IN FERNEM LAND

LES CONTES D’HOFFMANN A LA SCALA: (Vargas-Gubanova-Gilmore-Simeoni-Kühmeier-Abdrazakov-Letonja)


Les Contes d'Hoffmann, acte d'Antonia. Scala de Milà 2012 Producció de Robert Carsen, foto Marco Brescia & Rudy Amisano

La fabulosa producció de Les Contes d’Hoffmann que Robert Carsen va fer per l’ONP (La Bastille), és la que el Teatro alla Scala de Milà ha llogat per aixecar el segon títol de la temporada després del Don Giovanni inaugural.

Atractius no en manquen a la proposta milanesa, començant pel rol d’Hoffmann a càrrec de Ramón Vargas, però també per les 4 senyores que l’envolten, l’experimentada i potser massa contundent  Ekaterina Gubanova en el doble rols de Niklause i la Musa, l’estratosfèrica Olympia però una mica massa verda per la Scala Rachele Gilmore, la magnífica Antonia de Genia Kühmeier o lan poderosa Giulietta de Veronica Simeoni.  Per la seva part Ildar Abdrazakov  signe uns esplèndids brivalls i la direcció d’orquestra de  Marko Letonja m’ha semblat molt vibrant.

Us deixaré un quants fragments per escoltar i desprès els enllaços per baixar-vos l’àudio en format mp3.

Ramón Vargas en el próleg de Les Contes d'Hoffmann a la Scala 2012. Producció de Robert Carsen Foto: Marco Brescia & Rudy Amisano

Comencem per Vargas que va una mica al límit, però sempre demostrant un gust exquisit. Aixi va cantar la cançó de Kleinzach

Rachele Gilmore Olympia a Les Contes d'Hoffmann a la Scala 2012. Producció de Robert Carsen Fotos: Marco Brescia & Rudy Amisano

Escoltem ara la cançó d’Olympia, per la soprano nord-americana Rachele Gilmore. Les notes sobreagudes són altíssimes, però li manca una mica d’alguna cosa per ensorrar el teatre, al menys a la Scala després de l’ària no va passar res del altre món. És cert que encara li manca una mica més de precisió, però les notes afegides són espectaculars. Sembla en qualsevol cas que li serveixi de poc i el públic de la Scala, aparentment no es deixa impressionar.

Ramón vargas (Hoffmann) i Genia Kühmeier (Antonia) a la Scala 2012 Producció de Robert carsen Foto: Marco Brescia & Rudy Amisano

Ara escoltem a la soprano alemanya Genia Kühmeier cantant una excel·lent Antonia al costat de Ramón Vargas en el duo “Pourtant, ô ma fiancée”. la veu és prou carnosa per fer front a les exigències d’un rol curt però intens i de compromís. Interessant.

Ildar Abdrazakov (Dapertutto) Scala 2012 Producció Robert Carsen Foto:Marco Brescia & Rudy Amisano

De l’acte de Giulietta escoltarem al magnífic Ildar Abdrazakov i la preciosa “Scentille diamant”. Estem davant d’un gran cantant que massa sovint non ens recordem d’ell.

Ekaterina Gubanova (La Musa) i ramón Vargas (Hoffmann) a la Scala 2012 Producció de Robert Carsen Foto: Marco Brescia & Rudy Amisano

Finalment del epíleg us vull deixar el climàtic final que ens permetrà escoltar la seductora veu de Gubanova com a Musa.

Què tal? interessant, oi?

Jacques Offenbach
LES CONTES D’HOFFMANN

Hoffmann: Ramón Vargas
Nicklausse, La Muse: Ekaterina Gubanova
Olympia: Rachele Gilmore
Giulietta: Veronica Simeoni
Antonia: Genia Kühmeier
Une voix: Hermine May
Luther, Crespel: William Shimell
Lindorf, Coppelius, Miracle, Dapertutto: Ildar Abdrazakov
Spalanzani: Rodolphe Briand
Nathanael: Cyrille Dubois
Hermann, Schlemil: Nicolas Testé
Andrès, Cochenille, Frantz, Pitichinaccio: Carlo Bosi

Orchestra e Coro del Teatro alla Scala di Milano
Director musical: Marko Letonja

Milà 15 de gener de 2012

ENLLAÇOS:

https://rapidshare.com/files/2582489771/01_Les_Contes_d_Hoffmann_Scala_Proleg_ACTE1.mp3

https://rapidshare.com/files/2534101183/02_Les_Contes_d_Hoffmann_Scala_ACTE_2.mp3

https://rapidshare.com/files/2362690569/03_Les_Contes_d_Hoffmann_Scala_ACTE_3_i_epileg.mp3

15 comments

      • Josep Olivé

        …hahaha….ni m’en he donat i al llegir l’entrada de Svetlana he fet el mateix repàs, aviam si en el texte tambè hi havia el mateix error i he vist que no…i pensat el mateix que tu, una errada i a la capçalera, perque es veigi ben clar…murphy dixit… 🙂

        M'agrada

  1. alex

    La escuché a trozos por la RAI ( radio), solo los dos primeros cuentos y pese a la falta de brillantez en su actual timbre de voz , Vargas me ha seguido demostrando que es un gran cantante, con gusto , pasión y con muchos matices además de un notable registro agudo. (Espero con ansiedad su debut liceistico cantando ópera, con el Rodolfo, role que ha cantado un montón de veces y del que es un especialista).
    A mi no me ha gustado casi nada , la Gilmore y su Olimpia ( y más después de haber escuchado en esa misma y preciosa producción de Carsen, tanto a Dessay como a Rancatore): agudos me han parecidos fijos y algunos chillados, con descontrol además en las ornamentaciones durante..les oiseaux dans la charmille… Diría que más que verde, la Gilmore deficiente.
    Bien y noble el canto de Abdrazakov y Khumeier. Me ha parecido sin embargo, sosa o bastante plana en cuanto a lo escuchado, la dirección del maestro esloveno.
    Por cierto, ¿ porqué no se interpreta más la versión Kaye, en lugar de la tradicional que a ratos puede resultar algo monótona al menos por audio?
    Desde luego que esta entre grand opera o grand opérette que son LOS CONTES D’ HOFFMANN, los prefiero ver en teatro que solo escucharlos por radio donde se hacen más aburridos.
    Si finalmente, se confirman los CONTES en la próxima temporada del Liceu, ojalá viniera esta reggia de Carsen :muy colorista y hasta divertida

    M'agrada

    • Ya se comentó hace unos días, que de hacerse esta ópera la próxima temporada, la producción és la mucho más minimalista de Pelly. Esta producción debe ser carísima y dudo que quepa en el escenario del Liceu.

      M'agrada

      • alex

        Joaquim, si miramos por los números presupuestarios, alquilar producciones de otros teatros es mucho más barato que encargar nuevas producciones como le gusta ( o gustaba ) hacer a Matabosch y por supuesto más barata que por ej. la porquería creada para las BOLENAs y similares

        En el Liceu que tiene una caja escénica muy grande, creo que este reggia de Carsen si cabría ( no solo se ha hecho en Bastille, sino en Arcimboldi – menor escenario que el Liceu – y ahora en alla Scala)

        M'agrada

  2. Josep Ramon

    Gràcies Joaquim, a veure si aquesta nit m’ho puc escoltar sencer.
    El que ens deixes escoltar m’ha agradat bastant.
    Una curiositat que fa dies que et vull preguntar i no ho faig mai. El dibuix de la nova capçalera què és? em té intrigat.

    M'agrada

  3. dandini

    Gràcies per aquest post ,m’interessa molt Hoffmann.De moment no tinc temps d’escoltar res.Segurament demà podré fer un lloc…Ja comentaré llavors.

    M'agrada

  4. dandini

    Ja he pogut escoltar els fragments penjats.M’ha agradat molt la direcció de Marko Letonja,vibrant i engrescadora.Ramon Vargas exhibeix zones destimbrades pero segueix sent un grandíssim cantant que encara reten part de la seva agilitat rossiniana.Per mí magnífica Rachele Gilmore com Olympia.No está al nivell de la Dessay pero a banda de la stratosfera el centre és bonic i carnós.Algus diaris han dit que va ser el millor de la nit. Genia Kühmeier em sembla molt bona cantant amb un so que recorda a la Netrebko pero per lo vist va patir força en el registre agut.Ildar Abdrazakov és potser avui en dia la millor opció malgrat que l’aria del diamant soni transposada.

    M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: