IN FERNEM LAND

EL QÜESTIONARI IFL DE GIORGIO AUDISIO


Amb immens plaer i agraïment, com en tota la resta de qüestionaris publicats i ja en la recta final dels que falten, avui us presento el de Giorgio Audisio, un infernemlandaire torinès que si no vaig errat va deixar el seu primer comentari l’any 2015 i ençà d’aquell primer en un entrada wagneriana al voltant del Tristan un Isolde a Bayreuth, ha participat amb regularitat a IFL, quelcom que sempre em sorprèn i emociona quan es tracta de seguidors de l’estranger que superen sense escarafalls una llengua tan minoritària com preciosa que es resisteix a morir pel maltracta a que insistentment rep per part de persones en teoria molt més properes en la distància cultural i quilomètrica  que l’amic Giorgio.

Ell em va escriure:

Scusami Joaquim se arrivo in ritardo, ma sarei felice se tu potessi mettere nel tuo archivio anche questo mio Questionario. Ti saluto e ti Ringrazio per quanto fai con immensa passione e competenza..
giorgio audisio da Torino.

Doncs bé, no va arribar tan tard com per no incloure’l a la llista i aquest és el resultat, tot i que he hagut de retallar les multi respostes i deixar, com he fet amb tothom i a desgrat, la primera:

1. La primera vegada que vas anar a l’òpera quin any va ser? 1966
2. A quin teatre? Torino Teatro Nuovo
3. Quina òpera vas veure? Oedipus Rex Strawinskii; Il Cordovano Petrassi
4. Els teus pares anaven o van a l’òpera? No
5. Quin compositor operístic t’estimes més? Verdi…
6. Quina és l’aspecte que valores més d’una representació operística? El cant
7. Quin és el teu tenor predilecte? Carlo Bergonzi…
8. Quina és la teva soprano predilecta? Maria Callas…
9. Quin és ell teu baríton predilecte? Beppino Taddei…
10. Quina és la teva mezzosoprano predilecta? Fiorenza Cossotto…
11. Quin és el teu baix predilecte? Tancredi Pasero…
12. Quin és el teatre dels que has visita que més t’ha impressionat? Cap m’impressiona!
13. Podries viure en una ciutat sense teatre d’òpera? Seria bastant difícil viure en una ciutat sense un teatre d’òpera.
14. Quina és la teva òpera predilecte? Trovatore
15. Quina òpera detestes? Cavalleria
16. Valora de 1 a 10 la importància del director d’escena en una representació operística 4
17. A quina ciutat del món que no sigui la teva i amb teatre d’òpera, t’agradaria viure? Londra
18. Quin és el llibretista operístic preferit? Nicola Francesco Haym
19. Quin és el teu heroi de ficció operística? Ernani
20. Quina és la teva heroïna de ficció operística? Giorgetta
21. La gravació operística que t’enduries a l’illa deserta? Tristan & Isolde Karajan Vickers Dernesch Berry Ludwig.
22. El director d’orquestra operístic preferit? Thomas Schippers
23. El director d’escena preferit? Chereau
24. La representació operística que t’hagués agradat assistir? Assedio di Corinto LaScala 1969 Sills Horne Schippers
25. L’òpera barroca que més t’agrada? Rodelinda.
26. L’òpera clàssica que més t’agrada? Le Nozze di Figaro
27. L’òpera romàtica que més t’agrada? Il Trovatore
28. L’òpera del segle XX que més t’agrada? Il Tabarro
29. L’òpera del segle XXI que més t’agrada? Cap
30. Si poguessis escollir una vocalitat lírica, què t’agradaria ser: soprano, mezzosoprano, contralt, tenor, baríton o baix? Heldentenor

Doncs per a il·lustrar aquest qüestionari que ens obre algunes noves vies, res més adient que proposar l’audio d’aquell Asedio di Corinto de l’any 1969 a la Scala

Grazie caro Giorgio!

La setmana vinent ens visitarà el qüestionari de Hugo Santos

Un comentari

  1. Fer

    Quina llàstima que digui això d’aquesta òpera extraordinària que es Cavalleria Rusticana, les gravacions de l’assedio di Corinto amb aquests monstres de Sills i Horne, crec que Beverlly Sills va a començar a tenir problemes en la veu després d’interpretar L’assedio di Corinto i Roberto Debereux amb la intensitat dramàtica que hi posava en aquestes interpretacions, una veu de soprano lleugera,Vicker i Karajan la combinació perfecta insuperables, per a mi Jon Vickers es el millor Tristan que he sentit mai, tots els matisos són presents en el paper de tenor heroic

    M'agrada

  2. jordifosal

    Jo tampoc puc compartir el qualificatiu per a Cavalleria, una òpera tot cor, però ja sabem contra gustos no hi ha res a fer.
    Pel que fa als cantants res a dir, tots són de reclinatori com acostumaves a dir.

    M'agrada

  3. Guillermo Iván Soto Aliste

    Interesante el cuestionario de Giorgio quizas la Cavalleria le aburrió despues de escucharla mucho. A Taddei creo lo conozco sólo por el Macbeth con Nilsson y a Pasero por antiguas grabaciones en cassette.

    M'agrada

  4. jaumeM

    Quina llengua, també, tan bonica l’italià: “Ti saluto e ti Ringrazio per quanto fai con immensa passione e competenza”
    ¡Com m’hagués agradat haver-ho dit jo!

    M'agrada

Deixa un comentari