IN FERNEM LAND

EL QÜESTIONARI IFL DE GUILLEM BORRAS


Crec que vaig tenir la primer contacte amb en Guillem el 2014 quan vaig contestar el seu primer comentari a IFL arran d’una Carmen al MET, curiosament una òpera a la que no té gaire estima, tot i que no em vull avançar al que trobareu en el seu qüestionari que ell va definir com a incongruent quan me’l va enviar i que no he acabat d’entendre.

El seu qüestionari com tants d’altres ha estat degudament escapçat quan ha respost amb més d’un nom i jo com en tots els altres que ha succeït el mateix, he deixat el primer dels noms. Ell ja ens explicarà el perquè.

En Guillem ha participat a alguns dels concursos que he anat fent i en el cas del concurs del mes d’agost del 2016, aquell que s’havia de dir un ofici, el va guanyar de manera abassegadora i el del 2015 va estar a punt.

Ara toca conèixer el seu qüestionari tot esperant que ell ens acabi explicant allò que jo he alterat per “imperatiu legal”

  1. La primera vegada que vas anar a l’òpera quin any va ser? No n’estic segur però crec que devia ser el 1997
  2. A quin teatre? A la Faràndula de Sabadell
  3. Quina òpera vas veure? No se segur quina va ser però se’m barregen escenes de Nabuco, Aïda i un Don Giovanni. No se quina va ser primer
  4. Els teus pares anaven o van a l’òpera? Si
  5. Quin compositor operístic t’estimes més? Puccini ja que el considero més “operístic” que Mozart
  6. Quina és l’aspecte que valores més d’una representació operística? La capacitat d’emocionar.
  7. Quin és el teu tenor predilecte? Juan Diego Florez
  8. Quina és la teva soprano predilecta? Jessye Norman
  9. Quin és ell teu baríton predilecte? Christian Gerhaher
  10. Quina és la teva mezzosoprano predilecta? Anne Sophie von Otter
  11. Quin és el teu baix predilecte? Ruggero Raimondi 
  12. Quin és el teatre dels que has visita que més t’ha impressionat? Teatre de l’opera de Port Louis a Illa Maurici ( teatre d’òpera més antic de l’hemisferi sud). Quan el vaig visitar estava mig abandonat
  13. Podries viure en una ciutat sense teatre d’òpera? Poder-hi viure si, però sempre hi quan tingués possibilitat d’assistir a alguna representació de tant en tant.
  14. Quina és la teva òpera predilecte? Les noces de Figaro
  15. Quina òpera detestes? Que Déu em perdoni però Carmen em costa bastant, sobretot perquè és una òpera que he tocat sovint i he sentit en versions massa pèssimes.
  16. Valora de 1 a 10 la importància del director d’escena en una representació operística 6
  17. A quina ciutat del món que no sigui la teva i amb teatre d’òpera, t’agradaria viure? Berlin degut a la meva germanofília.
  18. Quin és el llibretista operístic preferit? Da Ponte
  19. Quin és el teu heroi de ficció operística? Potser com a anti-heroi el mateix Fígaro
  20. Quina és la teva heroïna de ficció operística? Tosca
  21. La gravació operística que t’enduries a l’illa deserta? Les noces de Fígaro per Theodor Currentzis
  22. El director d’orquestra operístic preferit? Depèn del repertori però per dir-ne un amb Noseda he gaudit molt.
  23. El director d’escena preferit? Mc Vicar m’acostuma a agradar.
  24. La representació operística que t’hagués agradat assistir? Més que res per morbo, a l’estrena de “The Exterminating Angel” al festival de Salzburg l’estiu passat.
  25. L’òpera barroca que més t’agrada? Dido i Eneas de Purcell…
  26. L’òpera clàssica que més t’agrada? Les noces de Fígaro de Mozart
  27. L’òpera romàtica que més t’agrada? Molt complicat! Tristany i Isolda…
  28. L’òpera del segle XX que més t’agrada?  Salomé
  29. L’òpera del segle XXI que més t’agrada?  Essame di mezzanotte de Lucia Ronchetti
  30. Si poguessis escollir una vocalitat lírica, què t’agradaria ser: soprano, mezzosoprano, contralt, tenor, baríton o baix? Mezzosoprano

No m’ho ha posat fàcil en Guillem, ni la gravació que s’enduria a l’illa deserta, ni la representació que li hagués agradat assistir no tenen disponibilitat a YouTube, si bé Le Nozze di Figaro es pot escoltar a Spotify i aquí us deixo l’enllaç

Gràcies Guillem

La setmana vinent coneixerem el qüestionari de l’estimada Marga, curiosament la darrere que va agafar el relleu a Guillem, com a guanyadora de la darrera edició del concurs del mes d’agost, el d el’any passat.

6 comments

  1. Guillem

    Heheh precisament estava a Hamburg que va passar tot. Parlant d’Hamburg, si aneu a l’òpera allà vigileu, jo vaig tenir un petit atac de vertígen. Les llotges són tan verticals que fa por mirar cap avall, no vaig gaudir massa d’un Requiem de Verdi escenificat una mica literalment. Al maig em toca estar al fossat, ja us explicaré què tal. 😉

    M'agrada

  2. JordiP

    A mi amb la Carmen em passava com a en Guillem, pero d’ença d’una que ens va deixar en Joaquim, haguda a Paris, em va canviar radicalment la seva percepcio! En canvi les Noces, encara les tinc pendents, i en tinc a la recambra una gravacio recomanada aqui al blog i que algu em va enciratjar a escoltar per veure si tambe en canvio el parer.

    M'agrada

  3. Esteve C

    M’encanta veure el Dido i Enees com a millor òpera barroca! Gràcies, Guillem!
    Potser s’hauria pogut rescatar l’enregistrament que en va fer la Jessye Norman per il·lustrar el qüestionari.

    M'agrada

  4. jordifosal

    M’agrada veure noms diferents de cantants, Norman i Von Otter no recordo que haguessin sortit fins ara.
    Vist que les òperes triades m’agraden totes,buscaré Essame di mezzanotte de Lucia Ronchetti, que no conec de res.
    Gràcies Guillem

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: