IN FERNEM LAND

Glück, das mir verblieb a Berlín i amb la Fleming


Cada estiu es celebra el Festival de Waldbühne a Berlín.

Aquest any l’artista invitada per la Berliner Philharmoniker ha estat Renée Fleming, que sota la direcció de Ioan Marin han ofert un programa anomenat “Nacht der Liebe”.

Entre les peces triades en aquesta concert ensucrat, on les àries veristes a l’estil Fleming, s’han alternat amb alguna perla del repertori eslau i straussià, la soprano va cantar la fascinant ària de Marietta de Die Tote Staadt, “Glück, das mir verblieb”.

Degut a que encara em ressonen les magnètiques influències d’aquesta música, de la funció de diumenge al Teatro Real, us deixo la versió de la soprano nord-americana, envoltada del preciosisme vocal i l’elegància habitual de la diva i una certa recreació amanerada de tot allò que toca, però aquí rau la gràcia de la Fleming, i aquestes melodies li escauen d’allò més bé.

El vídeo és una gentilesa d’ancentre i accedint al seu canal podreu veure totes les intervencions vocals d’aquest concert i molt material de la Fleming i altres cantants.

M’ha semblat que després de les emocions d’ahir, aquest vídeo podia tornar una certa estabilitat, a l’espera de saber qui s’amaga al darrera dels “vissi d’arte” que donarà a una soprano, la titularitat durant el mes de juliol, de la cantant del mes a In Fernem Land.

Si encara no heu votat, afanyeu-se, és l’últim dia.

ACTUALITZACIÓ:

Lamento que el vídeo s’hagi eliminat i encara lamento més que Youtube hagi eliminat el canal d’ancentre. Desitjo que sigui una decisió temporal.

Per tal de no deixar-vos sense l’ària cantada per Renée Fleming, us deixo un altre Youtube, però aquest tan sols d’àudio, de la interpretació que va fer la diva americana a la celebració del 125è aniversari del MET (25 de març de 2009).

20 comments

  1. colbran

    Yo lo veo perfectamente.

    Está clarísimo que la voz de Renèe Fleming es pintiparada para el alemán. Debiera dejar de lado sus veleidades belcantistas y veristas y dedicarse a los roles de este repertorio donde, a pesar de su edad, aún conserva la voz adecuada para cantarlo.

    Por otra parte este aria/duo es una de las más bellas melodías que jamás se ha escrito y pertenece a esta maravilla de ópera que es “Die tote Stadt”, uno de los títulos que más estimo.

    M'agrada

  2. José Luis, he intentat resoldre el problema d ela millor manera, però aquest és el risc d’utilitzar Youtubes aliens.
    He posat un altre versió de la mateixa cantant per tal de sortir del atzucac.
    Lo veritablement lamentable és la supressió del Canal d’ancentre

    M'agrada

  3. colbran

    Lo había visto a las 7:30 y sin ningún problema. Ahora me doy cuenta que ha sido eliminado y sustituído por otro video con el mismo tema.

    M'agrada

  4. colbran

    Video no, foto fija.

    He tenido suerte, pues, con la diferencia de 10 minutos ha sido eliminado. Renèe Fleming llevaba un chal azul y estaba muy delgada. La cámara, como siempre, enfocaba a determinadas personas embelesadas (dos jóvenes muy atentos, una madre abrazando a su hija…), planos generales del Waldbühne y a Ion Marin enfocado desde abajo y, por supuesto, a Renèe Fleming con su media sonrisa y satisfacción entonando esta hermosa melodía.

    M'agrada

  5. Emilio-Bcn

    Una vez pasado el puente de aguas turbulentas…….
    El concierto fue un pequeño regalo con una Fleming,
    esplendida, guapisima y mejor vestida. Su Rusalka, para mi lo recordaré forever.
    Pero, señores…. Noticias Frescas………
    El 10/7, aparte de la mani, por ARTE en directo, en HD, a las 21 horas, desde Munich……..
    TOSCA con Karita Mattila y quien hará de Cavaradossi…??????? SAN JONAS KAUFMANN.
    AHH!!! y ese mismo día tengo Ballet en el Liceu…….
    Solo en esta ocasión me gustaría ser Dios y asi estar en todas partes.
    Preparad los dvds y grabadores varios, la mani es la mani…….
    Feliz día

    M'agrada

  6. José Luis

    Mis terceras edades (la musical y la otra, que van lamentablemente casi a la par) empezaron con Renee Fleming y su Thais en el Liceo, que me dejó literalmente boquiabierto. Queda claro pues lo novato que soy, y eso explica (aunque no justifica) que de esta ópera sólo haya oido esta preciosidad (creo). Este fin de semana remediaré esta otra laguna. Gracias.

    Creo que he visto alguna edición de este festival (Jarvi?) en la tele, con gente comiendo bocadillos mientras disfrutaban de la BPO. ¿Era este mismo?

    M'agrada

  7. Emilio, gracias por las buenas noticias, espero que me guste Kaufmann como Mario.
    Joaquim, et presentes als premis bloc cat una altre cop? Anima’t, que tens ara molt més seguidors!

    M'agrada

  8. Maribel i Victor

    Soy una gran admiradora de Renée Fleming. La primera vez que la vi en directo fue en el Palau de la Música en 1999 (creo ) y desde entonces la sigo siempre que puedo, aunque en directo la volví a ver en el Liceo, en Thais. Ya solamente su entrada fue espectacular con su traje rojo, aún siendo en versión concierto, representaba a una Thais espectacular y cuando empezó a cantar…. aún la recuerdo como la mejor ópera de la temporada y creo que los abonados del cuarto y quinto piso así lo eligieron. Una interpretación especial para mí, es el Epilogo de Luna de Nacho Cano ya que fue la música que elegí para mi entrada el día de nuestra boda. ( Víctor eligió el coro de peregrinos de Tannhäuser )

    M'agrada

  9. tristany

    Veig que vaig estar de sort, perquè vaig veure el tube quan feia poc que l’havies penjat i estava (i se sentia) molt bé. Efectivament, va ser una mena de bàlsam després de l’efervescència (lògica) del post d’ahir. Sempre dic el mateix, però quina sort tenim de saber-nos aixoplugar en aquestes coses…

    M'agrada

  10. José Luis

    Maribel: ¡Cómo empezó Renee Fleming, pero sobre todo, como acabó!, y eso que en mi sesión, su pareja era un suplente justísimo, pero ella cantó por los dos. Una barbaridad.

    Otra cosa, personal (muy breve: perdón, socios). Recuerdo que en otro post comentaste que habías estado en la segunda de Mahler de Gergiev: Victor no será por casualidad Victor M, y tu Maribel C?

    M'agrada

  11. José Luis

    Disculpas. Pensaba que una casualidad me iba a permitir localizar a unos viejos amigos que se llaman como vosotros, pero un par de letras tampoco van a alterar las buenas vibraciones 😉

    M'agrada

  12. Kalamar, no, no crec que em presenti, el mètode d’elecció deu ser el mateix, és a dir, cada dia tota la penya a votar, fins l’extenuació. No em sembla normal. El millor premi és la vostra assiduïtat, els vostres comentaris i les visites que registra el blog. De seguir aquesta velocitat de creuer, abans d’acabar l’any arribarem al 1.000.000 de pàgines vistes. Una veritable bogeria!
    Gràcies a tots els que heu comentat, ajudant a tornar a la normalitat, tot deixant-vos acaronar per Korngold i la Fleming.

    M'agrada

  13. Miquel Gascón

    Aquest concert el van retransmetre en directe en HD en els cinemes Girona de Barcelona. Tenia intencio d’anar-hi pero al final em va fe mandra…. llastima !!!!. Cada cop fan mes retransmisions en directe als cinemes de concerts, operas o inclus zarzuelas ( al Filmax Gran Via, el dia de Sant Joan van retransmetre LUISA FERNANDA amb Placido Domingo, encara que aquest cop crec que no era en directe … i em va encantar).

    Ah ! i jo com el Emilio-Bcn el dia 10/7 despres de la mani, tambe tinc al Liceu la representació del The Royal Ballet.

    Felicitats Joaquim per el teu blog, de debó.

    M'agrada

    • Gràcies Xavier i benvingut a In Fernem Land.
      Deu ser per aquest motiu que s’han tret els vídeos de YouTube, els drets els té MediciTV, tal i com també va succeir amb el Werther de l’ONP.
      Torna quan vulguis.

      M'agrada

  14. Yo también vi a la Fleming en su Thaís y me quedé temblando, como sigo ahora que la estoy recordando.
    Tiene voz, morbo, carisma, todo. A algunos no les gusta como actúa pero a mí sí. Y tengo su Traviata (con Villazón, que le pega unos besos de película), y la recientemente editada Thaís.
    Ahora publicó un disco de crossover, que no he escuchado, pero es una de mis divinas.
    Saludos cordiales.

    M'agrada

  15. Blanca

    Acabo de pasar un par de semanas en Berlín;
    sólo por el concierto de Waldbühne, ya hubiera merecido la pena el viaje.
    Gracias por hacerme recordar ese momento tan especial. Un saludo

    M'agrada

    • Hola Blanca bienvenida.
      No me extraña, Berlín es una ciudad que crea adicción.
      Muchas gracias por dejar tu comentario en el blog, puedes volver cuando quieras y compartirlo con todos los que aquí dejamos un trocito de nosotros mismos para los demás.

      M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: