IN FERNEM LAND

EL QÜESTIONARI IFL DE: SALVADOR


Avui coneixerem el qüestionari de Salvador, un rossinià convençut, militant i entusiasta de les òperes del geni pesarès, però no només, ja que per fortuna no es tanca en un únic repertori i gaudeix, si el deixen, de quasi tot.

La primera vegada que ens va deixar un comentari a IFL va ser al 2012 arran d’un concert de Juan Diego Flórez, ja us anticipo que el seu tenor, a Salzburg,

Hi ha alguna cosa sorprenent però crec que fonamentada en la resposta del seu baríton i per sobre de tot hi ha una coherència “majúscula” quan contesta quin és el seu compositor, no deixa cap mena de dubtes.

  1. La primera vegada que vas anar a l’òpera quin any va ser?  1979
  2. A quin teatre? Principal d’Alacant
  3. Quina òpera vas veure? Il Barbiere di Siviglia
  4. Els teus pares anaven o van a l’òpera? No
  5. Quin compositor operístic t’estimes més? ROSSINI
  6. Quina és l’aspecte que valores més d’una representació operística? La música
  7. Quin és el teu tenor predilecte? Juan Diego Flórez
  8. Quina és la teva soprano predilecta? Renée Fleming
  9. Quin és ell teu baríton predilecte? Samuel Ramey
  10. Quina és la teva mezzosoprano predilecta? Marilyn Horne
  11. Quin és el teu baix predilecte? Matti Salminen
  12. Quin és el teatre dels que has visita que més t’ha impressionat? San Carlo di Napoli
  13. Podries viure en una ciutat sense teatre d’òpera? Ja ho faig. Quin remei!
  14. Quina és la teva òpera predilecte? La Cenerentola
  15. Quina òpera detestes? Cap
  16. Valora de 1 a 10 la importància del director d’escena en una representació operística 4
  17. A quina ciutat del món que no sigui la teva i amb teatre d’òpera, t’agradaria viure? Berlín
  18. Quin és el llibretista operístic preferit? Da Ponte
  19. Quin és el teu heroi de ficció operística? Scarpia
  20. Quina és la teva heroïna de ficció operística? Norma
  21. La gravació operística que t’enduries a l’illa deserta? Qualsevol Rossini
  22. El director d’orquestra operístic preferit? Claudio Abbado
  23. El director d’escena preferit? Pizzi
  24. La representació operística que t’hagués agradat assistir? Qualsevol bon Anell de Bayreuth
  25. L’òpera barroca que més t’agrada? Alcina
  26. L’òpera clàssica que més t’agrada? Mitridate
  27. L’òpera romàtica que més t’agrada? Armida
  28. L’òpera del segle XX que més t’agrada? Der Rosenkavalier
  29. L’òpera del segle XXI que més t’agrada? De moment, cap dels que he escoltat
  30. Si poguessis escollir una vocalitat lírica, què t’agradaria ser: soprano, mezzosoprano, contralt, tenor, baríton o baix? Tenor

En Salvador no m’ho posa gens fàcil o molt, depèn de com es miri, alhora d’escollir una música que il·lustri el seu qüestionari, perquè aquest qualsevol òpera de Rossini per endur-se’n a l’illa deserta, o qualsevol representació d’un Ring a Bayreuth com a representació enyorada és una resposta massa oberta i poc concreta, però  intentant ajuntar vàries de les seves preferències crec que La Cerentola al Liceu, amb Flórez i DiDonato, pot ser una bona il·lustració a aquest qüestionari. El Liceu es va tornar boig

Gràcies <b><em>Salvador!</em></b>

La setmana vinent publicaré el qüestionari d’una infernemlandaire transalpina <b>Adriana Steconi</b>

Un comentari

  1. jordifosal

    Un repòquer d’asos indiscutibles, en un qüestionari sortosament diferent.
    Jo no diria mai que Ramey fos un baríton només perquè va cantar rols d’aquesta tessitura, jo diria que era un basso cantante o un basso baritono. De fet tots els rols de Rossini que ara canten els barítons en el seu temps els cantaven els baixos, que és bastant diferent. No me l’imagino fent Rigoletto o Jago, per exemple.

    M'agrada

  2. colbran

    Otro rossiniano de pro como me considero yo. La primera ópera vista, la misma: el perfecto “Il barbiere di Siviglia”. La ópera romántica “Armida” es una de mis preferidas junto con “Semiramide”, “Il viaggio a Reims” y “Guillaume Tell”, “Barbiere” aparte que yo tengo en un altar. Aunque me gusta todo Rossini, incluso el sinfónico, el camerístico y el autor de canciones. Sin Rossini no podría vivir. Escuchar su música me alegra la vida y sus orquestaciones y genialidades se adelantan decenas de años a lo que vendría después.

    También me alegra comprobar que lo más importante para tí sea la música y que “Der Rosenkavalier” sea tu ópera preferida del glo XX aunque haya otras maravillosas. Me agrada tu selección de cantantes si bien no coinciden con mi primera opción. Aunque Marilyn Horne era una cantante excepcional, pese a mi decepción en cuanto a su escaso volumen, noto a faltar una auténtica contralto, la cuerda preferida de Rossini, ya que él consideraba que era la voz más habitual de la mujer italiana.

    Enfín, enhorabuena. Tenemos 39 óperas de Rossini para disfrutar, dos “pasticci” aceptados por él y misas, cantatas, sonatas, canciones, maravillosas piezas para piano,… y para desengrasar la fabulosa música del gran Wagner, del fabuloso Strauss y todos los demás que son innumerables. Bueno, yo una vez hice un recuento y tengo devoción por 356 compositores, operistas, sinfónicos, etc…

    Una vez más mi felicitación por tus respuestas al cuestionario.

    Un saludo.

    M'agrada

Deixa un comentari