IN FERNEM LAND

EL QÜESTIONARI IFL D’ALESSANDRO CORTESE


No us puc dir res de l’Alessandro, bé sí, que és italià, que crec que viu a Florència i que que ha comentat al blog arran dels apunts estiuencs al voltant del festival de Bayreuth, perquè tot i que obra altres fronts, es tracta d’un wagnerià més a la llista nombrosa que nodreix els seguidors del blog.

Alessandro ajuda a consolidar noms ja indiscutibles entre les preferències de tots els que fins ara han participat: Wagner, Callas, Hotter…però aporta cantants i òperes que agraeixo perquè també m’agraden en a mi i nodreixen de personalitat i varietat l’interessantíssima base de dades que acabarà sent de ben segur un bon apunt de discussió.També hi pot haver alguna polèmica en l’òpera detestada, és clar.

Aquest és el seu qüestionari:

  1. La primera vegada que vas anar a l’òpera quin any va ser? 1999
  2. A quin teatre? Teatro del Maggio Musicale Fiorentino
  3. Quina òpera vas veure? Lohengrin
  4. Els teus pares anaven o van a l’òpera? No
  5. Quin compositor operístic t’estimes més? Richard Wagner
  6. Quina és l’aspecte que valores més d’una representació operística? Canto
  7. Quin és el teu tenor predilecte? Franz Volker
  8. Quina és la teva soprano predilecta? Maria Callas
  9. Quin és ell teu baríton predilecte? Heinrich Schlusnus
  10. Quina és la teva mezzosoprano predilecta? Waltraud Meier
  11. Quin és el teu baix predilecte? Hans Hotter
  12. Quin és el teatre dels que has visita que més t’ha impressionat? Teatro Regio di Torino
  13. Podries viure en una ciutat sense teatre d’òpera? No
  14. Quina és la teva òpera predilecte? Die Walkure
  15. Quina òpera detestes? Zauberfloete
  16. Valora de 1 a 10 la importància del director d’escena en una representació operística 5
  17. A quina ciutat del món que no sigui la teva i amb teatre d’òpera, t’agradaria viure? Barcellona
  18. Quin és el llibretista operístic preferit? Felice Romani
  19. Quin és el teu heroi de ficció operística? Siegmund
  20. Quina és la teva heroïna de ficció operística? Brunnhilde 
  21. La gravació operística que t’enduries a l’illa deserta? “Poliuto”, Scala, Callas-Corelli
  22. El director d’orquestra operístic preferit? Leonard Bernstein
  23. El director d’escena preferit? Harry Kupfer
  24. La representació operística que t’hagués agradat assistir? Das Ring des Nibelungen, Bayreuth ’88-’92
  25. L’òpera barroca que més t’agrada? L’anima del filosofo
  26. L’òpera clàssica que més t’agrada? Fidelio
  27. L’òpera romàtica que més t’agrada? Lohengrin
  28. L’òpera del segle XX que més t’agrada? Salome, Strauss
  29. L’òpera del segle XXI que més t’agrada? Phaedra, Henze
  30. Si poguessis escollir una vocalitat lírica, què t’agradaria ser: soprano, mezzosoprano, contralt, tenor, baríton o baix? Basso

I ens ho posa fàcil amb l’audició perquè l’excel·lent Poliuto de las Scala a l’any 1960 està disponible íntegrament a Youtube

Grazie mille Alessandro, un assoluto piacere condividere con te i tuo questionario.

La setmana vinent no ens mourem d’Itàlia perquè coneixerem el qüestionari de Caterina. Us hi espero

8 comments

  1. colbran

    Mi dispiace per farti una correzione. “L’anima del filosofo ossia Orfeo ed Euridice” di Haydn non è una composizione barroca ma classica, l’ultimo titolo escénico composto dal suo autore in 1791 (l’anno di morte di Mozart) e mai rappresentato mentre era vivo. Tuttavia una bellisima opera che io amo tanto.

    Molto interesanti le scelte baritonale e tenorile. Bravo.

    M'agrada

  2. jordifosal

    Schlusnus i Volker, tot un encert al que s’hagués pogut afegir altres noms imprescindibles de la primera meitat del segle XX com Reining o Klose, Veus totes elles massa oblidades que ara ens tornarien bojos.
    Bravo Alessandro

    M'agrada

    • colbran

      En respuesta a un comentario a mi cuestionario ya cité a la extraordinaria mezzo/contralto Magarete Klose como una de mis cantantes favoritas, fabulosa Ortrud, Brangäne y Fricka y estupendo Adriano en un “Rienzi” reducido que conseguí hace muchos años en un doble LP marca Ariola con Max Lorenz y Jaro Prohaska, procedente de una retransmisión de radio de 1942 con un sonido espectacular. Lamentablemente creo que me deshice de él al aparecer el CD. También tengo arias sueltas en CDs monograficos y diversos recopilatorios en los que aparece la Klose. La grabación inferior es de 1937.

      Y de Maria Reining tengo, entre otras grabaciones, su famoso “Der Rosenkavalier” dirigido por Erich Kleiber. Al menos algunos seguimos recordando a los/las grandes del pasado.

      M'agrada

  3. Felipe

    Bravo Alessandro. No sé por qué me sorprendo aún cuando alguien que habla la misma lengua que Verdi reflea su predileccion por Wagner e intuyo que tambien Strauss.
    Decisiones muy acertadas sobre todo comparto mi predilección en el anillo de Barenboim para mi la mejor representación en vídeo de esta gran obra.
    Por cierto … Y lo de la flauta mágica? Sólo por curiosidad …
    Un abrazo!

    M'agrada

    • Grazie mille.
      Per rispondere alla tua domanda sul “Flauto magico”, ho ascoltato moltissime incisioni e non sono riuscito a finirne nemmeno una. La musica mi infastidisce, la trovo insopportabile, soprattutto quella che accompagna Papageno e detesto il suono del Glockenspiel.
      Amo solo le due arie della Regina della notte.

      M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: