IN FERNEM LAND

EL QÜESTIONARI IFL DE JOSEP COLET


Avui tinc una altra vegada el privilegi i l’honor de presentar-vos el qüestionari d’un veritable amic, en Josep Colet, i això sempre és per a mi un satisfacció enorme, perquè m’agrada molt que tots els que sovintegeu el blog conegueu amb qui tinc el privilegi de compartir amistat i  a més a més la satisfacció és encara més gran perquè l’amistat es va produir gràcies a IFL.

El qüestionari de l’amic Josep no crec que motivi gaires daltabaix, és la imatge viva de la seva personalitat tranquil·la i equilibrada, amb algun cop amagat de rauxa que dosifica amb intel·ligent prudència.

Aquí us el deixo:

  1. 1.La primera vegada que vas anar a l’òpera quin any va ser?  1994
  2. A quin teatre? Palau Sant Jordi
  3. Quina òpera vas veure? Turandot (versió concert)
  4. Els teus pares anaven o van a l’òpera? no
  5. Quin compositor operístic t’estimes més? Rossini
  6. Quina és l’aspecte que valores més d’una representació operística? La música
  7. Quin és el teu tenor predilecte? Carlo Bergonzi
  8. Quina és la teva soprano predilecta? Maria Callas
  9. Quin és ell teu baríton predilecte? Bryn Terfel
  10. Quina és la teva mezzosoprano predilecta? Cecilia Bartoli
  11. Quin és el teu baix predilecte? Samuel Ramey
  12. Quin és el teatre dels que has visita que més t’ha impressionat? La Bastille
  13. Podries viure en una ciutat sense teatre d’òpera? no
  14. Quina és la teva òpera predilecte? Semiramide
  15. Quina òpera detestes? Les dodecafòniques
  16. Valora de 1 a 10 la importància del director d’escena en una representació operística 5
  17. A quina ciutat del món que no sigui la teva i amb teatre d’òpera, t’agradaria viure? Paris
  18. Quin és el llibretista operístic preferit? Lorenzo Da Ponte
  19. Quin és el teu heroi de ficció operística? Figaro
  20. Quina és la teva heroïna de ficció operística?Susanna
  21. La gravació operística que t’enduries a l’illa deserta? Semiramide (Met 1990)
  22. El director d’orquestra operístic preferit?James Levine
  23.   El director d’escena preferit? Laurent Pelly
  24. La representació operística que t’hagués agradat assistir?La Traviata (Lisboa 1958)
  25. 25.L’òpera barroca que més t’agrada? Giulio Cesare
  26. L’òpera clàssica que més t’agrada?Le nozze di Figaro
  27. L’òpera romàtica que més t’agrada? I Puritani
  28. L’òpera del segle XX que més t’agrada? Porgy and Bess
  29. L’òpera del segle XXI que més t’agrada?—-
  30. Si poguessis escollir una vocalitat lírica, què t’agradaria ser: soprano, mezzosoprano, contralt, tenor, baríton o baix?Mezzosoprano

Com que La Traviata de Lisboa ja ha il·lustrat algun que altre qüestionari, avui posaré quatre fragments de la Semiramide del MET de l’any 1990 que a en Josep, com en a mi, ens hagués agradat assistir

Comencem pel duet “Serbami ognor si fido” cantat per June Anderson i Marilyn Horne

Samuel Ramey com a Assur

El “Giorno d’orror” de June Anderson i Marilyn Horne

 

Marilyn Horne cantant Rammenta chi sei

June Anderson canta “Bel raggio lusinghier”

I us deixo amb l’imponent obertura sota la direcció de James Conlon

Gràcies amic Josep

La setmana vinent en el darrer qüestionari de l’any 2017, tindrem el privilegi de conèixer el d’un altre històric en la meva vida liceista, en Bocachete

Un comentari

  1. Joaquim, és un plaer tenir-te com amic i una satisfacció que gràcies a IFL hagi pogut aprendre tant del món de l’òpera. Ja ni recordava algunes de les respostes d’aquest qüestionari que vaig omplir fa més d’un any. Una forta abraçada i molt bones festes per a tu i tota la legió de IFL’s.

    M'agrada

  2. Xavier C.

    I què se n´ha fet de Wagner, Josep??? 😆 😆 😆
    Els millors desitjos de felicitats per tots el Infernems (inclòs el seu editor, el redactor, el corrector, el reporter, el mecenes, el productor, i tota la colla que hi treballa dia i nit per fer-ho possible). Bones festes!

    M'agrada

  3. colbran

    Tenemos ocho o nueve coincidencias, Josep y personalmente te considero un buen amigo, del que he recibido ayuda siempre que la he precisado, en mi calvario de pruebas médicas, cuando mi otro gran amigo Joan que suele ser mi habitual acompañante no ha podido hacerlo y aprovecho la ocasión para agradecérselo a ambos. Por descontado Joaquim es el que más esfuerzo y compañía me ha dedicado, pero eso ya es de todos sabido y por mi reconocido.

    Las principales coincidencias convergen en nuestro idolatrado Rossini, nuestro compositor preferido y en su obra maestra “Semiramide” que es mi ópera preferida de todo el repertorio ex-aequo con “Il barbiere di Siviglia”. “Semramide” es todo un momumento musical de 255′ (si se programa completa) a cada cuall más glorioso, comenzando por la maravillosa obertura, la más larga compuesta por Rossini y que rivaliza con la otra impresionante obertura de “Guillaume Tell”.

    Te voy a dar quizás una sorpresa. La versión que hoy se interpreta de “Bel raggio lusinhier”, la bellísima aria de los Jardines Colgantes de Babilonia que canta la protagonista, no es la original, ya que su esposa Isabel Colbran tenía su registro de mezzo sano sólo en el centro y especialmente en el grave casi de contralto. Su zona aguda en 1823, cuando se estrenó “Semiramide” ya no estaba para muchos trotes, como comenta Stendhal en “Vie de Rossini”. Pero esa versión sólo la han grabado Anna Bonitatibus y Marilyn Horne (ésta añadiendo alguna variación propia en la cabaletta) y creo que Cecilia Bartoli (tu mezzo preferida), pero esto último no puedo asegurarlo. A mí me gusta más esta versión original que la que actualmente conocemos porque contiene más graves. Por cierto a la versión del Met que citas le faltan unos 25/30 minutos de música.

    Aquí tienes la versión que estrenó Isabel Colbran, interpretada por la gran Marilyn Horne.

    M'agrada

  4. Leonor

    ¡Gran elenco, grandes personajes, compositor (viva Rossini), libretista! ¡Óptimo gusto!
    Joaquim, infernems, ¡Felices Fiestas a todos!
    Os transmito mis mejores deseos y que se cumplan los vuestros.
    ¡Muchas felicidades!

    M'agrada

Deixa un comentari