IN FERNEM LAND

SALZBURG 2012: JUAN DIEGO FLÓREZ-VINCENZO SCALERA


Juan Diego Flórez i Vincenzo Scalera

El passat 28 d’agost tenia lloc a la Casa de Mozart de la ciutat de Salzburg i emmarcat en el prestigiós festival estiuenc, un recital del tenor peruà Juan Diego Flórez acompanyat al piano per Vincenzo Scalera.

El programa no varia gaire del que va fer al Liceu el dia 4 de desembre de 2011, el inici és idèntic amb les àries de Bononcini, Ciampi i Piccini, i les tres “Péchés de vieillesse” de Rossini: La promessa, Le Sylvain i la Tirana alla Spagnola.

Després comencen les lleugeres variacions, ja que Juan Diego Flórez canta la magnífica ària “Queste destre l’acciaro di morte” de l’òpera de Meyerbeer, “Il crociato in Egitto”, de claríssimes influències rossinianes, per seguir amb “Ah! lève-toi, soleil” del Roméo et Juliette de Gounod. Continua amb “Vainement, ma bien-aimée” la preciosa ària de “Le Roi d’Ys” de Lalo que també ens va cantar al Liceu, així com la deliciosa “Au mont Oda” de La belle Hélène de Jacques Offenbach.

Després de “Princesita” i “Amapola”, ambdues seguint l’esquema base de la gira de recitals, va incloure en lloc del “Adiós Granada”, “Bella Enamorada” la “krausiana” romança de la zarzuela de Soutullo i Vert que al Liceu va fer de propina, per concloure la part oficial amb la mateixa ària de Donizetti que ho va fer a Barcelona, “Allegro io son” de l’òpera Rita.

A les esperades propines (tan sols tres), va cantar la inevitable ària de Tonio de La Fille du Régiment, i la lògicament molt celebrada i molt més interessant, ja que no la sovinteja “Dein ist mein ganzes Herz” de Franz Lehar. Inevitablement va acabar amb “la donna è mobile”, poc original però brillantment efectista.

Juan Diego Flórez, Tenor
Vincenzo Scaliera, piano

28 d’Agost de 2012, Haus für Mozart, Salzburg

G. Bononcini:
“Per la gloria d’adorarvi” de “Griselda”
V. Ciampi:
“Tre giorni son che Nina” de “Gli tre cicisbei ridicoli”
N. Piccinni:
“En butte aux fureurs de l’orage” de “Roland”
G. Rossini: (Péchés de vieillesse)
La promessa
Le Sylvain
Tirana alla Spagnola
G. Meyerbeer:
“Queste destre l’acciaro di morte”de “Il crociato in Egitto”
Ch. Gounod:
“Ah! lève-toi, soleil!” de “Roméo et Juliette”
E. Lalo:
“Vainement, ma bien-aimée” de “Le Roi d’Ys”
J. Offenbach:
“Au mont Oda” de “La Belle Hélène”
J. Padilla:
Princesita
J. Lacalle:
Amapola
R. Soutullo/J. Vert:
“Bella enamorada” de “El último romántico”
G. Donizetti:
”Allegro io son” de “Rita”
Propines:
G. Donizetti:
“A mes amis” de “La Fille du régiment”
F. Lehar:
“Dein ist mein ganzes Herz” de “Das Land des Lächelns”
G. Verdi:
“La donna è mobile” de “Rigoletto”

Escoltem les dues rareses?
Així va cantar la sensacional ària de Meyerbeer “Queste destre l’acciaro di morte””

I així la segona propina “Dein ist mein ganzes Herz” de Lehár

A Flórez se’l nota una mica cansat, amb problemes de fiato i un lleugeríssim vibrato. Malgrat això exhibeix l’excel·lència que el caracteritza.

ENLLAÇ ÀUDIO (mp3):

https://rapidshare.com/files/4226764932/JDF_Salz_28_08_12.mp3

Espero que us agradi, als fans segur, i a tots aquells i aquelles que el tenen entre cella i cella, no, però a la resta, que en som molts, espero que si.

22 comments

  1. Em São Paulo, ouvimos Flórez no início de sua carreira, ainda pouco conhecido meramente por acaso. Estava escalado para cantar Rockwell Blake acompanhado pela OSM. Na véspera informou-se que por motivos de saúde ele não cantaria. Em seu lugar apresenta-se-ia um jovem tenor peruano que ninguém conhecia.
    O teatro com pouca lotação. Entra no palco um jovem bonito e começa a cantar. Ficamos maravilhados. Os poucos que lá estavam, eu inclusive, tivemos essa grande oportunidade.
    Abraço.
    José Carlos

    M'agrada

  2. Fernando S.T.

    A pesar quer la sensación sea de rutina, no debemos olvidar que los conciertos y recitales son apar públicos distintos, aunque ahora tenemos los medios para escuchar y ver muchas de sus actuaciones, entre otros, gracias a este blog.
    Sorprende que para satisfacer al público local recurriera a un “Dein ist mein ganzes Herz” lento y sin aliento, en vez de un MOzart transparente y más ligero.
    Me ha gustado mucho en el otro fragmento de Meyerbeer.

    M'agrada

    • Hay una serie de arias, que aisladas las puede cantar, aunque les pesan a su vocalidad ligera, aún así es una gozada.
      Últimamente se aprecia un cansancio que podría llegar a ser preocupante. Ya lo percibí en una grabación de Les pecheurs de perles de Las Palmas, y aquí lo he vuelto a apreciar, en cambio en Pesaro está pletórico.

      M'agrada

    • Doncs si, tens raó, moltes vegades penso, aquest o l’altre apunt farà especialment feliç a aquest o a aquest altre infernem.
      També he pensat que faria ràbia a algun altre, però ves, mai plou a gust de tothom.

      M'agrada

  3. Concep

    Hola Joaquim.
    No t’estranyi si veus que no comento, ara no t’ho puc explicar, però les circumstàncies personals han variat i vaig molt capficada amb mil i una històries.
    No volia passar per alt aquest concert de Flórez, per agrair-te un cop més tot el que fas per nosaltres.
    Et desitjo el millor.

    M'agrada

  4. Salvador

    Jo vaig estar al recital i va donar 6 propines. Falten “Júrame”, de María Grever; “Una furtiva lacrima” (Elisir d’amore), de Donizetti; y, “Al piu lieto …” (Il barbiere di Siviglia”, de Rossini..
    L’ordre va ser:
    1. MARÍA GREVER • Júrame
    2. GAETANO DONIZETTI: “A mes amis” (“La Fille du régiment”)
    3. FRANZ LEHAR: “Dein ist mein ganzes Herz” (“Das Land des Lächelns”)
    4. GIUSEPPE VERDI: “La donna è mobile” (“Rigoletto”)
    5. GAETANO DONIZETTI: “Una furtiva lacrima” (“L’elisir d’amore”)
    6. GIOACHINO ROSSINI • “Al piu lieto…” (Il barbiere di Siviglia)

    Quant a la meva valoració et diré que vaig tenir la gran sort de descobrir Flórez en el seu debut, a Pesaro, l’any 1996, i em vaig quedar molt impressionat. Des de llavors li he seguit on he pogut. Aquest any l’he vist a Las Palmas, a Pesaro i a Salzburg. I em segueix semblant un regal dels déus, especialment, i donada la meva passió per Rossini, quan canta les seves òperes.

    D’altra banda, felicitar-te per la teva pàgina. No la coneixia i em sembla molt bona, digna d’elogi, per la seva varietat, rigor i, sobretot per el seu treball.

    Salutacions.

    Pdta: Tinc gravat el recital complet de Salzburg (en àudio, clar), així com “Les pêcheurs de perles” de Las Palmas. Si t’interessa, m’ho indiques.

    M'agrada

    • Gràcies Salvador.
      Els pecheurs són del primer o el segon dia?, jo tinc la gravació del primer dia i no m’agrada gaire, sé que el segon dia va millorar, i òbviament, si em pots passar la tanda de propines del concert de Salzburg ho farem públic al blog.
      Flórez és, com bé deus saber si dsegueixes el blog, una absoluta debilitat (entre d’altres)

      M'agrada

  5. Benvolgut Joaquim,

    no puc més que agraïr les teves contribucions per poder sentir les coses meravelloses que succeixen en el mon operístic. Haig de confesar que el programa de concert no és el que jo hi posaria o faria, i menys a Salzburg, però haig de reconeixer que en Juan Diego és una força de la natura i molt intel·ligent. Recital molt ben pensat per demostrar tot el que sap i pot fer. Felicitats!

    Gràcies de nou i endavant!

    Enric

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: