IN FERNEM LAND

EL QÜESTIONARI IFL DE XAVIER JAIMEJUAN


Tot anava molt bé i ha estat al tram final quan s’ha embolicat la troca i em sap molt de  greu.

La setmana passada us vaig anunciar que aquest diumenge seria el del darrer qüestionari i que seria el de Glòria Moreno, però vet-ho aquí que aquest anunci va motivar la immediata resposta de dos infernemlandaires que havent enviat a temps els seus qüestionaris no els han vist publicats, em refereixo al de Xaviet Cat, és a dir Xavier Jaimejuan que publico avui i el de JordiP que publicaré diumenge vinent, dia 1 de juliol, deixant el que tancava la sèrie, el de l’amiga Glòria, pel dia 8 de juliol tot esperant que no surti ningú demostrant-me que em va enviar el seu qüestionari abans de la data límit, és clar. Lamento l’enrenou.

En XavierCat, qué és com signa el seus comentaris al blog, en Xavier Jaimejuan (tres noms en un nom i cognom, curiós oi?, tot i que encara s’hagués pogut complicar més amb un nom compost i un segon cognom com Tomas, per exemple). Bé deixant la curiositat a banda, en Xavier em va explicar ja fa molt temps una colpidora i emotiva història personal que tenia a veure amb el blog i el seu germà, per tant aquest oblit motivat per un error d’aquells inexplicables que mai sabràs el perquè alguns correus o també comentaris del blog s’arxiven com a correu brossa, em sabés especialment greu, perquè sé de la il·lusió que li fa participar, alhora que és un recordatori d’agraïment i estima cap al seu germà, malauradament traspassat.

Aquí teniu doncs el seu esplèndid qüestionari que remou una mica la tendència de preferències i que estic segur que us agradarà:

1. La primera vegada que vas anar a l’òpera quin any va ser? 1983
2. A quin teatre? Al Gran Teatre del Liceu de Barcelona
3. Quina òpera vas veure? Die Walküre
4. Els teus pares anaven o van a l’òpera? Si, però molt poc
5. Quin compositor operístic t’estimes més? Richard Wagner
6. Quina és l’aspecte que valores més d’una representació operística? La Representació en conjunt però sobretot la música
7. Quin és el teu tenor predilecte? Luciano Pavarotti
8. Quina és la teva soprano predilecta? Joan Sutherland
9. Quin és ell teu baríton predilecte? Cornell MacNeil
10. Quina és la teva mezzosoprano predilecta? Lucia Valentini-Terrani
11. Quin és el teu baix predilecte? Kurt Moll
12. Quin és el teatre dels que has visita que més t’ha impressionat? La Staatsoper de Viena
13. Podries viure en una ciutat sense teatre d’òpera? No, mai mes!, vaig viure-hi quasi quatre anys i feia viatges de 700 kilòmetres per anar i per tornar per venir al Liceu!!
14. Quina és la teva òpera predilecte? Tannhäuser
15. Quina òpera detestes? No cap, algunes m’han costat mes que altres
però he persistit i en cadascuna he trobat quelcom que m’ha satisfet finalment en menor o major mesura.
16. Valora de 1 a 10 la importància del director d’escena en una representació operística 7
17. A quina ciutat del món que no sigui la teva i amb teatre d’òpera, t’agradaria viure? Viena
18. Quin és el llibretista operístic preferit? Hugo von Hofmannsthal
19. Quin és el teu heroi de ficció operística? Lohengrin
20. Quina és la teva heroïna de ficció operística? Brunhilde
21. La gravació operística que t’enduries a l’illa deserta? Tannhäuser amb Hans Sotin, Helga Dernesch, Rene Kollo, Christa Ludwig i la Wiener Philharmoniker dirigits per Georg Solti.
22. El director d’orquestra operístic preferit? Herbert von Karajan
23. El director d’escena preferit? Franco Zeffirelli
24. La representació operística que t’hagués agradat assistir? Mira seré somniador una interpretada per Joan Sutherland, Luciano Pavarotti, Cornell MacNeil, Lucia Valentini i Kurt Moll
dirigits per Herbert von Karajan, probablement de Verdi. Però si ens ajustem a la història, sense dubtar-ho La Traviata amb Maria Callas i Alfredo Kraus a Lisboa.
25. L’òpera barroca que més t’agrada? L’Incoronazione di Poppea
26. L’òpera clàssica que més t’agrada? Le Nozze di Figaro
27. L’òpera romàntica que més t’agrada? Tristan und Isolde
28. L’òpera del segle XX que més t’agrada? Der Rosenkavalier
29. L’òpera del segle XXI que més t’agrada? L’Amour de Loin de Kaija Saariaho
30. Si poguessis escollir una vocalitat lírica, què t’agradaria ser: soprano, mezzosoprano, contralt, tenor,
baríton o baix? Baríton

Us deixo amb la l’esplèndida gravació de Tannhäuser dirigida per Georg Solti que és la que en XavierCat s’enduria a l’illa deserta amb

ELISABETH: Helga Dernesch VENUS: Christa Ludwig HERMANN: Hans Sotin TANNHÄUSER: René Kollo WOLFRAM VON ESCHENBACH: Victor Braun WALTHER VON DER VOGELWEIDE: Werner Hollweg BITEROLF: Manfred Jungwirth HEINRICH DER SCHREIBER: Kurt Equiluz REINMAR VON ZWETER: Norman Bailey

Wiener Staatsopernchor – Wiener Sängerknaben
WIENER PHILHARMONIKERSIR GEORG SOLTI

Moltes gràcies Xavier!

I diumenge vinent serà a en JordiP a qui demanaré disculpes tot publicat el seu qüestionari.

4 comments

  1. JordiP

    Joaquim, les disculpes ja son donades i acceptades, i tampoc calien.

    Del questionari d’en Xavier n’oloro un Wagner profund! Tambe diu molt de la teva voluntat i de la programacio del Liceu, de fer 700km! Ara no se si valdria la pena, o ja posats fer-ne uns quants mes (o menys segons com) i anar a Paris

    M'agrada

  2. jaumeM

    Menys mal! un a qui també li agrada L’Incoronazione.
    Ara haure de cercar L’Amour de Loin de Kaija Saariaho, a veure si l’opera moderna me pot arribar a agradar.

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: