IN FERNEM LAND

FELIÇ 2019 AMB DIE FLEDERMAUS DES DE DRESDEN (KAUFMANN, WILLIS -SØRENSEN, KULMAN, SCHAGER, HILLEBRAND, WELSER-MÖST)


Un comiat del 2018 i un inici del 2019 esplèndid el que ens arriba de Dresden amb la versió concertant de Die Fledermaus amb un repartiment de luxe i resultats a l’alçada del que s’espera dels grans noms.

Kaufmann canta una part originalment escrita per a baríton i es llueix cantant i actuant sobre l’escenari de la Semperoper amb l’orquestra al darrera, però sent la gran estrella de la nit, l’envolta la sensacional Rosalinde de la soprano nord-americana Rachel Willis-Sørensen, amb una veu sumptuosa en tot l’ample registre, la brillantíssima i desbordant Adele de Nikola Hillebrand, molt més enllà d’una lleugera que ella no és il’aristocràtrica i “prussiana” Elisabeth Kulman com a un vigorós Orlofsky o l’Alfred del heldentenor del moment, l’omnipresent Andreas Schager en els rols principals.

Comptar a sobre de le0’scenari amb els dos tenors més cotitzats de l’àrea germànica (ja em perdonarà l’escolanet) és tot un esdeveniment.

Dirigeix a la fabulosa Staatskapelle de Dresden i amb una energia desbordant, l’austríac i sempre discutit Franz Welser-Möst, no puc dir altre cosa que m’ha semblat una direcció sensacional.

La festa és desbordant, contagiosa i enèrgica, malgrat que hi ha una parella de presentadors que parlen massa potser per no fer la gala massa curta, ja que la part musical tot just passa l’horeta d’excel·lent i guspirejant partitura straussiana.

No hi ha millor manera d’acomiadar un any i encetar-ne un altre.

Molt bon any 2019 per a tots els infernemlandaires

Johann Strauß
DIE FLEDERMAUS

Jonas Kaufmann EISENSTEIN
Rachel Willis-Sørensen ROSALINDE
Elisabeth Kulman PRINZ ORLOFSKY
Andreas Schager ALFRED
Nikola Hillebrand ADELE
Sebastian Wartig FALKE
Michael Kraus FRANK
Tahnee Niboro IDA
Beomjin Kim DR. BLIND
Sky du Mont MODERATOR
Christine Schütze MODERATORIN
Sächsischer Staatsopernchor und Orchester Dresden

Direcció musical: Franz Welser-Möst

Dresden 30 de desembre de 2018

16 comments

  1. Rosa

    Va ser una sorpresa realment bona i maca la d’ahir vespre des de Dresden. Molt bé els cantants, molt bé el vestuari. Una manera de celebrar el Cap d’Any molt encertada. Bon Any a tots els infernemlandaires!!!!

    M'agrada

  2. colbran

    Felíz año a todos!!! Escuchar “Die Fledermaus” es siempre una delicia y con un reparto así mejor que mejor. Para mí sólo un pero: Welser-Möst “corre” demasiado, hasta tal punto que las ricas melodías pierden frescura, prefiero cómo entendían esta opereta von Karajan, Carlos Kleiber y Nicholas Harnoncourt. La orquesta sonaba brillantísima, pero un tempo más pausado hubiera permitido apreciar la sensualidad de la paritura que de este modo queda algo deslucida. Kaufmann pletórico, “baritoneando” un poco, quizás preparando un próximo futuro ya que siempre se ha mirado en el espejo de Plácido Domingo y… con algunos evidentes kilos de más. Sensacionales las dos sopranos, totalmente nuevas para mí. Encantado de que se haya suprimido la ingente parte hablada (el tercer acto con el carcelero se hace imposible con el texto completo), pero lamento que no se haya incluído la participación usual de “invitados” en el acto segundo.

    Que 2019 discurra con normalidad y dispongamos de buena salud.

    M'agrada

  3. Alex

    Cantando la parte baritonal y con su emsión oscura , JK debe estar en su salsa
    Yo estuve conectado un rato ( 2º y 3 re actos ) a Sirius, escuchando una parcial pero muy notable Adriana desde el Met , la primera de esta serie de Lecouvreur, con muy buena impresión de las dos Anas ( Netrebko y Rashvelishvili ) , de un elegante y apasionado Beczala y hasta de un màs que correcto Maestri
    No me gustó del todo la dirección del reputado Noseda, con algunas aceleraciones incomprensibles como por ej.en el monólogo de Fedra, donde dificultó al principio y casi ahogó a la Netrebko
    La producción es la elegante y preciosa firmada por Mc. Vícar y que ya se vio en el Liceo con Alagna y Frittoli

    M'agrada

  4. Werner Steinberg

    Eisenstein wurde ursprünglich für Tenor geschrieben – gesungen wurde diese Rolle zB von Patzak, Gedda, Terkal, Kmentt, Wunderlich, Schock.
    Einige Baritone habe sich erst später diese Rolle angeeignet: Wächter, Prey, Brendel.
    Kaufmann sang sie in der Original Tonlage

    M'agrada

  5. Retroenllaç: Noticias y enlaces musicales de diciembre 2018 | Beckmesser

  6. Retroenllaç: Noticias y enlaces musicales de diciembre 2018 | Beckmesser

  7. JordiP

    Tot i que un pel tard, reincorpora t-me despres d’una gran aturada nadalenca, molt bon any a tots els infernems, i com be diu en Fede, amb molta sensatesa, que tinguem un any normal!

    M'agrada

  8. jordifosal

    Ella és sensacional i els altres estan molt bé, m’ho vaig passar molt bé i sense els parlats de l’obra, jo hagués suprimit fins i tot els de la parella de presentadors.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: