IN FERNEM LAND

EL MESSIAH DE THE SIXTEEN (Keit-Rice-Ainsley-Williams;Christophers)


gravat antic de Marienberg amb l’imponent església de Marienkirche a la dreta

No sembla gaire idoni acomiadar l’estiu amb un oratori tan habitual a les dates nadalenques, però l’actualitat mana i el passat 14 de setembre de 2012 va tenir lloc dins el marc del Festival de música que es celebra cada any a la localitat de Marienberg, i a l’església evangèlica luterana de Santa Maria, el concert d’obertura a càrrec del prestigiós grup anglès The Sixteen que dirigeix Harry Christophers des de 1977, any de la seva fundació, i en el qual es va interpretar l’oratori MESSIAH de George Friederic Handel.

La versió no cal dir que és esplèndida, tant per la bellesa de la interpretació, com per l’adequació estilística del grup i també del quartet solista, format per la soprano Gillian Keit, la contralt Christine Rice, el tenor John Mark Ainsley i el baix Roderick Williams.

Desconec el motiu per el qual s’han obviat els números 34,35,36 i 37 de la segona part corresponents al recitatiu del tenor “Unto which of the angels”, el cor “Let all the angels of God worship him”, l’ària de contralt “Thou art gone up on high” i el cor “The Lord gave the word”. Així mateix l’accompagnato i posterior ària de la soprano “He was cut off out of the land…But thou didst not leave his soul” ho interpreta el tenor en lloc de la soprano, enllaçant dues àries seguides. Potser la soprano no estava en condicions…

Jo us deixaré cinc fragments per escoltar, corresponents a una ària de cadascun dels solistes i a un fragment coral, que de ben segur us decidiran a ocupar una mica més d’espai del disc dur del vostre ordinador.

Comencem per la soprano Gillian Keit, potser la veu més feble del sòlid quartet solista, cantant l’ària “Rejoice greatly, O daughter of Zion”

Ara escoltem a la notable Christine Rice cantant la meravellosa “He was despised” la primera ària de la segona part

Del reconegut tenor John Mark Ainsley, us deixo l’ària “Behold, and see if there be any sorrow” seguit del recitatiu i ària “But thou didst not leave his soul” que com ja us he comentat, acostuma a cantar la soprano.

De la tercera part de l’oratori escoltem la magnífica ària “The Trumpet shall sound” a càrrec del baix Roderick Williams.

I finalment, de tots els fragments corals possibles, tots ells “reclinatoriables”, he escollit el revitalitzant “For unto us a Child is born”

MUSIKFEST ERZGEBIRGE – Eröffnungskonzert
Georg Friedrich Händel:
“MESSIAH”, Oratorium HWV 56

Gillian Keit, Soprano
Christine Rice, Alto
John Mark Ainsley, Tenor
Roderick Williams, Baix

THE SIXTEEN
Direcció: Harry Christophers

14 de setembre de 2012
Sankt Marienkirche Marienberg

Sankt Marienkirche Marienberg

ENLLAÇOS (mp3)

https://rapidshare.com/files/3605862670/Messiah The Sixteen 1.mp3

https://rapidshare.com/files/2594560197/Messiah The Sixteen 2.mp3

Espero que us agradi aquest Messiah que us proposo avui per acomiadar aquest estiu tan actiu i participat, i també desitjo que la tardor que iniciem demà sigui beneficiosa i propicia per a tots vosaltres. Ho necessitem!

10 comments

  1. Fernando S.T.

    Precioso, aunque la trompeta no suena especialmente acertada en el difícil duo con en bajo en The Trumpet shall sound.
    El Mesías es mi oratorio preferido

    M'agrada

  2. Josep Olivé

    Fas bé, fas bé, que amb la “plantufada” d’avui estarem tan ben distrets aquesta tardor que ens plantem a Nadal com qui no vol la cosa… Com que venint d’IFL ja s’ha passat un rigorós control de qualitat previ i les mostres són prou eloqüents, aquest Messiah és el que sonarà a casa meva aquest any al 25 de decembre, fum, fum, fum… 🙂

    M'agrada

  3. gloria aparicio

    Fantàstic comiat d’estiu i com diu J.Luis, Handel es Handel , mai embafa, tots están molt bé però, tot i amb el petit lapsus de la trompeta…. m’agrada el baix, gràcies Joaquim.

    M'agrada

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: