IN FERNEM LAND

El Gennaro de Ismael Jordi


Opéra Royal Wallonie de Lieja (Bèlgica)

Opéra Royal Wallonie de Lieja (Bèlgica)

Abans d’ahir en la Royal Opera de la Wallonie a Lieja va tenir lloc en versió semi escenificada la segona funció de Lucrezia Borgia de Gaetano Donizetti, amb el protagonisme de la soprano americana June Anderson en el rol titular, la primera va tenir lloc el dia 18.

Cal recordar que June Anderson va estar anunciada al Liceu, fa molts anys en aquella Lucrezia Borgia que va acabar cantant una caduca Joan Sutherland, al costat d’Alfredo Kraus i que havia de suposar el debut en el rol de la cantant nord americana. Han passat 20 anys i finalment l’Anderson ha decidit cantar-la, per bé que la versió no era escenificada i no sé pas si a les alçades de la seva carrera, mantindrà aquest rol en un futur. L’activitat de June Anderson és molt minsa i el resultat és correcta, digna però molt elaborat, li costa acabar l’òpera.

La June Anderson no m’ha interessat gaire, ni quan estava en la seva plenitud. El seu cant permanentment melangiós, tot i que acurat i sempre en estil, m’ha semblat una mica fleuma. Cal dir que en aquesta versió que us deixo, com sempre fa coses de interès, malgrat que en els repenjats aguts, la veu li oscil•la i li costen molt més que anys enrere, com era de preveure.

Ismael Jordi

Ismael Jordi

M’interessa molt més el Gennaro d’aquestes funcions, a càrrec del jove Ismael Jordi, que no sempre està com hom voldria, però que en aquesta funció del diumenge, la veu li sona especialment homogènia, valenta i en estil.

Us posaré per començar la seva sortida “Di pescatore ignobile” on podreu escoltar-lo al costat de June Anderson

I ara l’ària que s’acostuma a tallar i que enceta el segon acte, la difícil “Partir deggio…t’amo qual s’ama a un angelo”

No és Flórez, és clar, però fa coses que denoten, adequació estilística, bon gust i mitjans. Cert que li queden coses per millorar, que jo crec que ho assolirà, sempre i quan no es malmeti amb contractes perillosos.

Us deixo el detall de tota la retransmissió del diumenge i els dos enllaços per a tots els que estigueu interessats per aquesta retransmissió.

LUCREZIA BORGIA (G.Donizetti)

Lucrezia Borgia June Anderson
Maffio Orsini Marianna Pizzolato
Gennaro Ismael Jordi
Alfonso Mirco Palazzi
Rustighello Pietro Picone
Gubetta Chris De Moor
Astolfo Roger Joakim
Jeppo Liverotto Daniele Maniscalcho
Apostolo Gazella Ivan Thirion
Ascanio Petrucci Patrick Delcour

Orchestre de l’Opéra Royal de Wallonie
Chœurs de l’Opéra Royal de Wallonie

Director Paolo Arrivabeni

Lieja, 21 de juny de 2009

6 comments

  1. dandini

    M’ha agradat força .sobre tot cantant en pianíssim.En els” forte” dona la sensació que la seva veu es destimbra i perd entitat..Em sembla un bon tenor pero comparan amb el producte nacional prefereixo en aquest tipus de repertori:Josep Bros,Celso Albelo o Jose Manuel Zapata per exemple.

    M'agrada

  2. colbran

    Josep Bros está pasando por malos momentos vocales. Ya le llevo escuchados una buena suma de gallos.

    Celso Abelo puede llegar a ser un gran cantante, materia prima tiene, pero dudo, Dandini, que le hayas escuchado mucho en persona (es muy joven). Yo sí le he escuchado al vivo; tiene una voz bonita, aún por hacer y se preocupa demasiado por el agudo que viene, con lo cual se aleja un poco de su cometido. En las retransmisiones de RNE se ha podido corroborar lo antedicho.

    En cuanto a José Manuel Zapata, es una de las voces más importantes de tenor que tenemos, pero precisa un poco de depuración de estilo. Estoy seguro de que lo conseguirá, con esfuerzo y estudio.

    No sé por qué razón al juzgar a Ismael Jordi haces tanto uso de la “lupa” acústica, Dandini, mientras en el caso Gruberova te la dejas en casa y no pormenorizas los posibles defectos, como sí haces con este tenor, cuya carrera va en alza, pese a quien pese; prisa no tiene ninguna (así se lo aconsejó Alfredo Kraus).

    Ismael Jordi canta muy bien, su voz es bonita y los posibles fallos o vicios vocales los puede corregir con el tiempo, lo cual es imposible cuando ya se ha alcanzado una cierta edad.

    M'agrada

    • Leonora

      ¡Gracias!¡Al fin encuentro personas que aceptan las valías de nuestro Ismael! A pesar de que debe seguir con su trabajo y de sus limitaciones, aquí se le ve como un cantante muy honesto, que va poco a poco y que ha sabido desarrollar una serie de cualidades que hay que saber apreciar.
      Ya ha cantado(con éxito)su Alfredo (Traviata)en Sevilla, su Wilhem Meister de “Mignon” en París(le escuché allí, también triunfó)y “Romeo et Jiuliette” con Minkowski(creo que fue)
      ¡Ya puedo descansar tranquila!
      ¡Saludos!

      M'agrada

  3. Doncs és un plaer escoltar l’Ismael Jordi. Té una veu clara i un bell fraseig. En Flórez ha estat una fita però jo crec que aquest xicot es deixa escoltar molt bé sense necessitat de pensar en el peruà.
    Gràcies, Joaquim.

    M'agrada

  4. A València tenim molt bon record del seu pas per la Iphigènie de Les Arts. Amb dos monstres al costat com Domingo i Urmana, Ismael Jordi va saber possar-se al seu nivell.

    M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: