Des de la reconstrucció de l’espectacular Frauenkirche de la capital de l’estat de Saxònia, es celebra cada any el tradicional concert d’advent, amb la rutilant Staatskappelle sota la direcció del seu director titular, ara Christian Thielemann.
Enguany el concert, sempre d’una “solemnitat” luterana i teutònica, ha estat consagrat a Bach, Mendelssohn, Weber, Mozart i Haydn i ha comptat amb les sopranos Diana Damrau i Tuuli Takala, l’emergent baríton Benjamin Appl i el solista de trompeta de la Staatskapelle, Helmut Fuchs.
La cadena alemanya 2DF va fer l’espectacular retransmissió, amb càmeres col·locades a la cúpula de l’església que permeten uns picats de vertigen i ofereixen una vista del recinte veritablement impactant.
Musicalment el concert és molt distret i amb més d’una hora s’escolta un reguitzell de fragment d’obres mestres que no empatxaran a ningú, interpretats per una orquestra de somni, un cor de solvència contrastada i uns solistes de nivell, si bé a Damrau se li comencen a notar els excesos en repertoris poc adequats. Al seu costat les veus joves de la nova esperança baritonal l’alemany Benjamin Appl, la deliciosa soprano finlandesa Tuuli Takala i l’estratosféric solista de trompeta de la Staatskapelle , Helmut Fuchs, tots sota el control ferri d’un Thielemann en la seva salsa més genuïna i el resultat és gratificant, que desprèn un bon rotllo nadalenc que espanta i que en qualsevol cas no serà transcendent, però ajuda a viure.
Johann Sebastian Bach
Obertura de la Suite per orquestra núm 3 BWV 1068
Kantate »Jauchzet Gott in allen Landen« BWV 51
Diana Damrau, soprano
Helmut Fuchs, trompeta
Felix Mendelssohn Bartholdy
Weihnachtskantate
Vom Himmel hoch
Vom Himmel hoch
Es ist der Herr Christ, unser Gott
Er bring euch alle Seligkeit
Sei willkommen, du edler Gast
Das also hat gefallen dir
Lob, Ehr sei Gott im höchsten Thron
Tuuli Takala, soprano
Benjamin Appl, baríton
Chor der Sächsischen Staatsoper
Carl Maria von Weber
Messe Nr1 “Freischutz Messe” Gloria
Chor der Sächsischen Staatsoper
Tuuli Takala, soprano
Wolfgang Amadeus Mozart
Vesperae solennes de Confesore: Laudate Dominum
Diana Damrau, soprano
Chor der Sächsischen Staatsoper
Joseph Haydn
Concert per a trompeta i orquestra: Allegro
Helmut Fuchs, trompeta
Die Schöpfung:
“Von deiner Güt, o Herr und Gott”
“Singt dem herren, alle Stimmen!”
Tuuli Takala, soprano
Benjamin Appl, baríton
Chor der Sächsischen Staatsoper
propina:
Macht hochdie Tür
arranjaments de Jarkko Riihimäki
Diana Damrau, soprano
Tuuli Takala, soprano
Benjamin Appl, baríton
Chor der Sächsischen Staatsoper
Staatskapelle Dresden
Director: Christian Thielemann
Frauenkirche, Dresden 2 de desembre de 2017
Todos los elementos involucrados hacen pensar como resultado un maravilloso concierto. Muchas gracias Joaquín.
M'agradaM'agrada
Ja saps de la meva debilitat per Tielemann i la seva orquestra, aixi que, parada obligada! Gracies
M'agradaM'agrada
Pel que anys anteriors ens havies regalat se que aquest concerts son com a petits i fabulosos tasts d’interpretacions increïbles.
Gracies i bon “Advent”
M'agradaM'agrada
Ahir el vaig escoltar. Gràcies Joaquim.
M'agradaM'agrada