IN FERNEM LAND

CAPRICCIO A VIENA: Fleming-Skovhus-Schade-Eiche-Rydl-Kirchschlager;Eschenbach-Marelli (vídeo)


Renée Fleming intentant decidir que és primer, la música o el vers, a Capriccio, producció de Marc Arturo Merelli a la Staatsoper de Viena 2013.

Renée Fleming intentant decidir que és primer, la música o el vers, a Capriccio, producció de Marc Arturo Marelli a la Staatsoper de Viena 2013.

Avui deixeu-me reposar una mica, aquests dos dies han estat una mica esgotadors, i no és que s’hagi acabat el material, encara tinc un altre apunt per acabar, de moment, amb el tema prou interessant del Liceu, però estic una mica col·lapsat i necessito pair tota la informació que m’arriba, i encara us diré més, em cal contrastar-la una mica, no fos cas que l’esguerrés.

És per això que avui us deixaré un vídeo, amb un únic enllaç, per tant de qualitat digne però modesta, de la darrera òpera de Richard Strauss, Capriccio que s’ha representat a Viena el dia 27 de juny d’enguany, sota el següent repartiment:

R. Strauss
CAPRICCIO

Renée Fleming – Die Gräfin
Bo Skovhus – Der Grafihr Bruder
Michael Schade – Flamand,ein Musiker
Markus Eiche – Olivier,ein Dichter
Kurt Rydl – La Roche,ein Theaterdirektor
Angelika Kirchschlager – Die Schauspielerin Clairon
Michael Roider – Monsieur Roider
Iride Martínez – Eine italianische Sängerin
Benjamin Bruns – Ein stalianische tenor
Josefine Tyler – Eine junge Tänzerin
Samuel Colombet – Ein junge Tänzer
Clemens Unterrreiner – Der Haushofmaister

Christoph Eschenbach – Dirigent
Marco Arturo Marelli – Inszenierung
Marco Arturo Marelli – Bühnenbild und Licht
Dagmar Niefind – Kostüme
Lukas Gaudernak – Choreographie

Wiener Philharmoniker

Staatsoper de Viena 27 de juny de 2013

És una magnífica i elegant producció que compta encara amb uns de les millors o la millor soprano straussiana possible, Renée Flemig, desbordant de charme i de manierisme vocal.

Em sembla que ens vindrà bé, en a mi molt, un cert repòs i una discussió intranscendent amb allò tan apassionant de prima la musica, prima le parole.

Què vagi de gust i mentre baixa el vídeo us deixo escoltar el meravellós final des de el clar de lluna i la gran escena de la Comtessa. Podreu apreciar que a iena també hi ha bravejadors inquiets que en prou feines ha acabat el darrer acord i ja llencen el bravo pertinent.

ENLLAÇ de vídeo

https://mega.co.nz/#F!oNtx1IzR!TtR6MCmO9nlhPpJLWXbjqw

Demà canvi radical de registre

8 comments

  1. alex

    Muchas gracias D.Joaquim!
    Aprovecho este precioso regalo, para añadir mis comentarios in situ, de lo que me pareció la función del pasado 20 de junio donde estuvimos presente ( creo que se grabó por la ORF2 el mismo día – habían cámaras de tv por todos los sitios, y se pasó en diferido el 27)-

    1/ CAPRICCIO, ópera ( o teatro más bien musicado ??? ) última o penúltima de D. Richard Strauss, no tiene el lirismo y la continuidad musical del ROSENK.ni de la ARABELLA, es una música algo más complicada pero con escenas maravillosas, sobre todo el preludio inicial y toda la escena final de la Condessa.

    2/ ¿ Prima la musica y doppo le parole o viceversa ? Este es el dilema que la Condesa no sabe o no quiere resolver. ¿ To be or not to be? ❓

    3/ La producción de Marco Arturo Marelli, todo un lujo aunque exageradete a veces, con excesivo detalle manierista . Clasicismo elegancia, espléndido juego de luces, exhibiendo también todo tipo de detalles, incluso con alguna innovación de apariciones de las mesas del poeta y del músico con artilugios escénicos de ” sube y baja “. Casi todo en base a una plataforma circular que destacaba, la estancia de la condesa, las lujosas salas del palacio, con interrcambios giratorios continuos.

    4/ La orquesta y Eschenbach, una exhibición de preciosista sonido, matices y conocimiento straussiano

    5/ un lujo de reparto, con la Fleming exhibiendo sus puntos fuertes pese a estar ya con cierta decadencia vocal, con algún agudo chillado y a ratos,cubriendo la voz , pero a pesar de ello, elegancia, clase innata, fraseo y musicalidad exquisitas, exhibiendo todo el azúcar y manierismo propia de ellas y que requiere más o menos el algo frívolo personaje de la Condesa
    Aun sin ser ni la Ursuleac, ni la Della Casa, ni la Schwarzkopf, muy destacable su escena final, fraseada, matizada y hasta brillante, siendo muy braveada
    De los demás y en general, un gran conjunto , destacando el más que veterano K Rydl ( en los primeros ochentas ya le vi dos buenos Wagner y Verdi en el Liceu),con buena y profunda voz todavía a su edad (algo debilitado su passagio no obstante ),haciendo un La Roche, de gran presencia escénica y destacando su gran escena..del relato de Pallas Athenée..
    Notable la Kirschlager como Clairon con su expresividad vocal habitual , así como de bastante brillante lirismo Eiche y Schade, como Olivier y Flamand
    irregular Skovhus como Conde, no sabes si tenor con graves o barítono atenorado, bien escenicamente
    ( Iride Martinez como la cantante italiana, musicalidad pero mini voz que a ratos era engullida por la orquestacion )

    Buena función, aunque dos horitas y media sin descanso y de un tirón, se hace algo pesadete! 😉

    P.D. Por cierto algún y alguna buenos Liceistas por Viena también!

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: