LA PRIMERA TRIA DEL 2017: “POURQUOI ME REVEILLER?”


werther-gravat

El proper 15 de gener s’inicien al Gran Teatre del Liceu les 14 representacions previstes (un excés) per aquesta temporada de Werther de Jules Massenet. Com ja és tradició a IFL cada nou títol de la temporada liceista i abans de la preparació prèvia o més ben dit, iniciant la preparació prèvia, us proposo una tria que no podia ser una altra que la de l’ària més emblemàtica de l’òpera, la que canta el protagonista en el tercer acte, la meravellosa “Pourquoi me reveiller?“.

Tinc molt material i de qualitat, com per fer una tria llarguíssima, però encara que l’ària no arriba als quatre minuts si s’inclou el recitatiu “Traduire. Ah! Bien souvent mon rêve senviole”, m’ha semblat oportu no posar-ne més de 14, tot i que això m’ha obligat a excloure versions molt estimades per a mi. Hi ha 7 cantants actuals i 7 del passat. Totes les versions, tret d’una que m’ha semblat imprescindible posar, estan cantades en francès, totes són amb orquestra i les actuals totes són de representacions, cap d’estudi discogràfic com ho són quasi totes les del 7 cantants del passat.

Per a mi ha estat un plaer fer aquesta tria, totes les versions tenen interès malgrat que no totes m’agradin. No m’he deixat endur només per l’instint o els meus gustos personals, vull dir que he intentat fer un ampli ventall perquè tothom es trobi en el dilema d’escollir només 4 com a màxim, malgrat que segurament en a tots us agradaran més versions, però per això estem davant d’una tria i les tries mai resulten fàcils, sobretot si en lloc de deixar-nos endur per el que diran, ens deixem endur per el que ens diu el nostre cor. Trieu les que més us agradin, sense por encara que això signifiqui en algun cas triar amb els ulls tancats perquè no heu reconegut el cantant. I què si no el coneixeu? El més important és que trieu les versions (4) que més us agradin i quan es desvetllin els noms tingueu agradabilíssimes sorpreses o constatacions fefaents i inamovibles, tant li fa.

Aquest és el text

Traduire!
Ah! Bien souvent mon rêve s’envole
Sur l’aile de ces vers,
et c’est toi, cher poète
qui, bien plutôt, était mon interprète!
Toute mon âme est là!

Pourquoi me réveiller,		
ô souffle du printemps?			
Pourquoi me réveiller?			
Sur mon front je sens tes caresses,	
et pourtant bien proche est le temps	
des orages et des tristesses!		
Pourquoi me réveiller,			
ô souffle du printemps?			

Demain dans le vallon			
viendra le voyageur			
se souvenant de ma gloire première.	
Et ses yeux vainement			
chercheront ma splendeur.		
Ils ne trouveront plus que deuil
et que misère! Hélas! 		
Pourquoi me réveiller,			
ô souffle du printemps!

I aquí teniu les 14 versions

Pourquoi 1

Pourquoi 2

Pourquoi 3

Pourquoi 4

Pourquoi 5

Pourquoi 6

Pourquoi 7

Pourquoi 8

Pourquoi 9

Pourquoi 10

Pourquoi 11

Pourquoi 12

Pourquoi 13

Pourquoi 14

*

Fins aquí les 14 versions, ara podeu escoltar-les tantes vegades calgui, però jo la mitjanit del 13 de gener tancaré la tria i el dissabte 14, un dia abans d’iniciar-e les representacions del Liceu, us diré el nom dels 14 tenors que interpreten les 14 versions i quin d’ells ha estat el més triat.

Recordeu que només podeu votar-ne 4 i que per fer-ho heu de mrcar les quatre versions i després prèmer VOTE.

Són 14 tenors i les tries de tenors a IFL sempre han portat un cert grau de conflicte. Desitjaria que us abstinguéssiu de dir noms en els comentaris (alguns són prou evidents), i també que us abstinguéssiu de intentar influenciar en la resta dient el que heu triat o deixat de triar. Quan la tria s’hagi tancat podreu dir el que us sembli, sempre amb el respecte cap als cantants i qui els ha triat.

Espero que ho gaudiu tant triant com jo preparant l’apunt

139 thoughts on “LA PRIMERA TRIA DEL 2017: “POURQUOI ME REVEILLER?”

  1. Poques vegades participo tot i que sóc un fidel lector. Quan ho faig és per que les ganes són com en el cas, irrefrenables (no tinc massa clar que estigui ben expressat en català). El cas és que per culpa de la teva estupenda selecció m’han donat les 3:41h (sort que ja és 7 o els reis m’haguessin deixat carbò per enxampar-los a mitja feina). Jo només em quedo amb tres, i sóc absolutament incapaç de dir quin m’entusiasma més. Al Sr 12 només li manca cantar en Francés. En tot cas, el cant és d’una qualitat excepcional! El 4 és simplement perfecte interpretativa i vocalment, i el 10 és tant especial com diu deliciosament cada mot i frase, que m’ha atrapat des de la primera nota. Ara si marxo a descansar no sense despedir-me donan-te les gràcies per la teva desinteressada i estupenda tasca. Una abraçada a tothom i don 😉 Bon any i molta música!!!

    M'agrada

    • Hola Víctor. Molte sgràcies per participar. Tenies molts dies per triar, no calia anar a dormir tan tard “per culpa” dels “pourquois”.
      Dit això, sort que vaig dir:
      Són 14 tenors i les tries de tenors a IFL sempre han portat un cert grau de conflicte. Desitjaria que us abstinguéssiu de dir noms en els comentaris (alguns són prou evidents), i també que us abstinguéssiu de intentar influenciar en la resta dient el que heu triat o deixat de triar. Quan la tria s’hagi tancat podreu dir el que us sembli, sempre amb el respecte cap als cantants i qui els ha triat.
      Tu has estat el primer d’una llarguíssima llista o que bé no m’heu llegit o us heu passat pel folre la meva recomanació, sigui dit amb tot el respecte, però també amb tota la perplexitat.
      Bon Any també per a tu

      M'agrada

  2. Grande Joaquim! Questa volta la scelta era molto difficile. Tanti sono i tenori eccellenti o per canto o per interpretazione. Ho scelto quelli che secondo me interpretavano meglio: un eroe borghese, non un Tristan; e neppure un adolescente piagnucoloso. Ho escluso il “re dei Werther”, avrà ugualmente, anche senza il mio, un mare di consensi. Grazie e a te e a tutti ” felice 2017 con tanta musica e con In Fernem Land “

    M'agrada

  3. Estimat Joaquim, estic nerviós ja de començar a escoltar la teva tria….es una de les aries que més m,agraden …el dia 15 jo hi seré el liceo per escoltar aquesta maravellosa Ópera…

    M'agrada

  4. Sorry, but i thought the number below is the right to the track above and discovered later, that my opinion was not correct and therefore i selected the wrong number. It should be 11, not 12
    Take care – the number above is the right

    M'agrada

  5. Mmmmm. Sempre interessants les tries d’infernemland! Ara a fer un forat a l’agenda per a poder escoltar i gaudir tal com es mereix l’esforç preparatori. A veure si en els propers dies….

    M'agrada

  6. J’hésitais entre le 11 et le 12. Deux timbres différents deux très belles interprétations, toutes les deux romantiques, l’une, le 11, plus dramatique, plus sombre. Le 11 est mon favori. L’interprète russe est aussi très intéressant.
    En fait tous les ténors mis en compétition sont excellents, un seul se différencie de tous les autres avec un timbre doré et cuivré avec des nuances sombres c’est le 11.

    M'agrada

    • Bonjour et Bonne Année, Maïté
      Je demande que vous s’il vous plaît ne dites pas qui avait choisi, mais je vois que mes désirs ne valent rien avant le passage de l’incontinence Tifosi certains ténors.
      Je suis désolé

      M'agrada

  7. Magnífica tria. Contràriament a altres participants jo en tinc més de quatre que m’agraden i de les escollides crec que he votat al “rei dels werthers”. I ho he fet a consciència, per això és el rei. Però hi ha versions que són veritablement esplèndides i no des mereixen gens, excepte una que em sembla molt inferior.
    Aprofito per demanar que no se’ns avanci el nom dels cantants ja que poden condicionar el vot i, a més, ens quedem sense l’emoció de mirar d’endevinar qui canta. Ah! i el més important és que a vegades no l’encerten i es pot fer un immens ridícul.

    M'agrada

  8. ¡Hecho!
    Seré buena y no diré nada; creo que los he reconocido a todos pero, con todo, he votado a los que más me han emocionado. Hermosísimas elecciones y apasionadas ¡Gracias, Joaquim!
    Esperemos al viernes…¡Saludos, infernems!

    M'agrada

  9. Manuel. Hace bastante tiempo intervine en uno de estos, llamemosle concursos, propuestos por el sr Joaquim y desde esas fechas al presente me he abstenido de hacerlo por diversos motivos que no vienen al caso. Me arriesgare con este para senalar la superioridad del cantante numero seis sobre el resto, sin menosprecio de ninguno,excepto del numero once, quien esta totalmente fuera de linea canoril en su interpretacion. Saludos para todos

    M'agrada

    • Hola Manuel, empezamos mal.
      Esto no es un concurso, más bien diría que se trata de leer, escuchar y finalmente escoger, nadie gana ni nadie pierde, al menos en principio.
      Salga quien salga el más escogido para nada hará cambiar la opinión que yo pueda tener sobre cada una de las versiones, sobretodo si en vez de dejarnos llevar por la idolatria, nos dedicamos a escuchar porqué sin duda, yo diría que como mínimo 6 versiones son extraordinarias.
      Intentar influenciar con nuestra opinión a los demás es lo que quería evitar, pero ya veo que es una tarea imposible. NI tan siquiera pidiéndolo como una consideración a mi, no hay manera. Por decirlo claramente, es como para cerrar el negocio y dedicarme a otra cosa.

      M'agrada

    • Il n’a pas été nécessaire.
      Tout d’abord, parce que avant de vous dire, il y a eu qui a découvert le grand secret.
      En second lieu, parce que je ne l’ai pas besoin de demander à quelqu’un en particulier dire les noms, mais je vois que mon opinion ici ne vaut rien.
      Merci, et bonne année

      M'agrada

  10. Retroenllaç: ¿Quién es su Werther favorito? | Beckmesser

  11. Retroenllaç: Noticias de enero 2017 | Beckmesser

  12. Joaquim, menys mal que has demanat discreció en no adelantar noms. En fi, hi ha qui no sap llegir les normes o pasa de tot, la qual cosa és més preocupant, doncs com a mínim és una manca de respecte. Faré una segona audició, tinc els meus dubtes.

    M'agrada

  13. Si us plau, abans de participar llegiu les normes on es diu clarament que no es pot dir quines opcions s’han escollit i els noms de cap tenor. És el més raonable però hi ha que no pot resistir-se a dir la seva. Mare meva. que poc disciplinats som les persones.

    M'agrada

  14. Hola Joaquim, crec que cal un comentari pel tema del número del cantant semblar en un primer cop d’ull que es l’inferior (que está enganxat a l’audio). Jo me n’he adonat llegint els comentaris i podré fer bé. Llegint els comentaris amb noms (sense escoltar els teus precs) queda clar que molta gent ha votat equivocadament.

    M'agrada

    • Cada mes és igual i mai havia passat això, però com que en aquesta ocasió poden més els aspectes extra musicals, s’ha desfermat una mena d’histèria de difícil solució.
      En a mi també em queda clar que s’està triant equivocadament però per raons diferents.

      M'agrada

  15. Puestos en este plan de romper las normas yo voy a votar el 47 el 55, el 68 y el 80…

    Es broma, claro, porque ni existen esas versiones ni yo jamás menciono lo que escojo .Lo comento después del escrutinio, como ha de ser. De momento no he esccuchado ninguna versión completa. Cuando sepa el resultado comentaré mi selección y daré la enhorabuena al vencedor. Preferiría no reconocer a ninguno -como me suele suceder a menudo-, aunque yo nunca me dejo llevar por las filias y las fobias, al menos en los concursos de este tipo y sobre todo me alejo de señalar tendencias de selección.

    M'agrada

  16. Difícil l’elecció, tots son tan bons que després de votar, espero que si no tots, si algun sigui el mes votat. Un fragment maravellós i de difícil interpretació. he disfrutat molt, Gràçies Joaquim.

    M'agrada

  17. Realment costa de creure que moltes de les persones que donen la seva opinió i el número del tenor no hagin llegit el teu apunt. Jo soc incapaç de triar-ne cap però com sempre t’agraeixo la teva feina. El dia 15 també vaig al Liceu a veure la primera representació. Estic una mica “mosca” perque el Sr. Bezcala encara no és a Barcelona per assajar l’obra.

    M'agrada

    • Els divos ja ho tenen això, potser només farà un assaig. A vegades penso que per fer-ho així amb aquesta manca de respecte a tota la resta de cantants que porten un més assajant, més valdria que no vinguessin.

      M'agrada

  18. Es questió de votar prescindint dels comentaris d´altres persones, o sigui, alló que es diu ” anar a la teva bola ” i ja está. Tampoc es questió d´emprenyarse. Aixó no deixa de ser un “divertimento” encara que sigui d´un cert nivell cultural.

    M'agrada

  19. Buena tarde dominical, disfrutando de buena parte de estos Pourquoi me revéiller…
    Como bien decía Pere, hay una indiscutible que es… WERTHER… pero también muy bien acompañado de diversas excelentes versiones de otros tenores
    Como yo soy muy fiel al idioma original de la obra, lo siento por el grandísimo tenor ruso colocado por Joaquim pero por lo dicho, no puedo votar una versión de un Werther que no sea cantada en francés
    A lo dicho por Joaquim en la presentación de las 7 versiones antiguas o históricas y 7 actuales o recientes, me he decantado personal y mayoritariamente por las históricas

    Gracias Joaquim por el disfrute!

    M'agrada

  20. Jo he gaudit molt aquest matí escoltant totes aquestes versions del “Pourquoi me réveiller” i dono les gràcies a Joaquim per la seva selecció i idea de fer aquest tast operístic tan interessant. Ha costat escollir quatre entre tantes interpretacions interessants, però ja està fet. Ara a esperar els resultats.

    M'agrada

  21. Caram he estat un parell de dies desconnectat i m’he quedat estorat en veure la que s’ha desfermat al blog!!…quin fanatisme sense sentit..totes les eleccions i opinions son valides i bones a la fi nomès es una questïó de gustos musicals que de vegades son producte d’un record, una audició o l’assistència a una representació en moments determinats…seria decebedor que fora una questió de modes o bandos!!.
    Mira que soc el primer en reconeixer que el primer cop que hi vaig participar en una tria em vaig deixar portar per l’entusiasme i les emocions de tants “Voi che sapette” i pel fet de que jo també les faig de matinada que es quan mes temps puc dedicar-li i disortadament vaig fer públiques les meves eleccions en esser el primer en respondre i em vaig adonar de seguida que l’havia espifiat….però aixó d’avui no acabo de entendre com després de tots els consells reterats al respecte per part de’n Joaquim i altres companys no es fa cas!!…no es una questió de fer valer o imposar res…es una questió de respecte primer per qui tant ens aporta i pels demes infernemlands…ja haurá temps de conversar i discutir si cal…però consignes a favor de determinats tenors?…carai es que s’han confós de canal/blog?.
    En fi espero que se’n adonin i recapacitin del que veritablement es busca i s’asoleix amb aquestes tries…entreteniment, preparació, aprenentatge i sobretot crear debat que ens motivi si es que cal a revisar la opera propera a representar-se al nostre Liceu i si es possible i ens ve de gust anar a veure-la…mes enllá el que cadascú vulgui es clar.
    Ara continuo amb la escolta de la resta de versions i faré la meva tria…ja n’opinarem a partir del dissabte.Salutacions a tots i totes i gràcies i anims Joaquim.

    M'agrada

    • A vegades llegir l’apunt és necessari, sobretot si no hi ha aquí que motiven a entrar, aquest era un cas, però ni així, no llegeixen i no els importa res o estan obcecades, definitivament perdudes en una ridícula obsessió. Pare perdoneu-les…!

      M'agrada

  22. Joaquín, como siempre la selección es excelente, pero las emociones que despierta esta maravillosa aria de melancólico reproche abre a la participación mas allá de la simple votación. Gracias una vez mas por su trabajo.

    M'agrada

    • Concha, eso me parece fantástico, las pasiones se reflejan votando no diciendo los nombres cuando no toca y cuando he pedido con anterioridad que no se hiciera. La particiàción es bienvenida, la histèria no, se ha de tratar por un especialista
      Gracias por participar

      M'agrada

  23. Quim: Perdona perquè no saben lo que fan. Et sona oi? A una manifestació pacífica de mil.les de persones , sempre hi ha un, que trencarà el vidre de un aparador i la mani servirà per lo que ha estat feta. Ens ho passem molt be llegint el teus comentaris i els dels teus seguidors . Gracies . No mereixen ni un minut del teu temps. Tots coneixem be l’esperit del teu bloc. Calia contar que un dia o be un altre això passaria, altrament series perfecte.

    M'agrada

    • GRàcies Joan, no és la primera vegada que passa, amb la paciència de Job a vegades no n’hi ha prou i el més trist és que amb el resultat finalment obtingut a la tria més visitada de la història, creuràn que han fet el que havien de fer.
      Gràcies per ser-hi.

      M'agrada

  24. in french sorry!
    Alors non, je n’aime ni le 11 ni le 1 (ni le 6 en qui je n’arrive toujours pas à voir Werther)…
    ni le 10 qui vieillit assez mal finalement
    On oublie très vite le 5 et le 7
    Le 9 et le 3, pas inoubliables
    le 13, je n’ai pas reconnu 😦
    Je mets de côté le 12, sublime mais… un peu trop russe
    Je garde le 2 et le 4 pour la tradition, le 8 pour le respect, et par nostalgie pour mon premier Werther, je mets en premier le 14, tellement beau sur scène dans ce rôle et finalement très bien chanté!

    Donc 14, 2, 4, 8

    M'agrada

  25. Hello, Joaquim, thanks for this wonderful gift with French taste! At first, on the occasion of past holidays, I wish you the best of everything and new musical experience, of course!
    Such contest is always breathtaking, especially, when the names of performers are hidden. Well, unfortunately, in this list my favourites as Vargas, Álvarez, Spyres among ”modern” Werthers and Thill, Prandelli and many others from old school are missing.
    So, I decided to offer you my own version of names.
    1 – Alagna,
    2 – Kraus, may be
    3 – Borras,
    4 – Gedda,
    5 – Sabbatini,
    6 – hmm, I have some thoughts, but I’m not sure,
    7 – Grigolo,
    8 – Vanzo,
    9 – Beczala,
    10 – Schipa,
    11 – Kaufmann,
    12 – Lemeshev,
    13 – Polenzani,
    14 – Dvorsky, but there is some doubt.
    Thanks for your attention. Sure, it’s not only me who is waiting for uncovered list of performers. Best regards.

    M'agrada

    • Dear opera-listener,
      In case it was not clear, one of the rules of this play is that who participate should IGNORE the name of the singers. The play is NOT aimed to verify our ear in recognizing single singers. Each one will recognize or think he has recognized some of them, but the name should not condition our choices. In case you decide to keep playing with us, please respect the rules, so that you do not spoil the pleasure for everybody else. Thank you in advance for the respect you will start showing.

      M'agrada

    • As MarcoZincone says and previously explained by Joaquin, NO NAMES!!!
      People interested in opera ( not supporters who only vote for one, “singing or not singing” Werther), know basically the major part of the singers
      Is not the aim of the contest to mention the names, only LISTEN and VOTE!

      M'agrada

    • Això és com el dit “si no quieres taza taza y media”. Doncs vinga, aquí una persona que ja deixa anar tots els noms dels tenors, a veure qui pot més. Encara sort que en algun cas no ha encertat, li haurem d’agrair. Això ho fan ja expressament o és que senzillament ni es miren de què va el tema de la tria i van a cegues i a l’aventura. Es que tela marinera……

      M'agrada

  26. No entiendo exactamente el por qué del lío que se ha armado ya que sólo visito IFL y mi tránsito por twitter es “cero” y residual el que hago en facebook. Sí me extraña la masiva votación en favor del nº 11 que comentas, no porque lo haga mal sino por que no es ni de lejos tan aplastante su versión frente a las demás expuestas, según mi opinión. Sí he de decir que, por ejemplo, la grabación mostrada del 11 es la mejor de las posibles en cuanto a sonido e interpretación, cosa que con otros (así el nº 6) no se ha hecho, ya que éste posee mejores ejemplos de su quehacer, como podría ser el fragmento entresacado de su grabación de estudio de la ópera completa..
    También me gustaría constatar el gran magisterio del ruso y… la triste “globalización” actual de las voces líricas: hay un buen grupo que no se distinguen unas de otras.
    Gracias por este estupendo rato que me has hecho pasar y feliz año a todos.

    M'agrada

    • El problema no es ese Antonio, no es la masiva votación, es más simple, dije que no quería que se mencionaran nombres para no influir en aquellos que no son capaces de distinguir a los cantantes con solo la escucha y he conseguido que muchos empezaran a de hablar de este o del otro. En fin, lamentable por parte de todos aquellos que han querido imponer su candidato, fuera el que fuera, desacreditando o no a los demás, pero sobretodo desoyendo la petición que hice. Eso es lo que me sabe mal

      M'agrada

  27. Un cop feta la tria i tot i haver-me manifestat en l’alre apunt…no acabo d’entendre com encara rebem missatges exposant noms i vots!!!…potser es un tema d’idioma..però es que el tema ja comença a ser farragós si mes no…be en qualsevol cas penso com altres que potser seria una bona solució no deixar fer comentaris (tot i que es trist..perque aquesta es la essència del blog i el que ens fa gaudir i aprendre de tots i tothom) fins que no es donessin a coneixer els resultats i exigir les quatre candidatures de forma obligatoria per diversificar al máxim i obtenir un quorum estadisticament valorable i significatiu.
    Salutacions a tos i totes i una abraçada Joaquim.

    M'agrada

  28. Eeeep!! Brutal, boníssima la tria, i difícil!! M’ha agradat molt, i jo, ja tinc la meva llisteta dels pocs que m’ha semblat reconèixer. La quadraré individualment, només per a satisfacció, o decepció, personal!

    Ara, el proper cop, posa’ns-en 20 en comptes de 14 i encara m’ho faràs més fàcil!!! ;-D

    M'agrada

  29. Mis Werher favoritos son Schipa y Kraus. Por cierto, el mes pasado asistí al debut de Flórez en este papel en Bologna. No sé si hoy sea el mejor Werther, pero su Pourquoi me reveiller es, en mi opinión, el mejor de los últimos años, y lo bisó después de unas ovaciones que no oía desde tiempo inmemorial. Gracias por la estupenda cata y Feliz 2017.

    M'agrada

    • Añadiría a estos grandes Kraus y Schipa, a los Vanzo y al joven Alagna
      Escuché el audio de Bologna y efectivamente a su manera o con su voz ( para mi gusto aún algo ligera para el rol ), JDF tuvo un gusto exquisito y cantó un excelentemente interiorizado e inteligente Werther ( a diferencia de otros que se cascan la voz en pocos años por falta de técnica, JDF es un dechado de inteligencia musical y sabe descansar la voz cuando le conviene )

      M'agrada

    • Gracies por la mini crónica y los auguri. Simplemente decir que no hacía falta que nombraras a nadie aunque has tenido la delicadeza de no decir que número eran cada uno de ellos.
      Por lo que respecta a Flórez, me temo que como su Edgardo, el Werther se adapte a teatros pequeños como Bologna, pero no a salas como el Liceu o la Scala, dudo que pueda traspasar la orquesta con la suficiencia necesaria. El Puorquoi es preciosos, que duda cabe al respecto, pero hay momentos que la proyección pero sobretodo el grosor vocal necesario se echaran en falta en el tenor peruano. En la grabación no, por supuesto.

      M'agrada

  30. Ja he votat! M’han agradat molt gairebé totes! Estic impacient per saber qui són, ja que la meitat d’aquests no els he reconegut! Moltes gràcies un cop més per aquesta tria!

    M'agrada

  31. Uffffffffff…ha sigut una elrecció molt ,pero que molt difícil…hi han molt bones interpretacions…bé jo ja hi fet la tria….Ara a esperar els resultats….
    Joaquim moltes feliçitats per la tria..he disfrutat com un nen petit amb sabtes noves…jajajaja
    petons mil

    M'agrada

  32. Fet! Fantàstica tria Joaquim! Quina meravella !
    M’ho he passat d’allò més bé escoltant aquesta ària tan bonica i els cantats que en alguns casos són extraordinaris. Només dues o tres versions no van acabar de fer-me el pes.

    M'agrada

  33. Primer cop que participo en aquest joc (fins ara només havia escoltat versions soltes) i reconec que ha estat tot un repte personal alhora que un gran plaer, ja que m’ho he passat pipa! (Gràcies, Joaquim!)
    Observo que corre molt de seguidor bocamoll pel blog. Potser la solució passaria perquè fos en Joaquim qui permetés la publicació de comentaris i, així, qui no complís les normes no tindria comentari. Tanmateix entenc que això seria multiplicar la feina d’en Joaquim…
    D’altra banda, pel que fa a la tria, he tingut MOLT clar els meus quatre tenors… tres dels quals, d’altra banda, són tenors meus de capçalera!
    To be continued… però quan es tanqui el joc! 😉

    M'agrada

  34. Acabo de triar, la selecció és esplèndida i el nivell és molt alt, com ens tens habituats.
    Vull manifestar la meva vergonya aliena per molts dels comentaris de gent que han desobeït les normes que has imposat.
    Joaquim, no ens deixis sense les tries i capa els comentaris, és una de les seccions fixes que es valoren més.
    Endavant i no caiguis en la trampa dels trolls.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s