IN FERNEM LAND

IL BARBIERE DI SIVIGLIA A PARIS (Jenis-Barbera-Deshayes-Lepore-Anastassov;Montanaro-Michieletto)


Avui us porto Il Barbiere di Siviglia de l’Opera National de Paris, que curiosament ha començat la temporada amb aquest popular títol alternant-lo amb La Traviata, exactament com succeeix en el Liceu.

La proposta parisenca és radicalment diferent a la que acabem de veure a la temporada barcelonina, si bé pel que fa al repartiment no ofereix una millora radical del que hem vist, escoltat i patit a Barcelona, tot i que no vull fer gaire incidència en la representació parisenc ja que no l’he pogut veure del tot i m’estimo més no donar una opinió fins haver-ho fet.

Potser alguns de vosaltres vareu veure aquesta mateixa representació que avui us deixo descarregar a l’apunt, en els cinemes el passat 25 de setembre.

La producció és molt potent, potser massa, ja que el pes escenogràfic de la proposta és massa protagonista, si bé els personatges degudament traslladats a l’actualitat com acostuma fer Damiano Michieletto m’han semblat intel·ligentment treballats, adaptats i teatralitzats a un barri popular de Sevilla allunyat de comtes i palaus. Les situacions teatrals són fidels, dins del que una transposició tan radical d’època permet. Però és obvi que aquesta  trasllació fa grinyolar més d’una situació impropia de l’ambient i els personatges rossinians.

Passar-ho bé quasi ho garanteixo, ara, no és el Barbiere que tots desitgem.

Gioacchino Rossini
IL BARBIERE DI SIVIGLIA
Llibret de Cesare Sterbini

Il Conte d’Almaviva, René Barbera
Bartolo, Carlo Lepore
Rosina, Karine Deshayes
Figaro, Dalibor Jenis
Basilio, Orlin Anastassov
Fiorello, Tiago Matos
Berta, Cornelia Oncioiu
Un Ufficiale, Lucio Prete

Orchestre et Choeur de l’Opéra national de Paris
Director musical, Carlo Montanaro
Director del cor, José Luis Basso
Director d’escena, Damiano Michieletto
Escenografia, Paolo Fantin
Vestuari, Silvia Aymonino
Disseny de llums, Fabio Barettin

ENLLAÇ VÍDEO (dos arxius, un per cada acte)

https://www.mediafire.com/folder/ceco8zamok9rr/Barbiere_Siviglia

Perdoneu el retard en la publicació, però és que des de fa uns dies vaig una mica de bólid i no tinc la mateixa facilitat i disponibilitat per carregar i descarregar el material que us deixo a disposició, així com desenvolupar els apunts com a mi m’agrada.

Bon cap de stemana!

10 comments

  1. ORDET

    Moltes gràcies Joaquim per aquest vídeo!
    De moment he vist l’acte 1 i m’ha agradat força (m’han sobrat un parell de tonteries, com el porro que es fuma Fígaro a l’habitació de Rosina o els sostenidors que Bartolo roba a la noia). Les veus… força justetes en general… Però hi ha tant de moviment a escena que te n’oblides una mica d’elles (no sé si és bo o dolent això…).
    Em posa una mica nerviós que trenquin la pantalla a trossos, com si fos una retransmissió esportiva… Arriba a marejar.
    Salutacions!

    M'agrada

    • És dolent això de que el moviment et faci oblidar del nivell justet, era el que també pretenia el muntatge dels Comediants, però molt pitjor.
      La pantalla l’han de trossejar per força, ja que la magnitud escenogràfica no et permet veure tot el que passa a la rue del percebe número 13 🙂

      M'agrada

  2. Boom

    Many thanks for this excellent production.
    Ever since I saw Michieletto’s staging of La Scala di Seta (from Pesaro with Olga Peretyatko), I became a huge fan of this opera director. Having a chance to watch his Barbiere in such a good quality stream capture is a treat!

    M'agrada

  3. dandini

    Caram gràcies per aquest regal!
    Damiano Michieletto és un director d’escena extraordinari que debut aquesta temporada amb el Cosi fan tutte al Liceu.El seu Barbiere ja s’ha vist a Ginebra,Saint Etienne,València i Paris i em sembla una producció treballada fins al més mínim detall i fabulosa.Després d’empassan-se durant decades posades en escena horrendes la present és un autèntic respir d’aire fresc anti -naftalina.Per ser creible no fa falta que Rosina tingui el físic de Paz Vega pero sí que tingui un nivell de disciplina i de professionalitat que produeixi un bon engranatge amb la producció.
    Entre els cantants trobem un bon nivell.
    Rene Barbera té una veu càlida,llatina i bonica que apunta cap a lírica.Les agilitat no són perfectes pero sí molt bones.
    La millor cantant en escena és la fabulosa Karine Deshayes que exhibeix una musicalitat excel·lent i un registre superior amb una llum especial.El registre
    greu és tanmateix més dicret que el de Stroppa o Kemoklidze.
    El Figaro té algun problema vocal evident i el cant d’agilitat és poc minuciós.
    Molt bons Carlo Lepore i Orlin Anastasov,que sembla haver recuperat la forma malgrat esquivar de forma clara alguna nota greu que és el seu punt feble.
    Molt be orquestra i cors sota la diecció de Carlo Montanaro i el nostre Jose Luis Basso.
    A jutjar pels aplaudiments sembla que el públic s’ho va passar molt be.

    M'agrada

    • L’argumet d’0aire fresc i naftalina és un tòpic,
      Jo el que voldria és que ALmaviva hagués cantat la seva darrere ària. Actualment un tenor que vulgui fer Rossini no la pot obviar, quelcom que demostra que aquest xicot hauria de cantar altres repertoris, Rossini no és per a ell.
      La millor ella, malgrat que Rosina mai pot ser Belén Esteban.
      A Dalibor Jenis li he vist dos Figaro, a Pesaro i a Viena, ni l’ha millorat ni la empitjorat. ës molt millor que el rave que varem veure al Liceu, però no calia gaire per això. La veu està molt bé, però tampoc es gaire rossinià.
      Una producció no pot ser tan important que es mengi el cant, i això és el que li passa a aquesta, a part d’escotar alcs cantants pujant i baixant escales de manera incessant i innecessària. És pot ser cantant i modern, però no cal que sigui triatletes. Ja m’agradaria veure a Michieletto cantant i fent tot això.

      M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: