IN FERNEM LAND

MACBETH A PALERMO (Altomare-Pirozzi-Mimica-Costanzo;Dante-Ferro)


Va ser la Lady Macbeth més triada, per sobre de sopranos amb molta més rellevància i historial, però és que Anna Pirozzi està destinada a ser, si res ho espatlla, una de les sopranos importants d’aquest primer terç del segle XXI.

Avui us parlo de la inauguració de la temporada 2017 del Teatro Massimo de Palermo amb el Macbeth de Giuseppe Verdi.

Pirozzi és sense dubte el gran atractiu d’un Macbeth honest, la seva Lady és de gran alçada però la resta queda més per sota, lluny dels luxes dels grans teatres que acostumen a ser els protagonistes dels apunts a IFL, tot i així no m’hagués desagradat gens tenir al Liceu el Banco de Marko Mimica que ja m va impressionar com a Raimondo en el segon cast de Lucia la temporada passada.

Pirozzi que no fa gaire ens va deixar penjats amb aquella Elena tan anhelada de I vespri Siciliani a Les Arts, no és només una veu, és una cantant i una artista amb molt de talent operístic i m’interessen molt els projectes operístics que emprengui en el futur. A ser possible serà una cantant fixa en els apunts d’aquesta casa.

Giuseppe Altomare té possibilitats perquè la veu és molt interessant, les capacitats tècniques ja és tot un altre món que caldria millorar.

Gabriele Ferro dirigeix magníficament i amb coneixement verdià a una orquestra i cor modests.

La producció d’Emma Dante ofereix propostes interessants, però suposo que l’escassedat de recursos ha privat de desenvolupar una mica l’apartat escenogràfic i de disseny de vestuari, tot i així és un Macbeth que no grinyola, fosc i sanguinolent, amb unes atzavares difícils d’entendre com a bosc de Birnam malgrat les explicacions que Emma Dante dóna abans de començar el streaming, com a lligam dramàtic a la terra. Mon pare diria una cèlebre frase casolana que el caracteritzava, “Agafat per aquí que no cauràs”

Un tast

Giuseppe Verdi
MACBETH
Libretto de Francesco Maria Piave

Macbeth: Giuseppe Altomare
Banco: Marko Mimica
Lady Macbeth: Anna Pirozzi
Dama di Lady Macbeth: Federica Alfano
Macduff: Vincenzo Costanzo
Malcolm: Manuel Pierattelli
Medico: Nicolò Ceriani
Domestico/Sicario/Araldo: Antonio Barbagallo
Apparizioni: Marko Mimica, Emanuele Ciminna/Federica Quattrocchi, Riccardo Romeo
Duncano: Francesco Cusumano
Fleanzio: Nunziatina Lo Presti

Compagnia Sud Costa Occidentale d’Emma Dante

Orquestra, Cor i Cos de Ball del Teatro Massimo
Director del Cor Piero Monti
Director musical: Gabriele Ferro

Director d’escena: Emma Dante
Escenografia: Carmine Maringola
Disseny de vestuari: Vanessa Sannino
Coreografia: Manuela Lo Sicco
Disseny de llums: Cristian Zucaro

Teatro Massimo, Palermo 21 de gener de 2017

Acabo de dir que aquí i sempre que tingui l’oportunitat de fer-ho, la Pirozzi sempre serà invitada i que Déu cuidi durant molts anys perquè veus i artistes d’aquesta categoria, temperament i talent dramàtic i musical ens calen en un món operístic més aviat marquetitzat i dissenyat en laboratoris que poc o res tenen a veure amb la passió, l’emoció i el gaudi del públic,

Bona setmana!

18 comments

  1. Gràcies ! Estic totalment d’acord i em fà feliç saber que en aquest espai la podrem seguir seguint. Després dels anteriors Macbeth, Ernani, Chenier, Abigaille, Foscari i aquella meravellosa Elizabetta a Bilbao, estic completament rendit al seu cant i temperament. Tant de bò es cuidi i dic més, ens la cuidin ja que si valorem la seva carrera i repertori (solament aquest any una desena de produccions) tots aquests anys estan essent tot un tour de force a l’abast de molt poques i de molt pocs amb contractes discogràfics de major envergadura. Jo friso per sentir-la al teatre (crec que ha de venir al Liceu tot i que no s’hagi publicat, o si?) i seré feliç de comprovar en directe, que per fi tenim una veu italiana, clara i brillant de les que escassengen. Salud i molta música!

    M'agrada

  2. Pepa MG

    moltes gracies! la ví anoche, se hace incluso cortísima la ópera, es todo un placer. La escenografía de presupuesto ajustadísimo, incluso en un momento la Pirozi hace de tramoyista y ella misma se lleva un trono hacia el interior!. Se agradece el cuerpo de baile.

    M'agrada

  3. marcozincone

    Por fin lo he visto, y me ha gustado mucho. La dirección mucho más sensata de ciertas cosas que nos ha tocado ver, las voces prometedoras, Pirozzi fenomenal y la puesta en escene austera y digna, otra cosa que lamentablemente no siempre podemos decir en Barcelona…

    M'agrada

  4. alex

    Curioso que Anna Pirozzi ” nos dejara colgados” en Valencia hace poco más de un mes por problemas con su estado físico de embarazada y ahora, cante en Palermo!
    A mi me frustró no escucharla como Elena, ya que la considero una de las mejores sino la mejor dramática de agilidad para el repertorio verdiano ( junto a Tamara Wilson y por encima de Monastyrska que es más spinta que dramática )

    M'agrada

  5. Eduardo

    Estimado Joaquim, Anna Pirozzi, está anunciada como la Magdalena de Andrea Chenier, y Ana María Martínez, como Rusalka, en la página oficial de Teatro Colon del Teatro Colon de Buenos Aires. Ambas me interesan y mucho, solo espero poder cruzar el “charco” y verlas, y si el amigo Willy, se suma y cruza la cordillera, creo que tendremos mucho para comentar. Gracias portu apunte me ha entusiasmado.

    M'agrada

  6. Fernando S.T.

    Sensacional Pirozzi y digmísimo el resto.
    No es tan difícil programar bien, hace falta profesionalidad y conocimiento.
    Algo falla en el Liceu cuando su Macbeth, mucho más pretencioso, terminó sin satisfacer las esperanzas depositadas.

    M'agrada

  7. alex

    el último Macbeth liceistico fue efectivamente, decepcionante y no solo por la producción, sino por la falta de cantantes adecuados ( para mi gusto, solo se salvaron de la quema y estuvieron más que dignos, Luca Salsi y Tatiana Serjan, ambos en el segundo cast), además de una orquestación deficiente
    La Pirozzi que yo sepa, aún no ha debutado cantando ópera en el Liceu. Una pena que aquí se empeñen con Serafin y similares para los roles de soprano dramática de agilidad, no siendo verdiana

    Si se confirma el Attila próxima temporada, veremos quien cantará la Odabella, otro rol para dramática de agilidad

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: