IN FERNEM LAND

PRESENTANT A: Janinah Burnett, Deborah Nenstiel, Redzhinald Smit Jr i Isaiah Savage.


Avui la cosa és ben simple.

Un concert operístic a la Sala Txaikovski de Moscou, sala i orquestra que darrerament està esdevenint familiar per la quantitat de  concerts i òperes concertants que es retransmetre en streaming, un director i quatre cantants, tots ells nord-americans i tots ells de raça negre. El públic rus s’ho passa d’allò més bé i acaba de manera exultant i ja sabeu la dita que diu “bé està el que bé acaba”.

Són quatre veus joves, desconegudes per a la immensa majoria de tots nosaltres, que amb encerts i també amb coses per polir, algunes notables, ofereixen amb una matèria prima excel·lent, sobretot en dos dels quatre solistes, més que prometedores esperances d’una possible carrera internacional. Compte perquè hi ha un heldentenor!

El concert és variadíssim i abraça un repertori amplíssim que va de Wagner a Gershwin, passant per Verdi, Puccini, Bizet, Gounod, Joplin, Rodgers o Youmans.

No eviten l’obertura de La Forza del Destino que inaugura el concert, ni la de Candide que toquen bastant malament, de fet l’orquestra russa va una mica despistada sota la direcció de Willie Anthony Waters, però estic segur que si us preneu aquest concert com un entreteniment alhora que us ho passareu bé, us permetrà escoltar una soprano lírica engrescadora i un tenor heroic que pot esdevenir un cantant notable si corregeix algunes coses imprescindibles. De fet tots quatre haurien de millorar el seu italià i el seu francès, però ja sabem que aquestes subtileses malauradament en la immensa majoria de cantants no es tenen en gaire en consideració.

Us deixo amb la soprano Janinah Burnett, la mezzosoprano Deborah Nenstiel, el baríton-baix Redzhinald Smit Jr i el tenor  Isaiah Savage, qui sap si de tot plegat no en treurem alguna cosa aprofitable…

Giuseppe Verdi
La Forza del Destino
Obertura

Pietro Mascagni
Cavalleria Rusticana
“Voi lo sapete o mamma”
Deborah Nenstiel

Richard Wagner
Die Walküre
“Winterstürme”
Isaiah Savage

Giacomo Puccini
La Bohème
“Quando men vo”
Janinah Burnett

Richard Wagner
Tannhäuser
“O du mein Holder Abendstern”
Redzhinald Smit Jr

Giuseppe Verdi
Don Carlo
“O don fatale”
Deborah Nenstiel

Otello
“Già nella notte densa”
Isaiah Savage i Janinah Burnett

Georges Bizet
Carmen
Preludi del acte 1er
“Votre toast, je peux vous le rendre”
Redzhinald Smit Jr
Les tringles des sistres tintaient
Deborah Nenstiel

Charles Gounod
Faust
Ah! je ris de me voir
Janinah Burnett

Giuseppe Verdi
Otello
Si pel ciel marmoreo giuro
Redzhinald Smit Jr i Isaiah Savage

Leonard Bernstein
Candide
Obertura

Vincent Youmans
“Without a Song”
Isaiah Savage

Scoot Joplin
Treemonisha
Duo Treemonisha & Lucy
Janinah Burnett i Deborah Nenstiel

Richard Rodgers
South Pacific
Some enchanted evening
Redzhinald Smit Jr

Georges Gerswin
The Goldwyn Follies (1938)
It’s very clear, our love is here to stay
Deborah Nenstiel

Porgy and Bess
Preludi
“Summertime”
“I Got Plenty o’ Nuttin”
“Bess, You Is My Woman Now”
“There’s a Boat Dat’s Leavin”
“O Lawd, I’m on My Way”
Janinah Burnett, Deborah Nenstiel
Redzhinald Smit Jr, Isaiah Savage

Tchaikovsky Symphony Orchestra
Director: Willie Anthony Waters

Txaikovski Concert Hall, Moscou 15 de juny de 2016

I si ho voleu gaudir com si fóssiu moscovites privilegiats a primera fila de la sala Txaikovski ja sabeu que aquí tot és possible.

Un comentari

  1. Eduardo

    Joaquim, como siempre un buen post, espero mañana de esta gala, disfrutar y pensar que de nuevo haya otro heldentenor, bueno ya era hora que semillero cantantes que hay uno lo fuese!!!! buen domingo, para todos………

    M'agrada

  2. Fernando S.T.

    Este Isaiah Savage me ha gustado. En el duo de Otello conn el barítono tiene que mejorar un poco, pero como Siegmund me ha parecido espléndido.
    La soprano está bien, pero la mezzo y el barítono no tanto.
    Interesante concierto.

    M'agrada

    • NO sé si tots quatre acabaran fent carrera internacional, el més probable és que es quedin en el circuit operístic nord-americà, ara bé, el tenor és probable que acabi traspassant fronteres perquè veus heroiques i de tenor no n’hi ha, i aquesta és bona.

      M'agrada

Deixa un comentari