IN FERNEM LAND

NABUCCO A CHICAGO (Lucic-Serjan-Belosselskiy-DeShong-Skhorokhodov;Rizzi)


Tatiana Serjan (Abigaille) a Nabucco Lyric Opera Chicago 2016 FotoCory-Weaver

Tatiana Serjan (Abigaille) a Nabucco Lyric Opera Chicago 2016 FotoCory-Weaver

Tal i com us vaig comentar ahir, avui insisteixo amb Verdi en un teatre que tot i no ser oficialment de lliga Champions (la temporada actual és molt minsa), ha presentat, com el Liceu, un Nabucco. Només cal comparar i treure unes quantes conclusions.

El mateix dia que a Bologna es presentava Attila a Chicago presentaven aquest Nabucco, que segurament no està dirigit amb el nervi i sentit verdià que Oren va imprimir a la seva direcció liceista (no debades és un especialista en aquesta òpera), però que compte amb un equip vocal, si més no,notable, quelcom que a Barcelona no varem poder dir ni tan sols reunint el millor de cada cast.

Us deixo un tast prou significatiu, ja que a banda d’escoltar a Dmitry Belosselskiy, un Zaccaria amb veu de baix (quelcom quasi extraordinari), podreu escoltar a Tatiana Serjan, una dramàtica de veritat (millor que l’Odabella de Siri, sens dubte), la gran mezzo Elizabeth DeShong, ja coneguda de les transmissions del MET, Sergey Skhorokhodov i l’entrada de Zeljko Lucic com a Nabucco. Des de “Sperate, o figli!…fins a Mio furor, non più costretto”, un tast mol ampli (quasi mitja hora) que espero que us agradi.

Giuseppe Verdi
NABUCCO

Zeljko Lucic (Nabucco)
Dmitry Belosselskiy (Zaccaria)
Tatiana Serjan (Abigaille)
Elizabeth DeShong (Fenena)
Sergey Skhorokhodov (Ismaele)
Stefan Szkafarowsky (Gran sacerdote)
Laura Wilde (Anna)
Jesse Donner (Abdallo)

Lyric Opera Chorus
Dircetor del cor: Michael Black
Lyric Opera Orchester
Director musical: Carlo Rizzi

Lyric Opera of Chicago, 23 de gener de 2016

Potser si aquí haguéssim presentat un Nabucco com aquest, qui sap si hores d’ara estaríem una mica més convençuts que la nostra lliga té possibilitats de promocionar.

20 comments

  1. Daniel

    Tant com molt minsa…
    Si no m’he equivocat fent la recerca a Operabase (que tot podria ser), la temporada 2015-16 hauria de ser:
    The Marriage of Figaro (Mozart) 26 Set-26 Oct
    Cinderella (Rossini) 4-30 Oct
    Wozzeck (Berg) 1-21 Nov
    The Merry Widow (Lehar) 14 Nov-13 Des
    Bel Canto (Lopez,J) 7 Des-17 Gen
    Nabucco (Verdi) 23 Gen-12 Feb
    Der Rosenkavalier (Strauss) 8 Feb-13 Mar
    Romeo et Juliette (Gounod) 22 Feb-19 Mar
    The King and I (Rodgers) 29 Abr-22 Mai
    I la propera:
    Das Rheingold (Wagner) 1-22 Oct
    Lucia di Lammermoor (Donizetti) 15 Oct-6 Nov
    Les Troyens (Berlioz) 13 Nov-3 Des
    Don Quichotte (Massenet) 19 Nov-7 Des
    The Magic Flute (Mozart) 10 Des-27 Gen
    Norma (Bellini) 28 Gen-24 Feb
    Carmen (Bizet) 11 Feb-25 Mar
    Eugene Onegin (Tchaikovsky,P) 26 Feb-20 Mar
    My Fair Lady (Loewe) 28 Abr-21 Mai
    Ho he buscat perquè fa temps hi vaig ser i em sonava que feien temporades de 8/9 títols i m’ha sorprès que hagués esdevingut minsa.
    En qualsevol cas, els teus articles i el teu blog, són sempre molt interessants. O sigui que endavant. Esperava la crítica del segon repartiment d’ aquest Otello tan accidentat del Liceu, però no sé si arribarà…

    M'agrada

  2. marcozincone

    Siento ser quien trae la noticia (o al menos eso me parece) a este blog, pero el Otello de Rossini también empieza a temblar: Julia Lezhneva ha cancelado! Tendremos a Jessica Pratt…

    M'agrada

    • Josep Olivé

      Ja ho pots ben dir! Redéu! No tinc ni idea de l’entramat ni de com és la gestió de les contractacions. Però lo d’aquest any no és normal. Aqui està passant alguna cosa que desconeixem…i desconeixarem.

      1.- He anat a la web del Liceu i no dona explicacions de la cancel.lació. Normal. Lo estrany fora que les donguessin.

      2.- L’Otello de Rossini pateix d’un altra cancela.lació ja anunciada: la de José Maria lo Mónaco. Explicació? Motius personals. M’agradaria saber quin motiu personal va tenir per dir sí al Liceu de bon començament ja que no ens vol dir el motiu personal pel que ha dit no ara.

      3.- A Barcelona no tenim sort amb Lezhneva. No fa pas massa temps ens va deixar plantats a l’Auditori.

      4.- Deixo pas a qui entenen de veus pel que fa a la substitució amb Jessica Pratt. Crec recordar que ha estat protagonista d’alguns post aquí a IFL i sempre m’ha donat bones vibracions.

      5.- Qui realment està força limitat físicament és Kunde. I ben segur la medicació deu afectar a les prestacions vocals encara que no greument. I la seva extrema dificultat de moviment deu ser força incòmoda i provocar cansanci adicional. Tot i aixi de moment no cancel.la. Això se li diu profesionalitat, i donades les circumsptàncies és d’agrair. Creuem els dits no obstant.

      6.- A la propera presentació de la temporada haurem d’interpel.lar al personal de la taula de manera que si, que val, que els cantants són els que diu el programa però que si us plau ens diguin la veritat, és a dir, qui cantarà realment.

      M'agrada

      • La Lezhneva ens pren el pel, jo del Liceu ho tindria en compte, perquè jo l’adoro a aquesta noia, però això no es fa, en una òpera en versió de concert on s’estalvien tota la tanda d’assaigs, això no es fa. No posa ni l’excusa de la malaltia.

        M'agrada

  3. Wow!!!
    Quin Nabucco!!!
    Quin Zaccaria!!! (Amb la segona part de la caballeta! 😉
    Quina Abbigaile! Molt millor que l’Odabella d’ahir!
    L’Ismaele potser una miqueta fluixet
    No creieu?

    Joaquim, hi ha alguna manera de sentir tota la representació?

    Gràcies 😉

    M'agrada

  4. A Tatiana Serjan y dirigida por Muti hace dos años en Roma, le escuché una poderosa Elvira del ERNANI ( junto a Meli, Salsi y Adbrazakov ). Muy notable función, con espectacular dirección d D. Riccardo
    Chicago es para mi gusto, el segundo mejor Teatro de Opera de USA y que cuenta con un notable Director Musical titular que es el conocido Andrew Davis, con notable presencia en el Liceu

    El bajo Belosselsky, ¿ no es uno de los Fiesco previstos en los SIMONE del prox. abril ?

    M'agrada

  5. katia

    I si li regalessim una localitat al Sr.Guasch per anar a veure funcions com aquesta??A la millor acabarà per aprendre.M’agradat aquest tast de Nabucco,no té res a veure amb el que ens va tocar a nosaltres,si nosaltres amb poqueta cosa en tenim prou.Segueixo dient que Verdi es una altre cosa.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: