IN FERNEM LAND

TRIANT UNA ABIGAILLE: “Ben io t’invenni…Anch’io dischiuso un giorno”


Giuseppina Strepponi, pintura de Karoly Gyurkovich

Giuseppina Strepponi, pintura de Karoly Gyurkovich

Ja hem triat un Nabucco i abans de que comencin les representacions liceistes de la primera òpera de la temporada, m’agradaria que triéssiu una Abigaille i un Zaccaria, com a apunts previs al preparatori que no trigarà a arribar.

Després de la terna “tetranabucconiana” formada per Bastianini-McNeill-Stracciari-Cappuccilli, ara toca triar una Abigaille entre les 10 sopranos que us proposo.

Us dono temps fins la mitjanit de diumenge 27, i com ja va succeir amb l’anterior tria, només podreu escollir-ne 3.

L’ària triada és: “Ben io t’invenni…Anch’io dischiuso un giorno”l’escena de sortida del personatge d’Abigaille, on la dificultat tècnica i les exigències vocals, posen a la intèrpret en un compromís excepcional.

El ro, el va estrenar Clelia Maria Josepha (Giuseppina) Strepponi, que com bé sabeu amb els anys va acabar sent la segona esposa de Giuseppe Verdi, una soprano dramàtica d’agilitat, tota una categoria vocal difícil de trobar, amb veu punyent i amplíssim registre capaç de fer greus de mezzosoprano i aguts esclatants, però sobretot amb un centre poderós i una capacitat dramàtica molt expressiva, però per si tot això no fos poc, també ha de tenir amb capacitat tècnica per fer agilitats encara heretades del belcantisme,  tot un repte

Aquí teniu les 10 propostes, de les que n’haureu de triar les 3 que us agradin més:

Abigaille 1

Abigaille 2

Abigaille 3

Abigaille 4

Abigaille 5

Abigaille 6

Abigaille 7

Abigaille 8

Abigaille 9

Abigaille 10

Escoltades totes 10 ja esteu en disposició de triar les tres que més us hagin agradat marcant les tres opcions i posteriorment prement el boto VOTE.

Espero que gaudiu de la tria, com a mínim tant com l’anterior, tria que us deixo repescar amb l’enllaç de l’apunt final.

I per a mitjans de la setmana vinent deixaré la darrera tria per preparar el Nabucco, la del rol del baix, és a dir Zaccaria.

No sé si dilluns vinents estarem per gaires tries, però la intenció és la de publicar el resultat final i desvetllar qui s’amaga al darrere d’aquestes interessants i en més d’un cas, excepcionals versions.

31 comments

  1. Jordi

    Per a mi és difícil triar quina m’agrada més, no en aquesta, em passa en totes les tries que he participat. M’acostumen a agradar casi totes i triar entre el que m’agrada no m’agrada.
    No sé si m’explico
    En porto 5 escoltades i totes són bones

    M'agrada

  2. alex

    Me parece que me voy a decantar claramente por las Abigaille, ya retiradas o tristemente fallecidas, no por las vigentes en carrera.
    Sin dar más pistas….otra vez Joaquim, gran y sabrosa cata

    M'agrada

  3. alex

    achtung, achtung, que dicen los germano parlantes, Joaquim!!!

    Antes de votar y para que las comparaciones sean uniformes, detecto que las versiones o las señoras nums. 3, 7, 8 y 9, no cantan o no aparece la terrible cabaletta final , con lo cual entiendo yo que es difícil la selección frente a las otras 6 versiones colocadas que si cantan esa preciosa cabaletta final de escena.
    Que fem?
    En mi caso, me voy a centrar lógicamente en las 6 versiones completas con recitativo, aria y cabaletta para igualar las prestaciones vocales

    M'agrada

  4. alex

    Votadas mis 3 preferidas, siempre entre las 6 versiones que cantan toda la escena incluida la gran cabaletta ( lastima – creo – que una de estas seis sopranos y que es una de las mejores Abigailles actuales, no esté en el Liceu a partir de la semana que viene )

    M'agrada

  5. Ha estat una tria difícil, més que la de la setmana passada, però m’ho he passat molt bé escoltant aquestes 10 versions (la majoria magnífiques).
    Em sembla fantàstica la idea de preparar Nabucco amb 3 tries.

    M'agrada

  6. Leonor

    Para mí es dificilísimo; tengo problemas para escucharlas (se me detiene la música incluso) menos para la última, que la escucho completa sin interrupciones.
    Sigo intentándolo…

    M'agrada

    • Lo siento, nadie se ha quejado de ello. A veces cuando el fragmento es muy largo se necesita tiempo para cargarlo, pero esta escena no sobrepasa los 10 minutos, no debería haber problemas.
      Me sabe mal porqué las versiones son espléndidas.

      M'agrada

  7. duran

    Mol bones les deu, he disfrutat mol, difiçil de triá 3, pero el joc es aixi, i hem de seguir-lo, ja he votat i espero que siguin les mes botades perque aixi, esteré una mica a la altura dels que realment saben qui canten (ancara que jo no sàpiga el nom de totes i potse si alguna), espero seguin participan de les teves “botadures” perque les trovo mol divertides, a la par que sempre descubreixo noves veus. Graçies Joaquim, endevant.

    M'agrada

  8. colbran

    Para un aria espléndida -de lo mejor de Verdi- unas voces sensacionales, algunas carentes de graves, lo que en esta pieza es absolutamente imprescindible, pero mis preferidas los tienen. De momento no he reconocido a nadie -voy por la 5-. Va a ser una selección muy difícil.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: