IN FERNEM LAND

SEATTLE 2013: DER RING DES NIBELUNGEN


Der Ring des Nibelungen a l'òpera de Seattle, producció de Stephen Wadsworth

Der Ring des Nibelungen a l’òpera de Seattle, producció de Stephen Wadsworth

Un dia o altre n’havia de parlar i després d’uns quants dies sense Wagner, avui una dosis complerta, un Der Ring des Nibelungen sencer per descarregar. Una proposta diferent i ben actual, malgrat que les fotografies de la producció que farà les delícies de molts nostàlgics puguin semblar d’un altre mil·lenni, que ve de la llunyana ciutat de Seattle, als Estats Units, un centre operístic de forta tradició wagneriana, que es nodreix de molts dels cantants nord-americans, però que també acostuma a importar-ne del vell continent, per intentar presentar amb una dignitat que molts voldrien, els drames musicals wagnerians.

Aquesta producció del Ring deguda a Stephen Wadsworth es va estrenar l’any 2001 i es va reposar l’any 2005, el 2009 i ara al 2013, en motiu del bicentenari.

En aquesta ocasió la direcció musical ha anat a càrrec del director israelià Asher Fisch, un habitual a les temporades de Seattle on abans havia dirigit Parsifal, Lohengrin, Tristan und Isolde i Der Fliegende Hollánder entre altres obres no wagnerianes.

L’equip de cantants es nodreix en part de la pedrera de la casa, que alhora nodreix a la resta de teatres nord-americans, potser no seran excepcionals però tampoc fan passar la vergonya aliena de Rings més anomenats i escoltats darrerament i alguns fixatges europeus, aquest any per a Brünnhilde i Siegfried, coberts de manera molt més que digne per una juvenil Brünnhilde de la soprano anglesa Alwyn Mellor i el Siegfried molt més sòlid i convincent que els escoltats aquest estiu, del tenor alemany Stefan Vinke.

Aquí us deixo els enllaços radiofònics extrets del primer cicle per el pròleg i la primera jornada (dies 4 i 5 d’agost), i 15 i 17 d’agost per a les dues darreres jornades, i pertanyents al segon cicle. Encara van programar-ne un tercer a finals de mes, una proesa tan sols a l’abast de Bayreuth.

Mentre aneu baixant enllaços, podeu escoltar uns fragments que us he triat, començant per un fragment de l’escena de Siegmung i Sieglinde, amb els Wälse! Wälse!’ exageradament allergasats, de Stuart Skelton i la soprano Margaret Jane Wray com a Sieglinde

També us deixo l’inici del segon acte de Die Walküre per escoltar l’entrada de Greer Grimsley com a Wotan i la corresponent rèplica, amb els ’Hojotojo!’ inclosos d’Alwyn Mellor

M’interessa molt que escolteu a Stefan Vinke com resolt el seu Siegfried. He escollit la compromesa escena de la forja, al costat del Mime de Dennis Petersen, escoltem els darrers deu minuts del primer acte.

I de Götterdämmerung he escollit la immolació. amb Alwyn Mellor.

Suposo que els talls us han semblat prou engrescadors, oi?

Richard Wagner
DER RING DES NIBELUNGEN

Orquestra del Festival de Seattle (Seattle Symphony)
Cor de l’Òpera de Seattle

Direcció musical: Asher Fisch

1ª escena de Das Rheingold, producció de Stephen Wadsworth  a Seattle

1ª escena de Das Rheingold, producció de Stephen Wadsworth a Seattle

DAS RHEINGOLD

Woglinde: Jennifer Zetlan
Wellgunde: Cecelia Hall
Flosshilde: Renee Tatum
Alberich: Richard Paul Fink
Fricka: Stephanie Blythe
Wotan: Greer Grimsley
Freia: Wendy Bryn Harmer
Fasolt: Andrea Silvestrelli
Fafner: Daniel Sumegi
Froh: Ric Furman
Donner: Markus Brück
Loge: Mark Schowalter
Mime: Dennis Petersen
Erda: Lucille Beer

Seattle Radio broadcast 4 d’agost de 2013

ENLLAÇ mp3

GREER GRIMSLEY (Wotan) al tercer acte de Die Walkúre, producció de Stephen Wadsworth  per a l'òpera de Seattle.

GREER GRIMSLEY (Wotan) al tercer acte de Die Walkúre, producció de Stephen Wadsworth per a l’òpera de Seattle.

DIE WALKÜRE

Siegmund: Stuart Skelton
Sieglinde: Margaret Jane Wray
Hunding: Andrea Silvestrelli
Wotan: Greer Grimsley
Brünnhilde: Alwyn Mellor
Fricka: Stephanie Blythe
Gerhilde: Wendy Bryn Harmer
Helmwige: Jessica Klein 
Waltraute: Suzanne Hendrix
Schwertleite: Luretta Bybee
Ortlinde: Tamara Mancini
Siegrune: Sarah Heltzel
Grimgerde: Renee Tatum
Rossweisse: Cecelia Hall 

Seattle Opera radio broadcast 5 d’agost de 2013

ENLLAÇOS mp3

STEFAN VINKE (Siegfried)  acte 2º, producció de Stephen Wadsworth per a l'òpera de Seattle.

STEFAN VINKE (Siegfried) acte 2º, producció de Stephen Wadsworth per a l’òpera de Seattle.

SIEGFRIED

Mime: Dennis Petersen
Siegfried: Stefan Vinke
The Wanderer: Greer Grimsley
Alberich: Richard Paul Fink
Fafner: Daniel Sumegi
Forest Bird: Jennifer Zetlan
Erda: Lucille Beer
Brünnhilde: Alwyn Mellor

Seattle Opera radio broadcast 15 d’agost de 2013

ENLLAÇOS mp3

Götterdämmerung acte 3er, producció de Stephen Wadsworth per a l'òpera de Seattle.

Götterdämmerung acte 3er, producció de Stephen Wadsworth per a l’òpera de Seattle.

GÖTTERDÄMMERUNG

1st Norn: Luretta Bybee
2nd Norn: Stephanie Blythe
3rd Norn: Margaret Jane Wray
Brünnhilde:  Alwyn Mellor
Siegfried: Stefan Vinke
Gunther: Markus Brück
Hagen: Daniel Sumegi
Gutrune: Wendy Bryn Harmer
Waltraute: Stephanie Blythe
Alberich: Richard Paul Fink
Woglinde: Jennifer Zetlan
Wellgunde: Cecelia Hall
Flosshilde: Renee Tatum

Seattle Opera radio broadcast 17 d’agost de 2013

ENLLAÇOS mp3

Crec que us interessarà, aquest Ring amaga sorpreses agradables.

15 comments

  1. Carlos R.

    Muchas gracias, lo escucharé con sumo interés.
    Estuve a punto de ir en el 2005, pero finalmente no pudo ser. me han hablado estupendamente de los Wagner que se programan en Seattle.
    Estás al tanto de todo

    M'agrada

    • Es una propuesta estimulante, cuando lo escuches ya nos dirás algo. Vinke hubiera tenido que estar en Bayreuth, no és que sea WW pero tiene una dignidad de la que carece actualmente Ryan.

      M'agrada

  2. Jordi

    Una mica kitsch aquesta producció. Semblen cromos de la xocolata de quan el meu pare era petit.
    Els fragments escoltats són prou interessants per fer una baixada gradual, començo per Siegfried.

    M'agrada

    • Una mica?, però és tan clàssica que és moderna, no sé si m’explico 😉
      Les modernitats escèniques ja no suposen ni tan sols una novetat. Tothom espera l’escàndol de torn i la resignació regna entre el públic que sap que aquella és una quota que s’ha de pagar. En canvi veure una cosa tan ultra conservadora és una novetat trencadora, és un contrasentit però és així mateix.

      M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: