses, això pinta, molt però que molt bé….

    Gràcies,

    M'agrada

  2. dandini

    Caram a aixó s’en diu estar al dia.He llegit 5 critiques d’aquesta funció i totes elles coincideixen en que va ser un enorme èxit dels dos protagonistes masculins.Per lo vist sembla ser que Jonas Kaufmann no tenia el seu millor dia pero tanmateix i com era previsible el seu “Salut” es actualment insuperable.Rene Pape está pletòric vocalment i dona la sensació que controlant millor la seva emisió més propia d’un altre repertori.Per lo llegit Marina Poplavskaya va tenir molts problemes vocals i seriosos entrebancs a “Anges purs”.Jo la segueixo trovant curta de fiato, d’agut i tremendament aburrida.Llástima que per la versió cinematogràfica no haguessin pensat en Malin Byström(una cantan magnífica) que fa el segon repartiment tant al Met com a la ROH de Londres.

    M'agrada

    • alex

      Efectivamente, la sueca Bystróm cantará el segundo cast, con Alagna de Faust.
      Inicialmente, Gheorghiu tenía que cantar con Kauffman pero ” canceló ” hace unos meses ( o todavía sigue “castigada” por P.Gelb, por sus incidencias de la pasada teporada).

      Como dice Dandini, ojo con esta soprano lírica sueca que tiene mucha clase y gusto. Por cierto, será la Thais del próximo marzo en Valencia, junto a Domingo que debutará el Athanael y Albelo como Nicias.

      M'agrada

    • No va ser una bona nit. Les primeres tampoc acaben de sortir bé del tot al MET.
      Kaufmann i Pape millorables. Poplavskaya molt millorable i la direcció, no sé, no sé.
      Ah! i el Salut de Beczala del Liceu em va agradar més. Tot i així Kaufmann, quan l’escoltis sencera, fa coses per sucar-hi pa.
      Esperem que el dia 10 tot acabi sortint més rodó.

      M'agrada

  3. colbran

    De Malyn Byström ya ha hablado Joaquim, con motivo de la aparición en el mercado del recortado “Guillaume Tell” de Rossini, dirigido por Antonio Pappano y con Gerald Finley y John Osborne, y de una actuación en directo del mismo título. La Byström es una cantante interesantísima pero más próxima a soprano spinto o dramática que lírica. Tiene ciertos problemas de dicción, pero ninguno más destacable. Yo ya la quisiera para cualquier rol adecuado a su voz en nuestro Liceu.

    No comprendo esa manía persecutoria, Dandini, que tienes contra Marina Poplavskaya. A otras cantantes les pasas por alto todos los defectos que le achacas a ésta. Tú que tanto valoras el Met y los cantantes que actúan en él, te has preguntado por qué la contratan tanto? Lo hacen porque es mala y está cargada de todos esos defectos que señalas?

    M'agrada

    • La primera vegada que vaig portar a Malyn Byström a In Fernem Land no va ser pel Guillaume Tell, pocs dies abans va protagonitzar un apunt de la seva Elena a Les Vêpres Siciliennes de Verdi a Ginebra.

      M'agrada

  4. dandini

    No li tinc mania persecutòria,simplement es que no m’agrada.El seu fiato i aguts són insuficients fets que es poden constatar facilment.Desde el punt de vista interpretatiu la cosa resulta força esmortuida (no troves que li manca empenta).El seu “Amami Alfredo ” de l’any feia bastanta llàstima…El Met és un gran teatre on hi ha grans cantants que hi canten molt poc(Harteros,Stemme, Podles,etc) i d’altres que tenen més sort sense mereixer-la per exemple Poplavskaya.Si consultes les critiques d’ara del Met o de les seves actuacions al ROH veuras que hi ha un munt d’opinions que coincideixen força amb la meva.Potser estem tots equivocats…Una llàstima no haver contractat a Irina Lungu o Ana Maria Martínez segons el meu parer.

    M'agrada

  5. Marta B

    Moltes gràcies!, fa uns dies vaig mirar si hi havia entrades per anar-la a veure al cinema i ja no queda res, m’han dit que dilluns sabrien si disposarien d’una altra sala. Sinó és així almenys ja tindrem l’àudio.

    M'agrada

  6. Xavier C.

    No us ho creureu: mig en broma li he dit a una companya de la feina gens interessada en l´òpera que potser ‘hauria d´anar a la de dissabte en vuit’, i per ‘acabar de convèncer-la’ li he passat la foto d´aquest Kaufmann tant seductor que presideix l´entrada d´avui. M´ha contestat: “No m´agrada aquest noi. Em dona ‘repelús’”. M´he quedat tant sorprès que li he preguntat a una altra companya que passava per allà què li semblava la foto de l´amic Kaufmann. “No m´agrada. Sembla un afeminat”. Bocabadat, encara he fet venir una tercera noia: “No. Aquest xicot no m´agrada. No li veig el què”. Encara no me´n sé avenir. Això sí; amb el nivell d´exigència de les noies que m´envolten, començo a entendre per què alguns estem com estem… 🙂

    M'agrada

    • A les companyes de feina haguessis tingut que fer-los escoltar en Kaufmann i aleshores l’opinió hagués estat una altra.
      A mi el físic d’en Kaufmann tampoc em provoca cap calfred especial, més aviat trobo que bruteja, però des de quan això és determinant per tal de que m’agradi un cantant?. Si fos així no m’agradarien molts dels cantants que m’han entusiasmat, m’entusiasmen i m’entusiasmaran.

      M'agrada

  7. colbran

    Por lo que señala Joaquim se ha suprimido también parte o toda la escena de Walpurgis. Habría que saber por qué. Si se pretende ofrecer la primera versión -opera comique- faltan las partes habladas y sobra la obertura (o preludio) y el aria de Valentin que no figuraban en su primer estreno. Tampoco incluía el ballet. Pero si se representa la segunda versión -sin texto hablado- estrenada en el Palais Garnier -con Eugenia de Montijo y Napoleon III en el palco real- la escena de la casa de Marguerite es esencial -aquí tenemos el aria de Marguerite- pero también toda la escena de Walpurgis con su ballet (que mira por dónde a mí me gusta mucho) y cortarla me parece un sacrilegio, especialmente en el Met donde tienen medios para ofrecer un “Faust” completo.

    Sobre los fragmentos que ofrece Joaquim, me ha gustado a medias Russell Braum; no me ha gustado René Pape; encuentro correcta Michèle Losier; muy discreta la Poplavskaya; la dirección musical sin alma y Kaufmann bien, pero me gustó más bBeczala. veremos si se esfuerzan algo más en la función del día que veremos D.M. en el cine.

    M'agrada

  8. Josep Olivé

    I això de canviar escenes? I carregar-se la de Walpurgis? Però per què no deixaran a Gounod tranquil! Pobre compositor, ja li van fer un munt de barrabasades a la seva pobre “Mireille” que ara no deixan tranquil al Faust!

    Aquest Yannick Nézet-Séguin està tenint una projecció brutal amb lo jove que és. Està a tots els pals, i els llocs són del més radiant prestigi. És baixet però renoi com fa anar l’orquestra! Pel que fa al cast doncs és un dels de luxe per aquesta òpera. Faltaria més. És el MET. Només veien l’òpera sencera podré constatar si em fan la mateixa (o més, o menys) grandíssima impressió que els respectius Beczala, Stoyanova, Terfel, Tèzier…

    He llegit (que no sé per què l’ordinador no em deixa avui l’opció de respondre) i diu que no hi han entrades? “Y yo con estos pelos…” Un Barça-Real Madrid pel mig i no hi han entrades al cinema per a Faust? La bona: m’encanta que les sales de cinema s’omplin de gom a gom per a veure òpera. La dolenta: jo no tinc entrada, buaaaa…buaaaa… Estic segur que obriran una segona sala, ja fa molt de temps que ho fan i ara no pot ser una excepció. No sé com m’ho faré, però no me la perdo. Encara que sigui venent la meva ànima al diable…hahahaha.

    M'agrada

    • Josep, un cop escoltat amb deteniment, jo diria que el repartiment del Liceu és globalment millor, si fem la mitjana dels cinc intèrprets principals.
      És a dir, si escoltem els Faust de Londres, París, Barcelona i Nova York, em quedo amb el del Liceu, si és que allò que vam escoltar és el FAUST, o el FAST, el FUST, el AUST, el FAUS, o qualsevol atre combinació que t’agradi, però que no acabi sent FAUST.

      M'agrada

  9. Serà dofícil de superar el repartiment del Liceu. El Faust no hi era tot, amb perdó, però el troç que hi era s’ho valia amb aquelles veus de primer ordre que feien empal·lidir el Faust parisenc amb un Alagna mecanitzat i una Mula sense esma.
    No me’l baixaré però te’n dono igualment les gràcies Joaquim,
    Quan a Jonas K., si bruteja se’l pot dutxar. A més a més, abans de la dutxa, jo li veig un punt de camioner d’aquells que fa Barcelona-Hamburg en una nit o de mecànic inassequible al defalliment, tipus quasi sempre aureolats per una foscor que mira…té un punt.
    Una abraçada!

    M'agrada

    • Acabes de fer un petit relat d’aquells que saps que m’agraden tant i que amb un petit traç ja ens has posat en situació. Ja el veia passant la Jonquera cantant Nothung! Nothung! abans d’arribar a Perpinyà.
      Un petó Olympia.

      M'agrada

      • No, mecanico no, chofer sí fue cuando estudiaba en el conservatorio, pero de BMWs de lujo para llevar gente al aero..lo que es un chollo esbalquilarle el apartamento al señor Kaufmann…tiene por hobby arreglar todo lo que se le pone por delante en mal estado (vamos, el bricolage), y en algunas de sus entrevistas cuenta sus “chapuzas” en diferentes pisos y que viaja con una cajita de herramientas, así que encima de pagar, los deja en estado de revista.

        M'agrada

      • Bruteja? però si li queda d’allò més bé la barba de dos dies..i amb barba més llarga deu ser la hòstia!

        Xavier, convida a aquestes noies al Met! T’asseguro que nosaltres també som molt exigents.

        Kende, además de Siegmund ya tenemos un Siegfried-manitas, Qué tesoro de hombre!

        M'agrada

  10. Montserrat tur

    Jo també et vull donar les gràcies per els enllaços d’aquest Faust,tinc moltes ganes de veura-la al cinema ,dons ès l’asignatura pendent que tením els que varem estar al Liceu, que a nivell de veus vam poder disfrutar d’un Faust inmillorable , en faltava una posada en escena que no sé si serà molt o poc vistosa , peró si més no veurem representat alló que s’està cantant , que en definitiva penso que ès el menys que es pot demanar cuant anem a veure una ópera. Fins el dia 10. Bona nit

    M'agrada

  11. victorialeo

    Hola , enhorabuena por la web, no he podido ver la producción de Fausto del MET pero me encanta leer los comentarios, ¿alguien vió el Fausto de La Ópera de París de hace un par de meses? Cual os pareció mejor?.

    Joaquim muchas gracias por los comentarios y por el video de Don Giovanni, estoy deseando ver el final que me escamotearon los del satélite

    M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: