IN FERNEM LAND

L’AUDITORI-OBC: Dietrich Henschel substitueix a Thomas Hampson


dietrich_henschel_presse_02

Dietrich Hensel KGO Fotography gentilesa web de l’Auditori

Un dels concerts més esperats de la temporada 2016/2017 de l’OBC té lloc el proper cap de setmana, ja que el baríton nord-americà Thomas Hampson estava previst que cantés una de les seves especialitats, Gustav Mahler, cantant Des Knaben Wunderhorn, però una maleïda traqueïtis ha avortat la participació de Hampson i l’Auditori va anunciar ahir que serà substituït per el baríton alemany Dietrich Henschel.

Dietrich Henschel va néixer a Berlín l’any 1967. Va estudiar amb Hanno Blanschke a Munic i amb Dietrich Fischer-Dieskau a Berlín . Sent encara estudiant va guanyar importants premis en concursos alemanys i sobretot en el Concurs Internacional d’Hugo Wolf.

Va debutar l’any 1990 a la Bienal de Munich interpretant Le Précepteurs de Michèle Reverdy,obrint-li les portes als principals teatres i festivals.

Va entrar a formar part de la companyia d’òpera de Kiel entre 1993 i 1995, on va interpretar Papageno, el comte d’Almaviva de Le nozze di Figaro, el Valentin del Faust de Charles Gounod, el Pelléas o l’Orfeo de Monteverdi.

Dietrich Henschel alterna la el repertori operístic amb els concerts i els recitals de lied. Ha col·laborat amb les orquestres de Viena i Berlín, la Royal Concertgebouw Orchestra , la Orquestra Simfònica de Londres i l’Orquestra de París, sota la direcció de directors tan rellevants com Peter Eövös, Enoc zu Guttenberg , Fabio Luisi , Helmuth Rilling o Philippe Herreweghe entre molts d’altres. Mentre que com a liederista ha col·laborat amb Irwin Gage, Fritz Schwinghammer, Helmut Deutsch, Leonard Hokanson o Shiny Okahara.

L’any 2000 va signar un contracte amb Teldec per enregistrar diversos cicles de Lied. El primer treball va ser Die Winterreise amb Irwin Gage, va ser llançat al febrer de 2000. Amb el mestre Nagano ha gravat obres de Gustav Mahler, mentre que va participar en la referencial gravació de la  Passió segons Sant Mateu de JS Bach ( BWV 244 ) sota la direcció de Nikolaus Harnoncourt.

A Barcelona cantarà el programa previst amb Thomas Hampson, amb l’OBC dirigida per Kazushi Ono.

Òbviament l’absència de Hampson ha creat una decepció important entre el públic, també sobre aquells que mai s’apropen als concerts de l’OBC i que l’esquer de Hampson de ben segur els feia apropar excepcionalment a la temporada de l’OBC a l’Auditori.

Per a tots ells però també per a tots el que s’apropen amb assiduïtat a la temporada de l’orquestra Nacional de Catalunya i els que visiteu IFL amb aquest assiduïtat que em meravella, us deixaré a Henschel en un concert celebrat el 15 d’abril de 2015 al Barbican Center de Londres, amb la BBC Symphony Orchestra sota la direcció de Alexander Vedernikov cantant Des Knaben Wunderhorn, amb les orquestracions addicionals de Detlev Glanert.

En aquest concert no va cantar cap dels lieder de primer volum, ni tampoc els va cantar en l’ordre que jo les presento a l’apunt, seguint la cronologia de diferents volums.

Lieder und Gesänge · 1880-1890

Im Lenz
Winterlied
Maitanz im Grünen
Frühlingsmorgen
Frinnerung
Hans und Grethe
Serenade aus Don Juan
Phantasie aus don Juan

Volum II

Um schlimme Kinder artig zu machen

Ich ging mit Lust durch einen grünen Wald

Aus! Aus!

Starke Einbildungskraft

Volum III

Zu Strassburg auf der Schanz

Ablösung im Sommer (base temàtica del Scherzo de la Simfonia núm 3)

Scheiden und Meiden

Nicht wiedersehen!

Selbstgefühl

Humoresken – 1899

Der Schildwache Nachtlied

Verlor’ne Muh’!

Trost im Ungluck

Das Himmlische Leben (utilitzada també per a la Simfonia núm 4)

Wer hat dies Liedlein erdacht?!

Das irdische Leben

Urlicht (eliminada de la col·lecció i incorporada a la Simfonia 2)

Des Antonius von Padua Fischpredigt (base temàtica del Scherzo de la Sinfonía 2)

Rheinlegendchen

Es sungel drei Engel (eliminada de la selecció i incorporada a la Simfonia núm 3)

Lob des honen Verstands

Lied des Verfolgten im Turm

Wo die Schonen Trompeten blasen

Revelge

Der Tambourg’sell

*

A L’auditori Henschel cantarà una selecció: 1. Des Antonius von Padua Fischpredigt 2. Lied des verfolgten im Turm 3. Wo die schönen Trompeten blasen 4. Das irdische Leben 5. Das himmlische Leben 6. Urlicht

Aquí el que importa no és tant lamentar-se de la traqueïtis de Hampson com de descobrir un baríton de prestigi que no sovinteja les nostres sales de concert i escenaris. Gaudiu-lo!

16 comments

  1. Retroenllaç: Noticias de Diciembre 2016 | Beckmesser

  2. Niklaus Vogel

    No en sabia res de la cancel·lació i tampoc conec el substitut, així que gràcies per informar-ho i per donar-nos a conéixer en Henschel. Estic decebut perquè feia temps que tenia l’entrada però sempre esperançat per fer una nova descoberta.

    M'agrada

    • Henschel fa anys que canta. Jo el vaig veure en una dona silenciosa de Strauss, esplèndid per cert, a París juntament amb Dessay i
      Ofèlia Sala. És un molt bon baríton, però és clar, que no tñe l’anomenada de Hampson que per el que es veu no serveix per a res, perqupe no va motivar a comparar entrades. Estem fatal!

      M'agrada

  3. Pere

    No sabia res del canvi. Una decepció no poder escoltar Hampson que és tan car de veure, però en aquest cas penso que el substitut és de nivell i estic segur que gaudirem molt perquè Henschel és un molt bon baríton.
    Pel que fa a l’interès que havia desvetllat la presència de Thomas Hampson et diré que si mirem la venda d’entrades era ben petit. Fa dos dies vaig voler comprar unes entrades per uns amics i la sorpresa va ser la quantitat d’entrades que quedaven per vendre, de tots els preus. Em va fer reflexionar de nou sobre la preparació i coneixements del melòman català.
    En aquests cas no es pot parlar de preus abusius ja que hi ha entrades des de 10 euros. Potser soc molt agosarat però penso que l’actuació d’un baríton de tan prestigi fa uns anys probablement hauria estat molt a prop d’esgotar les localitats.
    Tot plegat m’entristeix…
    A veure demà quin aspecte presenta l’Auditori. Suposo que alguna cosa es farà perquè no es vegi tan buit.

    M'agrada

    • Joan

      Jo tampoc entenc molt bé perquè però la darrera actuació de Hampson al liceu també va estar molt lluny d’esgotar tot i que la direcció es va dedicar a repartir invitacions a dojo i la cosa va quedar un xic maquillada.

      Substitució a l’alçada i ja van 3 (que jo sàpiga): Trpcesky/Lill, Dausgard/K.Järvi i ara aquesta. Gràcies Joaquim pel post i felicitats a l’auditori per fer bé les coses!

      M'agrada

      • Bé tot i que no saben promocionar gaire els concerts o més ben dit, fins ara no han fet campanyes amb gaire repercussió, són dels que encara esperen que el clients vagi a comprar a la botiga, en fi.

        M'agrada

  4. jordifosal

    interessant apunt per diversos motius:
    1 Per mostrant-nos un cantant poc conegut aquí
    2 Per oferir-nos Des Knaben Wunderhorn per aquest mateix cantant.
    3 Per evidenciar un problema greu entre el públic de Barcelona, que ja no es motiva ni amb Hampson cantant Mahler, una de les seves especialitats.
    4 Per estar sempre tant a l’aguait
    Gràcies

    M'agrada

  5. Pere

    Preguntes com va anar el concert?
    Vaig assistir a la sessió del divendres i em va semblar esplèndid. Dietrich Henschel te una veu baritonal plena, és elegant en el fraseig i posseeix amb un fiato encomiable que es posa de manifest en les frases lligades. Poster pateix un pèl en els aguts però ho compensa amb una gran expressivitat. Va començar molt concentrat i seriós i va demostrar taules i saber estar a l’escenari quan durant el penúltim lied va esclatar un focus que va provocar un esglai generalitzat. Mentre cantava va fer un gest amb les dues mans per demanar tranquil·litat i va acabar amb un Ulricht fantàstic.

    Ens va oferir dos bisos també mahlerians, deliciosos i on en Henschel es va mostrar extrovertit i simpàtic. L’acompanyament de l’orquestra em va semblar impecable. Com també ho fou la versió de la breu però intensa 6a simfonia de Xostakóvitx. Definitivament penso que s’ha guanyat molt en el canvi de Pablo González per Kazushi Ono. Magnífica versió que va motivar una bona acollida del migrat públic.

    L’Auditori oferia una discreta entrada. Jo diria que una mica més de la meitat de l’aforament. Molts forats a la platea, fins i tot d’abonats i aspecte desangelat dels laterals. De fet, el segon bis el va “forçar” el mestre ja que penso que el públic hagués deixat d’aplaudir després del primer. Algun bravo escadusser, entre ells els meus.

    Al meu parer, un molt bon concert.

    M'agrada

  6. Joan

    Avui diumenge m’ha semblat que l’auditori presentava una bona entrada. Des de la fila 2 de platea almenys m’ha semblat impressionant vocalment i interpretativa. Des de les primeres notes de Sant Antoni predicant als peixos s’intuia un gran concert. Si torna a venir l’any vinent no me’l perdo.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: