IN FERNEM LAND

LICEU: LA MANCA DE RESPECTE NO HO ERA?


Taquilla Liceu La Vanguardia

 

Benvolguts seguidors del blog, m’escriu un comentari en Ducadimantova dient-me que el contingut de l’apunt d’ahir no s’ajusta a la veritat i em demana que rectifiqui.

Li dic que m’ho demostri i m’envia dos enllaços, un de La Vanguardia i un altre del Facebook del Liceu on s’anuncia el canvi de Garanca per DiDonato, i on efectivament s’evidencia que el dia 2 d’octubre es van anunciar les dates en les que cantaria DiDonato, que són les que jo creia que s’havien variat feia pocs dies, i no és cert, els canvis es van anunciar fa més de 7 mesos.

Aquests són els enllaços:

https://www.facebook.com/notes/gran-teatre-del-liceu/joyce-didonato-cantar%C3%A0-el-rol-de-romeo-a-i-capuleti-e-i-montecchi-al-liceu/935092603229829

http://www.lavanguardia.com/cultura/20151002/54437844600/joyce-didonato-hara-de-romeo-en-opera-i-capuleti-e-i-montecchi-en-el-liceu.html

Fins aquí la meva rectificació perquè la resta de l’apunt i la manca de respecta continua, ja que en cap cas el Liceu ens ho va comunicar a tots els que el 2 d’octubre ja havíem comprat les entrades i els abonaments, com jo crec que un teatre s’ha de comunicar amb els seus abonats i públic.

No som nosaltres que hem d’investigar si el teatre fa canvis, tot i que a l’hora de la veritat en moltes ocasions (masses) és així, és el teatre que ens ho hauria de fer saber sempre que es canvia allò que es va comprar abans de que s’efectués el canvi. En aquest cas que ens ocupa encara més perquè els canvis no s’ajusten a la lògica de Garanca per DiDonato.  Jo no ho tenia present i sembla que com jo n’hi ha uns quants més. Què passa doncs?

En a mi em tocava Garanca i m’ofereixen la magnífica Tro, no la deliciosa Garanca, el teatre m’ho ha de fer saber i si no ho fa és una manca de respecte.

Jo no tinc cap problema en rectificar el que crec que tinc que rectificar, sí, és cert, no s’ha anunciat darrerament, es va anunciar el 2 d’octubre a la premsa i a les xarxes socials, aquest i només aquest és el meu gran error, sóc jo i suposo que com jo altres, els que ens hem assabentat darrerament. Perquè el Liceu hauria de pensar que malgrat que el seu ideal de públic són els que estan connectats a les xarxes, pot ser que molts esperem que quan ens canvien el producte, fins i tot per millorar-lo, ens ho facin saber de manera més fefaent.

De la resta de l’apunt no rectifico res.

55 comments

  1. Xavier C.

    El teatre ha d’ avisar personalment a tothom qui hagi comprat una entrada. Per això et demanen (amb asterics) el teu mail, no? O és només per enviar la publicitat que els interessi? Jo no tinc facebook, ni en vull tenir. I el diari del comte, tot per vosaltres. Jo no m’acosto mai ni tinc per què. M’estic enterant del canvi ara mateix, llegint-te. I t’ho agraeixo molt però crec que no és la teva tasca ni et paguen per fer-la. Fa dies que -coses de l’ esport de la pilota- estic dubtant si el 28 vaig a l’Auditori o al Liceu, i no acabava d’ entendre per qué el 28 tornava a tocar DiDonato si el repartiment era l’ altre. És ara que tu em fas veure que és un canvi -comprensible, no dic que no – respecte a la planificació original. Gràcies. Però els que no tenen la sort de conèixer IFL (bàrbars!), també tenen dret a conèixer el perquè de tot plegat.

    M'agrada

    • Xavier C.

      I ja que hi sóc, aprofito per posar la falca publicitària: un amic meu -del Madrid, coses que pasen- va comprar dues entrades per la final de Champions i -mira si és burro- no es va adonar que és justament el dia que es casa amb la seva xicota. A qui li pugui interessar comprar a bon preu un vestit de boda, que m’ ho digui, que els poso en contacte.

      M'agrada

      • Avui he col·locat dues entrades per un Mefistofele a Munich d’uns coneguts que no hi poden anar, a veure si tenim sort amb el vestits de noces 😉 (com se’t troba a faltar quan trigues tant a dir les teves coses)

        M'agrada

    • És més IFL no hauria de parlar d’aquestes coses perquè se suposa que un teatre seriós fa les coses ben fetes i només queda a l’atzar la qüestió artística, sempre supeditada al geni, la inspiració i el bon fer dels artistes contractats, però la qüestió burocràtica i administrativa d’un teatre hauria de ser milimètricament perfecte, sempre i quan els que ho dirigeixen siguin professionals capacitats per fer-ho, és clar, pèrque si no ens podríem trobar amb inexplicables manques de respecte o coses similars.

      M'agrada

  2. rosetapiccina

    El text no informava que Sílvia Tro també cantarà en substitució d’Elina Garança, per tant omitía informació.

    Tampoc no deia que Sílvia Tro tanbé cantarà en substitució d’Elina.

    En realitat no era substituir X per Y, sinò elimininar X i fer una permutació de X i Z.

    Però clar, l’impacte de comunicar només la substitució d’Elina per Joyce era inferior. Després posen la llista de dates, i la gent no se les mira perquè creuen que el text ja ho diu tot.
    .

    M'agrada

    • Joan

      L.analisi de la Roseta és brillant. Els va funcionar amb Otello: Cura substituirà Antonenko (va cantar 3 funcions) I hi van tornar amb Didonatto substituint Garanca I aqui no ha passat res. M.hauria pogut passar que em quedés sense escoltarla xq em nego a tenir twitter o facebook però x sort no va ser així. Un dia visitant una altra web excel.lent (liceu torn t) vaig veure un comentari on es deia q es podia veure la soprano americana amb els dos repartiments. Vaig esperar a q comencesin els assaigs I vaug treure entrada xl 25

      Liked by 1 person

  3. Xavier C.

    I sí: no es té en cap consideració l’abonat. Que pagui i que calli. Mireu aquesta altra: tots hem rebut a casa el llibret on es diu que els nous abonament flexibles es posen a la venda a partir de demà dia 23 (9h.). També aquesta mateixa setmana un mail recordant-nos les dates claus en relació al nostre abonament i on se’ ns reitera que els flexibles a partir de demà dia 23. Algú pot dir-me com és que jo ja vaig poder treure el meu abonament flexible divendres, com haurà fet qualsevol passavolant que en vulgui un i no hagi rebut aquesta magnífica informació que ens envien als abonats? És o no una desconsideració (per dir-ho suau) cap als abonats?

    M'agrada

      • Xavier C.

        Després d’ anunciar a bombo i plateret que s’ obre la venta de flexibles el 23, la realitat és que ja és oberta (no sé des de quan. Mínim divendres), i qualsevol pot fer-se l’abonament abans de temps, ara mateix si vol. Em sembla un escàndol perquè si has estat bon minyó fent cas del que ells mateixos han anunciat (a partir del 23 a les 9h.), arribes a misses dites i tota la preferència per comprar les entrades bones l’ han tingut els altres. I no és la primera vegada que passa, que l’any passat també recordo haver comprat entrades del “període preferent” dies abans d’ obrir-se oficialment. Una casa de barrets. Esto, con el otro, no pasaba…

        M'agrada

  4. Robert

    S’agraeix la rectificació però sembla del tot innecessària. Com molt bé diu en Xavier, i si no tens facebook? I si no llegeixes la Vanguardia? I si aquell dia estaves de viatge i no la vas comprar? És absurd.
    D’altra banda, no sé com ho feu vosaltres, però jo a fi de mes tindré prevista gairebé tota la temporada vinent, amb la informació que tinc ara. Si em fan un canvi a l’abril o a l’octubre, tant se’m fa, ja serà tard. Comprendré que si, Déu no ho vulgui, el Dudamel agafa una grip no podrà estar al Palau, però espero que se’m notifiqui per part de l’organitzador, no pas haver-me d’assabentar per mitjans propis.
    En fi, està clar que comprar al Liceu comença a ser una “activitat de risc” i que més val la pena esperar-se al moment. I moltes vegades, fins i tot permet estalviar-se diners. Diria que ha s’ho faran, però la pega és que som nosaltres els que ens ho trobem.

    M'agrada

    • Gràcies Robert.
      A banda de l’abonament del Liceu (torn T perquè el PB ja el va deixar l’any passat amb el canvi de categoria i que els molt enzes per la temporada vinent han tornat allà on érem fa dues temporades, però ara la feina serà seva per tornar-lo a abonar), no he comprat res anticipadament. Corro riscos, però m’estalvio disgusts
      S’ha acabat allò de hipotecar-me l’any amb entrades i abonaments. Aniré fent i si em perdo alguna cosa, tal dia farà un any.
      Gràcies per deixar les teves impressions

      Liked by 1 person

  5. En cualquiera de los teatros europeos que he visitado, cada vez que hay una modificación de reparto en la función que has comprado te envían un mail para avisarte, por si quieres hacer algún tipo de cambio. El Liceu no lo hace nunca, tienes que ir a su web y mirar el reparto para enterarte. Para enviarte publicidad sí que usan el correo electrónico, o cuando tienen que avisarte de que vayas un poco antes el día xx de xx, que tienes la entrada de xxxxx, porque han instalado un nuevo sistema de acceso y pueden producirse colas. Es decir, su sistema informático permite filtrar por funciones para avisar por mail a la gente que tenga entrada para un día concreto, así que si no lo hacen es porque no les da la gana.
    Yo cambié mi entrada del abono en septiembre para poder ver a Garanca, así que sigo siendo una damnificada. Cuando me enteré del cambio por DiDonato, di por hecho, como cualquiera que lea el texto de las notas de prensa (o la página web), que los días que cantaba Garanca cantaría DiDonato, pero no que mezclaban todos los repartos porque, de forma bastante artera, eso no lo dicen, se lo callan. La nota de prensa del cambio, sea de la fecha que sea, es en mi opinión publicidad engañosa. Como dice Rosetapicina no se ha informado del cambio de Tro por DiDonato, y de Garanca por Tro.

    M'agrada

  6. alex

    Yo reitero lo que dije ayer sobre la función del 25 : anunciadas siempre despues de la cancelación de Garanca, la pareja Di Donato/Siurina

    Por otra parte y sin que sirva de paralelismo con el Liceu pero nos ha ocurrido a mi y a m esposa : prereserva hace mas de un año para la Juive de Munich, 8 de julio 2016, con Alagna y Opolais mas Osborn y Kurzak.
    Se nos confirman y remiten las entradas y luego o recientmente en el mes de abril ya con las entradas en mi poder, me entero que cancela Opolais todas sus rachel y colocan a la esposa de Alagna para ese rol, sabiendose que no es voz de rachel.
    Yo a fastidiarme con todo reservado y pagado, mientras la Opera Bávara no me comunicó nada de este cambio. Es decir, en todas partes cuecen habas

    M'agrada

    • Son casos diferentes los de Munich y el Liceu, aunque no me sirve de alivio saber que estamos a la par en las cosas negativas con algunos teatros. Que Munich no anuncie lo de Opolais por Kurzak tiene su lógica, ya que si lo anuncian los muniqueses incendian el teatro 😉
      En cualquier caso el Liceu debería tratar mejor a sus abonados y al público que compra sus entradas, creo que estan muy acostumbrados a la fidelidad que hemos demostrado durante tantos años, pero todo tiene un límite y ya han traspasado varias veces las líneas rojas, Parece mentira que los defiendas tu que siempre acostumbras a ser tan crítico con la gestión del Liceu.

      M'agrada

  7. Àngel

    Joaquim,

    El teu apunt era sincer i per a mi és el que compte. Vas expressar el que els abonats i aficionats en general asidus del Liceu venim sentint des de fa temps respecte a la política actual del teatre, per tant no puc més que donar-te el meu suport. Segueixo el teu blog dia a dia i llegeixo els teus comentaris amb tot l’interès i respecte del món, què dir del material que poses al nostre abast i que tants bons moments ens procura. Valoro per tant la rectificació pel que et pertoca, que t’honora. Però pel que fa al teatre, els fets són els que són i no poden esperar que després del desastre de temporada que estem vivint (i la que ens ve), aquesta sistemàtica mala praxis envers el públic ens trobi resignats. Jo, personalment, em pregunto perquè feia uns tres anys desastres (que sí cancel·lacions) d’aquest cal·libre no es donaven i ara sí. Potser perquè abans hi havia més professionalitat i, el que és més important, més sensibilitat a l’hora de controlar les crisis que es presentaven sense perdre de vista mai al públic? Si semblem el Palau d’Helga!

    Abraçades

    M'agrada

    • Gràcies Àngel.
      Ells creuen que som nosaltres els equivocats, perquè fa temps que venim denunciant coses que són de fàcil arreglar i en canvi no fan ni cas, no ens avisen de coses importants i ens creen desconfiança. Crec que hi ha tota una part de públic i abonats que molestem i quan s’hagin desfet d ela majoria creuen que ho tindran més fàcil per vendre entrades a taquilla. Aquesta és la seva política i el seu veritable respecte pel públic.
      Gràcies per la teva fidelitat al blog.
      Quan fa anys llegíem les coses que la senyora Schmidt feia a València ens posàvem les mans al cap, però aquests són pitjors, perquè al menys Helga es treia uns asos de la màniga artística absolutament envejables.

      M'agrada

  8. Pep

    La cosa no era només per ahir. És per tots els mesos i mesos anteriors. Els abonats entenem baixes i cancel•lacions, car comprant un any abans, a les persones ens passen moltes coses no volgudes. Pot molestar i enfadar, però es pot entendre perfectament i fàcilment. El problema gran del Liceu és en el COM. És en la relació de transparència amb l’abonat (cal que en Guasch esperi tant a dir públicament, en el “seu especial” al diari Ara, que els cantants no volien venir perquè no cobraven?). Cal tanta gasiveria amb qui es gasta 2000€, 1000€, 400€…. amb un any d’antelació donant confiança al teatre i que una simple devolució sigui impossible. En tots els intercanvis comercials d’avui dia les devolucions ja no cal ni justificar-les, se sobreentenen, els terminis s’allarguen sobrepassant fins i tot els legals: avui un client content te’n porta un altre; dos clients satisfets te’n porten quatre.
    I quan per un accident meu, amb una entrada retornada, i que el Teatre torna a vendre (llavors no hi ha perdut res) se t’ha de quedar el 50%, més l’IVA, més les despeses de gestió?. Cal, tanta gasiveria?. Volen realment cobrir el forat negre del dèficit (amb molta responsabilitat de la seva mala gestió) esgarrapant un euro d’aquí i d’allà als abonats, als que sempre hi som?.
    Les formes són molt equivocades. Al Guasch, d’estudiant, ja li van ensenyar que una empresa ha de tenir al client content, satisfet, mimat…. ara, no sé qui, s’inventa la transparència. On ha estat això aquests mesos al Liceu?.
    A mí, avui, m’avergonyiria convidar a un amic a fer-se soci del Teatre. Els tractes no són de confiança mútua i de respecte. Mil vegades més recomanar compres a Amazon i a l’Òpera al Cinema….

    M'agrada

    • Si no acceptem el d’ahir com vols que acceptin tots els canvis i la gestió feta fins ara i que ha merescut el rebuig de tanta gent.
      Volen canviar el mix de públic i abonat, i no tenen altra manera de fer-ho que tractar-nos d’aquesta manera. A veure qui guanyarà la partida, en lloc està escrit que sigui seva i de moment alguna cosa ja ha trontollat, l’operació piercing no ha colat a ca la Colau, a veure si al final el client dirà prou…

      M'agrada

  9. Joan

    Em semblen faves d.un altre paner Alex. Com tu bé dius Opolais no canta cap funció. X tant, no tens res a fe. En el cas que ens ocupa sí. No+ hi ha un ball de dates. Això ja equivaldria a poder demanar la devolució d.una entrada entrada xq hi ha hagut un canvi de repartiment forçat, que és el q el Liceu precisament diu q no es pot fer.

    M'agrada

    • alex

      No canta ahora. Pero cuando se vendieron y me confirmaron las entradas hace unos meses ( con las consiguientes reservas posteriores de viaje y hotel ), SÍ estaba anunciada
      La sustitución o cambios, se han producido hace apenas un mes, con casi todas las entradas para todas las funciones vendidas

      Garnaca tenía que cantar y su sustitución posterior por D.Donato fue después de renovarse los abonos temporada 2105/16 y la venta preferente para abonados

      M'agrada

  10. Jordi Medallo Muñiz

    Completament d’acord amb el que diu Marga – Harte con Hache. Jo no penso rectificar el que vaig escriure ahir. No penso comprar més entrades amb per endavant.

    M'agrada

  11. Giacomo

    M’agradaria saber si aquests canvis els comuniquen als antic propietaris i persones així. Perquè tinc molt clar que el Liceu ens menysprea els abonats melòmanes i amb butaques barates (diguem zones 5 i més). Però no sé si la direcció respecta els melòmanes que paguen més, o si senzillament la seva visió del públic del Liceu és de persones que volen anar al teatre per veure el teatre, el saló dels miralls, i una opera de repertori molt clàssic amb els cantants que siguin. Potser les dues coses. Em preocupa molt més la segona.

    Mentre la temporada sigui interessant i amb cantants interessants, al final els melòmanes sobreviurem al menyspreu. Potser alguns no renovarem l’abonament, però crec que això al Sr. Guasch no li interessa gen, o fins i tot prefereix que les butaques barates no siguin d’abonament.

    De fet, jo he renovat l’abonament i segueixo convidant els amics a venir al Liceu. Vaig fer molta propaganda per al Götterdämmerung i una mica per a la propera temporada també, amb algun èxit en ambdós casos.. Però també els he d’afegir que per a la direcció qui busca una butaca barata amb visió és un enemic. Això és trist, però si ho entens i estàs preparat a les trampes i amb els fulls de reclamació acabes assolint resultats raonables, malgrat que d’una manera vergonyosa per a una institució cultural i pública.

    En la meva experiència el tracte més amable amb els abonats (o si més no amb mi com a abonat) és el del Palau. L’Auditori em sembla menys organitzat però és sempre si més no correcte. El Liceu no em sembla correcte i no em faré ni soci ni “amic” seu.

    Però si la temporada és bona hi vaig encara que em menysprein. Evidentment, si ens surten nyaps com el Nabucco i l’Otello, no hi ha cap reserva de simpatia i lleialtat al teatre en què recolzar-se.

    M'agrada

    • Jo crec que la cosa és general, però una certa fixació per els pisos alts i les localitats centrals si que la deuen tenir, perquè aquestes localitats posades a taquilla donarien molt més rèdits que amb tarifes de super descomptes d’antiguitat.
      Perquè la temporada sigui bona hi juguen molts factors, títols, cantants, directors, produccions. i també els preus i el tracta. No només un Otello sensacional fa que una temporada sigui bona si la € per una platea reestructuració de les tarifes ha deixat el teatre fet un nyap o si els canvis de cant € per aants no són anunciats com cal.
      és clar que si els cantants són de categoria i els títols són atractius hom pot pensar que tenim el millor teatre encara que estigui dirigit de manera prepotent i amb resultats de gestió i deficients, però al final tot suma i a València la gent estava tipa de la gestió de Helga Schmidt malgrat que les temporades artístiques eren brillants.
      ARa el Liceu és mñés provincià i els preus en canvi són de teatre de primera divisió. Hi ha un gran desfase entre el que paguem i el que rebem. No fa gaire en Dandini ens deia que a Lió (teatre de categoria provinciana garantida a nivell del Liceu en molts aspectes i en altres per sobre) havia pagat 90€ per assistir a una representació de La Juive, òpera que el Liceu actual no crec que arribi a programar mai. Al Liceu 98€ es paguen en zona 5 per un espectacle de tarifa 5. Ja età tot (o quasi) dit.

      M'agrada

    • Per al·lusions.
      Sóc un “antic propietari”, em sembla que no sóc una “persona així” i puc prometre i prometo que em tracten amb la mateixa desconsideració que a les “persones normals”.
      Ni avisos dels canvis, ni emails, ni res de res.
      Tenim, això si, unes persones que des d’un despatxet microscòpic fa molts anys que atenen tan bé com poden quan se’ls demana alguna cosa (canvi, col·locació de localitats quan no s’hi pot anar, etc)
      Que ens atenguin bé només és culpa d’elles: són amables i eficients.
      Avui, per exemple INTENTEN trobar-me localitats per canviar les que tinc del torn B per sentir la lloada Di Donato. Veurem si tinc sort.
      I tampoc no vull saber res del Gran Conde de España ni del seu venedor de corbates M. C. Deu ser que no sóc una “persona així”

      M'agrada

      • Giacomo

        Benvolgut Lluís-Emili,

        Gràcies per contestar, i disculpa si va semblar que volgués fer cap al·lusió dolenta. No era la meva intenció. Senzillament volia referir-me a persones a les qual el Liceu pogués tenir raons per oferir un tracte preferent: antics propietaris, membres de la Societat del Liceu o dels Amics del Liceu o del Cercle del Liceu, o tan sols abonats de les llotges.

        No sé si el que vols dir és que els antics proprietaris també sou dels abonats de butaca central als pisos alts que evidentment molestem el Sr. Guasch. Creia que estarieu més a baix. Disculpa’m si em vaig equivocar.

        Pitjor si tenia raó i el teatre menysprea qualsevol vell melòman, que tingui una butaca barata o una més cara. Com deia, si només els molestem els que volem veure sense pagar 100 €, ens en farem una raó. Si els molestem tots els aficionats que podem reconèixer la qualitat d’una producció, la situació em sembla molt més perillosa. Doncs el que escrius em preocupa més que la meva experiència personal.

        No entenc el que dius del Gran Conde i del seu venedor de corbates, però potser no és un afer massa important.

        M'agrada

      • Disculpa tu també el meu to.
        En el primer comentari Xavier C. escriu “I el diari del comte, tot per vosaltres. Jo no m’acosto mai ni tinc per què”.
        Es refereix a La Vanguàrdia propietat del Conde de Godó. Grande de España. I dirigit per Màrius Carol caracteritzat per la seva gran afecció a les corbates.
        M’agrada escriure amb sobreentesos recargolats, i naturalment, acabo per fer-me incomprensible.
        Una abraçada

        M'agrada

      • “M’agrada escriure amb sobreentesos recargolats, i naturalment, acabo per fer-me incomprensible”. Ens passa a molts, però a vegades és com un concurs esbrinar el que es vol dir, com un jeroglífic d’aquells que fa el José Luís.

        M'agrada

      • Giacomo

        Gràcies per explicar i disculpa’m per contestar-te amb tant de retard.

        Sabia del Comte de Godó perquè l’anuncia la portada del diari cada dia, i a vegades sí que llegeixo La Vanguardia. Però els Grandes de España em sonen cosa de Carles V (o Carles I que se’l diu aquí). Em fa gràcia que existeixin avui en dia.

        Aprenc ara de les corbates del Sr. Carol. Me’n recordaré la propera vegada!

        Una abraçada

        M'agrada

  12. Pikovaya Dama

    Esta falta de respeto hacia el publico viene de lejos. Hace unas cuantas temporadas mirando la hoja informativa antes de la función donde consta el cast, me encuentro que en aquel día no cantaba el 1er cast, para el cual había comprado la entrada, sino el cast alternativo. Me dirigí enseguida a las taquillas y me dijeron que había sido un error de imprenta en el librito de temporada, pero que no pasaba nada, ya que la entrada compraba un espectáculo y no un cast determinado. Llevo yendo al Liceu desde los años 70, y el cast SI que interesa.
    Unos años después, para Suor Angelica compré la entrada nada mas salir a la venta. Pero aparte del cambio de cast justo este día tenia otro asunto que no pude prever un año antes.
    Me fui a taquilla para pedir un cambio de día, habiendo visto por internet que quedaban asientos disponibles. Me contestaron que este privilegio era exclusivo de los abonados. Por mucho que les expliqué, que por asuntos personales me es imposible abonarme, y que solo pedía un cambio de día sin importarme el sitio ( el mío era anfiteatro ) me sugirieron que regalara mi entrada y me comprara otra.
    Lo pude solucionar mandando sendos mails y pidiendo hoja de reclamación.
    También les dije que nunca mas volvería a comprar entradas con un año de antelación.
    Gracias Joaquim por tu impagable trabajo y por dejarme expresar mi indignación por el desprecio del teatro hacia el espectador.

    M'agrada

    • Hola Pikovaia Dama, te doy la bienvenida a IFL. Gracis por comentar.
      Siempre que quieras podrás utilizar IFL para hablar de lo que quieras referente a la ópera y la música en general.
      Lógicamente cuando los temas son reivindicativos, como es el caso os animáis más, pero cuando sea para opinar sobre representaciones y conciertos también se agradecerá tu participación.
      Del tema que nos ocupa ya está todo dicho o casi. Lo más importante es no callar y quejarnos siempre que nos sintamos desprotegidos o ninguneados.

      M'agrada

  13. Niklaus Vogel

    Efectivament Joaquim, jo era coneixedor des d’octubre d’aquest canvi, que personalment m’afectava ja que tinc funció dissabte 28 i al torn C ens canviaren Tro per DiDonato, per això ho tenia apuntat a l’agenda des de llavors. Em vaig sorprendre quan vaig llegir el teu apunt però no t’havia dit res perquè no sabia com demostrar que ja feia mesos que ho sabia. I de fet fa tant que ja no sé si ho vaig saber pel web, pel Facebook o per la App del Liceu al mòbil, on també estava especificat. El canvi de dates suposo que deu venir condicionat pel recital que la DiDonato fa al Liceu aquests dies.
    En qualsevol cas, com ja heu comentat, com en qualsevol teatre europeu (Berlin, Munic, Paris…) tots els canvis haurien de ser comunicats per correu electrònic com a mínim, la qual cosa no és tan feixuga crec…

    M'agrada

    • És curiós que DiDonato que canta el concert el divendres 27, amb el canvi canti el 25,27 i 28. Abans cantava 26,27 concert i descansava el 28. La del cinema serà el dia 1. No s’entén el canvi i si no l’expliquen es difícil adonar-te’n de la jugada, que és el que m’ha passat en a mi i a “algú més”.
      Amb una notificació personal anunciant el canvi i oferint la possibilitat del canvi, el conflicte i l’apunt s’hagués estalviat. però demano impossibles

      M'agrada

  14. colbran

    Lo que lleva a cabo el Liceu con los abonados puede ser calificado con muchos adjetivos negativos, pero cuando escuchas las justficaciones del “staff” hay uno que les cuadra perfectamente: desfachatez !

    Si alguien como yo comienza a pagar el primer plazo de los cuatro el 18 de mayo actual, cómo puede saber lo que va a “cocinar” el Liceu el mes de octubre? Y uno puede continuar con el abono por inercia, como es mi caso ya que mi interés por el Liceu ha dejado de existir. Puede ilusionarme un título o dos y un cantante o dos, pero el resto no. Y bueno lo que ya es el “acabose” es que una maravilla de opereta como es “Die lustige Witwe” -donde el movimiento escénico es parte primordialísima de la obra, por los equívocos sexuales que se producen- se ofrezca en versión de concierto (?) y supongo que se interpretará sólo la parte cantada que no llega a alcanzar los 80′, pues sería demencial ofrecerla entera (unos 170/180′) sin acción escénica. Esto sólo se le puede ocurrir al Liceu y a su dirección artística. Por no hablar de la protagonista Angela Denoke que las pasará moradas en varios momentos, pero especialmente cuando cante “Vilia”.

    No quería renovar el abono ya que yo soy de aquellos que el Sr. Guasch quiere fuera del Liceu, por mi edad y porque tengo espolones de tánto cómo he visto y escuchado. A él quien le interesa es la “caterva” de niñatos que van con pantalón corto, patatas fritas o palomitas, no paran de hablar -como hacen en el cine- y se espatarran molestando a sus vecinos de asiento. Esta es la generación que “levantará” el teatro…, pues no, es la que lo hundirá. Pero siempre quedará un teatro lleno de argollas para la Pérez-Cruz y “El último de la fila”…

    M'agrada

    • Rai

      Hola Colbran,

      Estic d’acord amb gairebé tot el que dius… però pel que respecta als “ninyatos” he de dir que m’he sentit al·ludit, ja que estic entre els 20 i els 30… Crec que si em em resulta còmode anar al Liceu en pantalons curts i xancletes hi aniré perquè, segons el meu parer, amb que es disfressin la gent que hi ha dalt de l’escenari ja n’hi ha prou… – De fet, el meu pare li tallava els cabells a la senyora de Placido Domingo (quan vivien a Barcelona) i ella li comentava que això de nar engalanat a l’òpera només passava aquí, que a París, la gent anava vestida de carrer…- tampoc em passo l’òpera menjant palomites… i potser els que molesten són aquesta gent que hi va per inèrcia i com que han vist totes aquestes òperes centenars de vegades i no tenen cap il·lusió es dediquen a passar-se l’òpera tossint i obrint carmelets…
      Pel que fa a les argolles…totalment d’acord amb tú…. i pel que fa a Sílvia Perez Cruz (companya de gremi), et demanaria que no la poséssis al mateix sac que els de l’último de la fila, ja que és una persona que conec des de fa anys i et puc dir que s’ha molestat en tenir estudis superiors de música i que té tant de treball a les seves esquenes com molta de la gent que puja a l’escenari del Liceu a cantar-hi òpera… i segurament és més completa com a músic que molts d’ells… Altre cosa és que no t’agradi, que ho respecto…

      Salutacions cordials,

      Rai

      M'agrada

  15. Rai

    Molt ben dit Joaquim!
    Fa temps que segueixo el blog, i aquest any he pogut constatar que aquestes coses estan a l’ordre del dia a la “institució centenaria”… Aquest any m’he animat a comprar un abonament per la propera temporada (Torn H), on em toca sempre el primer cast tret de Il Trovatore, que em toca el primer cast, però amb Yanghoon Lee de Manrique… Espero que es respecti….
    Molts ànims a tots!

    Rai

    M'agrada

    • Començar la temporada posant un ciri al nostre sant o santa més benefactor per tal de respectar la temprada anunciada ja dóna més que un indici de la poca seguretat i credibilitat que ens mereix la gestió del teatre.

      M'agrada

  16. Jaume de Peralada

    Cuando cambian alguno de los cantantes principales, deberían: o suspender la obra, o devolver el importe de la entrada. Para algo sirven los seguros, no?
    Compras una entrada para ver a “alguien” si cambian el “alguien” ya no me interesa la opera, que es lo que me pasa esta semana.
    Esto desmotiva la afición a ir a la Opera.
    Lo siento, pero alguien debía decirlo.

    M'agrada

    • Quan compres una entrada ja t’avisen que els cantants poden canviar, és la manera que tenen per fer el que vulguin. Tu compres una entrada per I capuleti e i Montechi, no per un repartiment concret, encara que en realitat tots sabem que és així.
      Òbviament si et canvien sistemàticament allò que has comprat et desmotives i el engegues a dida, com deia ma mare.

      M'agrada

  17. Totalment d’acord Joaquim. En el meu cas em vaig assabentar pel Facebook al Octubre, tinc les entrades pel dia 29 , desde juny de l’any passat amb la il.lusio de veure a la Garanca, per mi la cancel.lacio fou una gran decepció i amb els canvis proposats , d’inici no ens tocava la Di Donato, sinó la Silvia Tro , les dues em semblen unes magnífiques cantants, però per mi no es el mateix, Em vaig queixar per escrit , demanant un canvi o una devolució , però “evidentment” em remeten a les condicions de la compra. Jo ho sento, però em sembla lamentable, doncs crec que la cancel.lacio es molt rellevant i amb molta antelació i els preus pagats per les entrades son de “5 estrelles”.
    Es treuen les ganes de comprar entrades amb tanta antel.lació, doncs encara que es cert que la obra hauria de ser el motiu fonamental de la compra, els cantants tambè compten i més si t’anuncien a la Elina Garanca fent de Romeo

    En fi , com ja he tingut temps per digerir-ho, espero que diumenge gaudim de la òpera, que pels comentaris que he ha anat sentit, sembla que serà que si.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: