IN FERNEM LAND

L’ENVEJABLE TEMPORADA 2016/2017 DE LA ROH


logo-roh

L’anunci de les noves temporades operístiques dels teatres més desitjats ens està deixant amb una paràlisi facial fruit de l’admiració que produeix veure com en paisos on la cultura té molt més suport institucional i privat, les temporades d’òpera tenen una quantitat i  una qualitat d’oferta innegable, alhora que artístic, amb un reguitzell de noms de tota mena i condició, veritablement envejable.

Després de la temporada parisenca i la novaiorquesa anunciades ja fa dies, avui he vist la londinenca i la vienesa. De la temporada de la Staatsoper no en parlaré perquè el model de temporada de repertori és complicat fins i tot d’analitzar, ja que amb una funció operística diària, l’anàlisi per força no és comparable amb els teatres de temporada.

Aquí us deixo l’enllaç de la Staatsoper, segur que us interessarà perquè cantants, directors, noves produccions i grans títols del repertori no en falten, com us podeu imaginar

http://www.wiener-staatsoper.at/Content.Node/home/aktuelles/neuigkeiten/Spielplan_16-17.de.php

Ara bé, si que m’agradaria aturar-me a la Royal Opera House Covent Garden de Londres, perquè segons el meu entendre, però sobretot segons el meu personal gust operístic, la temporada londinenca és la millor de totes, superant al prestigiós MET, ja que Londres ara per ara, mostra una varietat conceptual i artística molt més innovadora que no pas la novaiorquesa, molt més fonamentada amb els títols de sempre, les produccions més aviat galdoses dels darrers anys, a mig camí entre la novetat i la tradició, sense satisfer ni els uns ni els altres.

òpera compositor repertori segle  
Adriana Lecouvreur Cilea italià XIX
Barbiere di Siviglia Rossini italià XIX
Cossi fan tutte Mozart italià XVIII NP
Der Rosenkavalier Strauss alemany XX NP
Die Meistersinger von Nurnberg Wagner alemany XIX NP
Don Carlo Verdi italià XIX
Il Trovatore Verdi italià XIX
L’elisir d’amore Donizetti italià XIX
La Traviata Verdi italià XIX
Les Contes d’Hoffmann Offenbach francès XIX
Madama Butterfly Puccini italià XX
Manon Lescaut Puccini italià XIX
Mitridate Re di Ponto Mozart italià XVIII
Norma Bellini italià XIX NP
Oreste Handel italià XVIII NP
Otello Verdi italià XIX NP
The Exterminating Angel Adès anglès XXI NP
The Nose Shostakovich rus XX NP
Turandot Puccini italià XX
Written on Skin Benjamin anglès XXI

La ROH presenta 20 títols operístics diferents: 4 Verdi, 3 Puccini, 2 Mozart, 1 Adès, 1 Bellini, 1 Benjamin, 1 Cilea, 1 Donizetti, 1 Handel, 1 Offenbach, 1 Rossini, 1 Strauss, 1 Wagner i 1 Xhostahòvitx.

És a dir 3 òperes del segle XVIII, 11 del segle XIX, 4 del segle XX i 2 del segle XXI.

Hi ha un desequilibri de les òperes del repertori italià en front de la resta: 14 del repertori italià (incloses les 2 òperes de Mozart i la de Handel),   amb 2 del repertori germànic, 2 anglosaxó, una òpera russa i una francesa.

La ROH ens reserva exclusives de caire mundial com la primera Norma de Netrebko que inaugurarà la temporada i el primer Otello de Kauffman. Presenta també 8 noves produccions i 6 retransmissions mitjançant el cinema, entre elles Norma i Otello, of course.

La llista de títols fa goig malgrat el desequilibri, els directors també en fan, amb 5 títols per a Pappano, a les produccions escèniques hi troben de tot en les conegudes i fa patir alguna de les noves produccions anunciades,però no hi ha versions en forma de concert. Calia que La Fura fes una producció d’una òpera eminentment d’atractiu vocal com Norma?.

Amb el títol en vermell, les noves produccions

De la llista de cantants no cal dir res. Vosaltres mateixos, passeu i gaudiu
Norma  (12 September–8 October 2016)
Vincenzo Bellini
Conductor: Antonio Pappano
Director: Àlex Ollé

Norma – Anna Netrebko
Pollione – Joseph Calleja
Adalgisa – Sonia Ganassi
Oroveso – Brindley Sherratt
Flavio – David Junghoon Kim
Clotilde – Vlada Borovko

Live cinema relay: 26 September 2016

Il barbiere di Siviglia (13 September–11 October 2016)
Gioachino Rossini
Conductor: Henrik Nánási
Director: Moshe Leiser and Patrice Caurier

Rosina – Daniela Mack
Count Almaviva – Javier Camarena
Figaro – Vito Priante (Sept) / Florian Sempey (Oct)
Doctor Bartolo – José Fardilha
Don Basilio – Ferruccio Furlanetto (Sept) / Carlo Lepore (Oct)
Berta – Madeleine Pierard
Fiorello – Gyula Nagy

Così fan tutte (22 September–19 October 2016)
Wolfgang Amadeus Mozart
Conductor: Semyon Bychkov (except 19 Oct) / Paul Wynne Griffiths (19 Oct)
Director: Jan Philipp Gloger

Fiordiligi – Corinne Winters
Dorabella – Angela Brower
Ferrando – Daniel Behle
Guglielmo – Alessio Arduini
Don Alfonso – Johannes Martin Kränzle
Despina – Sabina Puértolas

Live cinema relay: 17 October 2016

The Nose (20 October–9 November 2016)
Dmitry Shostakovich / New English translation David Pountney
Conductor: Ingo Metzmacher
Director: Barrie Kosky

Platon Kuzmitch Kovalev – Martin Winkler
Ivan Iakolevitch/Clerk/Doctor – John Tomlinson
Osipovna/Pretzel Seller – Rosie Aldridge
The Nose – Alexander Lewis
District Inspector – Alexander Kravets
Old Lady – Susan Bickley
Iaryzhkin – Peter Bronder
Pelageya Podtotschina – Helene Schneiderman
Podtotschina’s daughter – Ailish Tynan

Les Contes d’Hoffmann (7 November–3 December 2016)
Jacques Offenbach
Conductor: Evelino Pidò
Director: John Schlesinger

Hoffmann – Vittorio Grigolo (except 28 Nov, 3 Dec) / Leonardo Capalbo (28 Nov, 3 Dec)
Four Villains – Thomas Hampson
Olympia – Sofia Fomina
Giulietta – Christine Rice
Antonia – Sonya Yoncheva
Nicklausse – Kate Lindsey
Spalanzani – Christophe Mortagne
Crespel – Eric Halfvarson
Four Servants – Vincent Ordonneau
Spirit of Antonia’s Mother – Catherine Carby
Nathanael – David Junghoon Kim
Hermann – Charles Rice
Schlemil – Yuriy Yurchuk
Luther – Jeremy White

Live cinema relay: 15 November 2016

Oreste (Wilton’s Music Hall) (8 November–19 November 2016)
George Frideric Handel
Conductor: James Hendry
Director: Richard Gerard Jones
Southbank Sinfonia

Ermione – Vlada Borovko
Ifigenia – Jennifer Davis
Oreste – Angela Simkin
Pilade – Thomas Atkins
Filotete – Gyula Nagy
Toante – Simon Shibambu

Manon Lescaut (22 November–12 December 2016)
Giacomo Puccini
Conductor: Antonio Pappano
Director: Jonathan Kent

Manon Lescaut – Sondra Radvanovsky
Chevalier Des Grieux – Aleksandrs Antonenko
Lescaut – Levente Molnár
Geronte di Revoir – Eric Halfvarson
Edmondo – Luis Gomes
Dancing Master – Aled Hall
Singer – Emily Edmonds
Lamplighter – David Junghoon Kim
Sergeant – David Shipley
Naval Captain – Nicholas Crawley

Il trovatore (4 December 2016–9 February 2017)
Giuseppe Verdi
Conductor: Richard Farnes
Director: David Bösch

Leonora – Maria Agresta (Dec) / Lianna Haroutounian (Jan, Feb)
Manrico – Roberto Alagna (Dec) / Gregory Kunde (Jan, Feb)
Count di Luna – Quinn Kelsey (Dec) / Dmitri Hvorostovsky (Jan, Feb)
Azucena – Anita Rachvelishvili
Ferrando – Gábor Bretz (Dec) / Alexander Tsymbalyuk (Jan, Feb)
Inez – Jennifer Davis (Dec) / Francesca Chiejina (Jan, Feb)
Ruiz – David Junghoon Kim (Dec) / Samuel Sakker (Jan, Feb)

Live cinema relay: 31 January 2017

Der Rosenkavalier (17 December 2016–24 January 2017)
Richard Strauss
Conductor: Andris Nelsons
Director: Robert Carsen

Marschallin – Renée Fleming (17, 20 Dec, 8, 11, 14 Jan) / Rachel Willis-Sørensen (22 Dec, 17, 24 Jan)
Octavian – Alice Coote (17, 20 Dec, 8, 11, 14 Jan) / Anna Stéphany (22 Dec, 17, 24 Jan)
Sophie von Faninal – Sophie Bevan
Baron Ochs – Matthew Rose
Faninal – Jochen Schmeckenbecher
Valzacchi – Wolfgang Ablinger-Sperrhacke
Annina – Helene Schneiderman (except 8, 11, 14 Jan) / Angela Simkin (8, 11, 14 Jan)
Italian Singer – Giorgio Berrugi
Marschallin’s Major Domo – Samuel Sakker
Faninal’s Major Domo – Thomas Atkins
Marianne – Miranda Keys
Inn Keeper – Alasdair Elliot
Police Inspector – Scott Connor
Notary – Jeremy White

Written on Skin (13–30 January 2017)
George Benjamin
Conductor: George Benjamin
Director: Katie Mitchell

The Protector – Christopher Purves
Agnès – Barbara Hannigan (13, 23, 30 Jan) / Georgia Jarman (18, 27 Jan)
Angel 1/The Boy – Iestyn Davies
Angel 2/Marie – Victoria Simmonds
Angel 3/John – Mark Padmore

La traviata (16 January–4 July 2017)
Giuseppe Verdi
Conductor: Daniele Rustioni (Jan, Feb) / Maurizio Benini (Jun) / Christopher Willis (Jul)
Director: Richard Eyre

Violetta Valéry – Joyce El-Khoury (Jan, Feb) / Ekaterina Bakanova (14, 17, 20, 23, 25 Jun) / Corinne Winters (27, 30 Jun, 4 Jul)
Alfredo Germont – Sergey Romanovsky (16, 19, 25 Jan, 1 Feb) / Liparit Avetisyan (28 Jan) / Atalla Ayan (Jun, Jul)
Giorgio Germont – Artur Ruciński (Jan, Feb) / Nicola Alaimo (14, 17, 20, 23, 25 Jun) / George Petean (27, 30 Jun, 4 Jul)
Annina – Elizabeth Sikora (Jan, Feb) / Sarah Pring (Jun, Jul)
Flora Bervoix – Angela Simkin
Baron Douphol – Yuriy Yurchuk (Jan, Feb) / Gyula Nagy (Jun, Jul)
Doctor Grenvil – David Shipley
Gastone de Letorières – David Junghoon Kim (Jan, Feb) / Samuel Sakker (Jun, Jul)
Marquis d’Obigny – Jeremy White

BP Big Screen: 4 July 2017

Adriana Lecouvreur (7 February–2 March 2017)
Francesco Cilea
Conductor: Daniel Oren
Director: David McVicar

Adriana Lecouvreur – Angela Gheorghiu (except 21 Feb, 2 Mar) / Hrachuhi Bassenz (21 Feb, 2 Mar)
Maurizio – Brian Jagde
Abbé di Chazeuil – Krystian Adam
Princesse de Bouillon – Ksenia Dudnikova
Prince de Bouillon – Bálint Szabó
Michonnet – Gerald Finley (except 27 Feb; 2 Mar) / Alessandro Corbelli (27 Feb; 2 Mar)
Mlle Jouvenot – Vlada Borovko
Mlle Dangeville – Angela Simkin
Poisson – Thomas Atkins
Quinault – Simon Shibambu

Die Meistersinger von Nürnberg  (11–31 March 2017)
Richard Wagner
Conductor: Antonio Pappano
Director: Kasper Holten

Hans Sachs – Bryn Terfel
Walther von Stolzing – Gwyn Hughes Jones
Eva – Rachel Willis-Sørensen
Sixtus Beckmesser – Johannes Martin Kränzle
Veit Pogner – Stephen Milling
David – Allan Clayton
Magdalene – Hanna Hipp
Fritz Kothner – Sebastian Holecek
Kunz Vogelgesang – Andrew Tortise
Balthazar Zorn – Alasdair Elliott
Konrad Nachtigall – Gyula Nagy
Ulrich Eisslinger – Samuel Sakker
Augustin Moser – David Junghoon Kim
Hermann Ortel – John Cunningham
Hans Schwarz – Jeremy White
Hans Foltz – Brian Bannatyne-Scott
Nightwatchman – David Shipley

Madama Butterfly (23 March–25 April 2017)
Giacomo Puccini
Conductor: Antonio Pappano (Mar, 4, 7, 10 Apr) / Renato Balsadonna (13, 17, 20, 22, 25 Apr)
Directors: Moshe Leiser and Patrice Caurier

Cio-Cio-San – Ermonela Jaho (Mar, 4, 7, 10 Apr) / Ana María Martínez (13, 17, 20, 22, 25 Apr)
Pinkerton – Marcelo Puente (Mar, 4, 7, 10 Apr) / Teodor Ilincai (13, 17, 20, 22, 25 Apr)
Sharpless – Scott Hendricks
Goro – Carlo Bosi
Suzuki – Elizabeth DeShong
Bonze – Jeremy White
Kate Pinkerton – Emily Edmonds
Imperial Commissioner – Gyula Nagy
Prince Yamadori – Yuriy Yurchuk

Live cinema relay: 30 March 2017

The Exterminating Angel (24 April–8 May 2017)
Thomas Adès
Conductor: Thomas Adès
Director: Tom Cairns

Leonora – Anne Sofie von Otter
Blanca – Christine Rice
Nobile – Charles Workman
Lucia – Amanda Echalaz
Raúl – Frédéric Antoun
Doctor – John Tomlinson
Roc – Thomas Allen
Francisco – Iestyn Davies
Eduardo – Ed Lyon
Leticia – Audrey Luna
Silvia – Sally Matthews
Beatriz – Sophie Bevan
Lucas – Hubert Francis
Enrique – Samuel Sakker
Seńor Russell – Sten Byriel
Colonel – David Adam Moore
Julio – Morgan Moody
Pablo – James Cleverton
Meni – Elizabeth Atherton
Camila – Anne Marie Gibbons

Don Carlo (12 May–29 May 2017)
Giuseppe Verdi
Conductor: Bertrand de Billy
Director: Nicholas Hytner

Don Carlo – Bryan Hymel
Rodrigo, Marquis of Posa – Ludovic Tézier
Elizabeth of Valois – Krassimira Stoyanova
King Philip II – Ildar Abdrazakov
Princess Eboli – Ekaterina Semenchuk
Grand Inquisitor – Paata Burchuladze
Frate – Andrea Mastroni
Voice from Heaven – Francesca Chiejina
Tebaldo – Emily Edmonds
Count of Lerma – David Junghoon Kim
Flemish Deputies – James Cleverton, Gyula Nagy, Simon Shibambu, David Shipley and Yuriy Yurchuk

L’elisir d’amore (27 May–22 June 2017)
Gaetano Donizetti
Conductor: Bertrand de Billy
Director: Laurent Pelly

Adina – Pretty Yende (May, 3, 6, 11 Jun) / Aleksandra Kurzak (13, 16, 19, 22 Jun)
Nemorino – Rolando Villazón (May, 3, 6 Jun) / Ivan Magrì (11 Jun) / Roberto Alagna (13, 16, 19, 22 Jun)
Dulcamara – Alex Esposito
Belcore – Paolo Bordogna (May, 3, 6, 11 Jun) / Adam Plachetka (13, 16, 19, 22 Jun)
Giannetta – Vlada Borovko

Otello (21 June–15 July 2017)
Giuseppe Verdi
Conductor: Antonio Pappano
Director: Keith Warner

Otello – Jonas Kaufmann (21, 24, 28 Jun, 2, 6, 10 Jul) / Gregory Kunde (8, 12, 15 Jul)
Desdemona – Maria Agresta (21, 24, 28 Jun, 2, 6, 10 Jul) / Dorothea Röschmann (8, 12, 15 Jul)
Iago – Ludovic Tézier (21, 24, 28 Jun, 2, 6, 10 Jul) / Željko Lučić (8, 12, 15 Jul)
Cassio – Frédéric Antoun
Roderigo – Thomas Atkins
Emilia – Kai Rüütel
Montano – Simon Shibambu
Lodovico – In Sung Sim

Live cinema relay: 28 June 2017

Mitridate, re di Ponto (26 June–7 July 2017)
Wolfgang Amadeus Mozart
Conductor: Christophe Rousset
Director: Graham Vick

Mitridate – Michael Spyres
Aspasia – Albina Shagimuratova
Farnace – Bejun Mehta
Ismene – Lucy Crowe
Marzio – Andrew Tortise
Sifare – Anett Fritsch
Arbate – Jennifer Davis

Turandot (5 July–16 July 2017)
Giacomo Puccini
Conductor: Dan Ettinger
Dir: Andrei Serban

Turandot – Christine Goerke (5, 9, 12, 15 Jul) / Lise Lindstrom (8, 11, 14, 16 Jul)
Calaf – Aleksandrs Antonenko (5, 9, 12, 15 Jul) / Roberto Alagna (8, 11, 14 Jul) / Alfred Kim (16 Jul)
Liù – Dinara Alieva (5, 9, 12, 15 Jul) / Aleksandra Kurzak (8, 11, 14, 16 Jul)
Timur – In Sung Sim (5, 9, 12, 15 Jul) / Brindley Sherratt (8, 11, 14, 16 Jul)
Ping – Michel de Souza (5, 9, 12, 15 Jul) / Zheng Zhong Zhou (8, 11, 14, 16 Jul)
Pang – Aled Hall (5, 9, 12, 15 Jul) / Samuel Sakker (8, 11, 14, 16 Jul)
Pong – Pavel Petrov (5, 9, 12, 15 Jul) / David Junghoon Kim (8, 11, 14, 16 Jul)
Emperor Altoum – Robin Leggate
Mandarin – Yuriy Yurchuk

Enllaç

http://www.roh.org.uk/news/royal-opera-house-201617-season-announced

No cal dir que la ROH reserva una temporada paral·lela de dansa que trobareu al web i de la que jo no en faig esment

Anem a viure a Londres? Sort que el cinema i els angelets ens aproparan aquesta envejable temporada a casa.

25 comments

  1. Retroenllaç: Noticias de abril 2016 | Beckmesser

  2. Vicent

    Sembla ser que el gran esdeveniment seria el debut de Kaufmann com a Otello. La majoria dels noms no em resulten coneguts, per la qual cosa llegir-te serà encara més -si cap- interessant. Curiòs que per als Mestres s’hagi prescindit de l’innefable O’Neill com a Walther (crec que els va cantar en la darrera producció londinenca d’aquesta òpera, crec que també amb Pappano). Serà interessant escoltar Gwyn Huges Jones, de qui mai no he sentit parlar. En tot cas, magnífica temporada, com molt ben dius.

    M'agrada

    • Més que els noms, que a vegades passen a ser coneguts després de cantar en teatres com la ROH, que tenen bons equips de cercadors de noves veus i fitxen a temps i segurament més econòmicament que els que van al darrere, el que m’agrada de la temporada és que pocs públics es poden sentir decebuts, si bé hi ha el desequilibri que també denunciàvem al Liceu, però que amb molts més títols queda més diluït.
      Per a mi una temporada enlluernadora.

      M'agrada

  3. nachoferrer

    Wow!
    Let’s go to London! Quina TEMPORADA!!! Això sí que és una temporada en majúscules. Sincerament, el debut de Kauffman no l’acabo de veure del tot clar. També és veritat que al segon repartiment hi ha Gregory Kunde. Déu ni dó!

    Joaquim, no es pot organitzar un viatge a Londres? Jo què sé… A veure qualsevol cosa. Com molt bé dius, sort que el cinema i els angelets, ens ho aproparan per aquí.

    Esperarem amb candeletes els apunts!!!

    M'agrada

  4. dandini

    Es una grandíssima temporada.Les posades en escena acostumen a tenir un interes afagit, la presencia de grans noms és innegable i tenir a aquella orquestra i a Pappano en 6 titols constitueix un luxe asiàtic.
    M’en alegro que una molt notable cantant com la nostra Sabina Puértolas debuti fent la Despina i que l’admirable Frédéric Antoun hi canti 2 rols.
    A banda de l’atracció dels debuts de Netrebko i Kaufmann en 2 rols emblemàtis que una sobtada traqueitis et pot malmetre el viatge potser l’aposta més segura és la nova producció de Meistersinger. Llastima que no es reposin aquells maravellosos Cav-Pag de Michieletto compartits amb Goteborg,Brussel·les i Opera Australia. Probablement la 17-18 ?
    Serà qüestió d’esperar a veure la temporada de la ENO que per cert acaba de rebre el guardó Olivier als millors cors i orquestra de teatre d’Opera.
    Vull ser londinenc !

    M'agrada

  5. alex

    Buena temporada, en la ciudad y en uno de los teatros de ópera, más cara o caros de Europa
    Hay bastante interés en algunos títulos, pero otros a priori decepcionan ( por ej. muy bien Netrebko como Norma aunque no sea el belcantismo la actual especialidad de la rusa, pero en cambio la Adalgisa de una depauperada Ganassi pierde su interés y Calleja como Pollione, me parece a priori un poco blandengue )
    Luego en la LECOUVREUR, está actualmente la Gheorghiu para cantar el rol? ( desconozco quien es ese tenor que hará el Maurizio)

    En cuanto a lo atrayente, hay bastante o mucho ( OTELLO, D.CARLO, THE NOSE, etc..
    etc… y casi todo lo que dirigirá Pappano)

    Por cierto, también acaba de salir la temporada de Viena, también de notable interés y de muchos repertorios

    M'agrada

  6. Kiko

    Una “pega”: podrien haver escollit alguna òpera en comptes del Trovador o Butterfly. I no serà per falta de produccions més interessants, Meistersinger o Rosenkavalier per exemple.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: