IN FERNEM LAND

EL QÜESTIONARI IFL DE JESÚS FERNÁNDEZ


Em deia Jesús en el seu e.mail on annexava el qüestionari que avui protagonitza l’apunt dominical de IFL, que “Sigo, impenitentemente, el blog (365 de 365)”, és adir és un altre d’aquells seguidors fidelíssims i més aviat anònims, tot i que si recordeu algun comentari d’un tal “Spirto gentil” que ens ha deixat alguns comentaris des del mes d’octubre del 2016, estareu molt a prop de Jesús.

Un qüestionari quasi inqüestionable, amb alguna perla provocativa per sacsejar sensibilitats.

  1. La primera vegada que vas anar a l’òpera quin any va ser? Festivales de verano de Navarra (28/8/1981).
  2. A quin teatre? Al aire libre, con el catillo de Olite de fondo.
  3. Quina òpera vas veure? La Traviata.
  4. Els teus pares anaven o van a l’òpera? No
  5. Quin compositor operístic t’estimes més? Richard Strauss.
  6. Quina és l’aspecte que valores més d’una representació operística? La música.
  7. Quin és el teu tenor predilecte? Plácido Domingo.
  8. Quina és la teva soprano predilecta? Maria Callas
  9. Quin és ell teu baríton predilecte? Piero Cappuccilli.
  10. Quina és la teva mezzosoprano predilecta? Giulietta Simionatto
  11. Quin és el teu baix predilecte? Cesare Siepi.
  12. Quin és el teatre dels que has visita que més t’ha impressionat? El MET
  13. Podries viure en una ciutat sense teatre d’òpera? Ja hi visc.
  14. Quina és la teva òpera predilecte? Götterdämerung.
  15. Quina òpera detestes? Peter Grimes.
  16. Valora de 1 a 10 la importància del director d’escena en una representació operística: 1, cada dia voy más relajado a las óperas en concierto.
  17. A quina ciutat del món que no sigui la teva i amb teatre d’òpera, t’agradaria viure? Berlín.
  18. Quin és el llibretista operístic preferit? Hugo von Hofmannstal.
  19. Quin és el teu heroi de ficció operística? Orestes., 
  20. Quina és la teva heroïna de ficció operística? Violeta Valery.
  21. La gravació operística que t’enduries a l’illa deserta? La traviata de Carlos Klieber para DG.
  22. El director d’orquestra operístic preferit? Carlos Kleiber.
  23. El director d’escena preferit? Robert Carsen.
  24. La representació operística que t’hagués agradat assistir? La traviata de Callas y Kraus del San Carlos de Lisboa (27 de marzo de 1.958)
  25. L’òpera barroca que més t’agrada? Alcina
  26. L’òpera clàssica que més t’agrada? Cosi fan tutte
  27. L’òpera romàtica que més t’agrada? Semiramide (Rossini)
  28. L’òpera del segle XX que més t’agrada? Salomé
  29. L’òpera del segle XXI que més t’agrada? L´amour de loin
  30. Si poguessis escollir una vocalitat lírica, què t’agradaria ser: soprano, mezzosoprano, contralt, tenor, baríton o baix? Contralto

Aquesta és la gravació que Jesús s’emportaria a l’illa deserta,

Gracias jesus por esos 365 de 365

La setmana vinent tindrem el plaer de conèixer el qüestionari de Fernando S.T.

 

8 comments

  1. JordiP

    Efectivament provocador el tema de les operes en versio concert, es clar que la resposta se l’han guanyat a pols els actuals directors d’escena amb segons quins nyaps.

    De la resta de respostes haig de dir que l’amour de loin la he intentat escoltar diverses vegades pero encara no hi he connectat i no la he pogut acabar. Es clar que, potser si l’hagues vista en directe escenificada hagues ajudat. Tot i aixi, tinc clar que encara mereixera alguna oportunitat mes i probablement acabi trobant-li el que.

    M'agrada

  2. Antonio Fuentes Miranda

    Creo que, si alguna vez hace Joaquim recuento de preferencias, en el apartado de veladas que el encuestado habría querido vivir “in situ”, una de las más votadas sería “la Traviata de Lisboa”.
    Yo, ciertamente, en mi cuestionario preferí otros históricos momentos (¡hay tantos!), si bien he de decir que pasé los primeros lustros de mi afición operística soñando con lo que habrían tenido que ser aquellas únicas noches que permitieron ver juntos en un escenario a la Callas y Alfredo Kraus. Incluso antes de saber que existían registros sonoro y -muy breve- visual de la misma (al sonoro, por cierto, casualmente tuve acceso bastante antes de que fuera comercializado por sello, pirata u oficial, alguno). Hasta el gran tenor canario solía contestar en las entrevistas que aquellas funciones fueron las más importantes de su vida… por algo sería.
    Así pues, magnífica elección, a mi entender, de “representación no vivida”, para todos los que han escogido ésta del São Carlos.

    M'agrada

  3. dolorsxavier

    Veig moltes coincidències amb en Jesús, si be cap de les seves eleccions no es de les primeres meves però son inqüestionables i si estan gairebé tots en un hipotétic podium meu, potser perque jo em vaig iniciar en la opera l’any 1980 i tot i aixó no em vaig estrenar en directe fins tres anys després peró aquells 80’s van ser grans anys per la nostra afició sense cap mena de dubte.
    Em sobta que tot i no haver cap cantant especialista wagneriá, la seva opera preferida sigui la. culminació de la Tetralògia, però certament es una gran opera i una excel.lent. culminació.
    Discrepo i molt en la òpera que detesta, perque Peter Grimes es una òpera que m’agrada molt, si be es cert que guanya molt mes escenificada que no només escoltant-la, jo em vaig gaudir molt des de rl primer cop que vaig veure la interpretació de’n Jon Vickers (un dels meus ídols) i també quan la he vist interpretada en la versió d’estrena amb en Peter Pears dirigida pel propi Benjamin Britten, es la seva òpera que mes m’estimo.
    Tot el que envolta a Richard Strauss em fascina així que altre cop coincidim en unes quantes eleccions.
    Per altra banda el seu disc per la illa d’Ifl es una fita de la fonografia aquesta Traviata de’n Kleiber per a mi i una versió de molta intensitat i emotivitat que em va fer enamorar-me d’aquesta òpera i el fet anecdotic de que per aquells anys 80 en Placido Domingo me la signés i dediqués després d’una llarga conversa sobre si m’havia agradat la versió i altres aspectes, fan que em sigui molt preuada.
    També son inquestionables Salomé i Semiramide per a mi, dues operes magnífiques i tant intensament diferents i genials cadascuna amb el seu estíl.
    I ja en darrer lloc coincidim plenament en la elecció de la opera del present segle, L’Amour de Loin també es la meva preferida, potser costa una mica al principi però l’acabes estimant i valorant com mereix, recomano com en el cas que he citat abans veure-la abans de escoltar-la la versió dirigida per Essa Pekk-Salonen es meravellosa i després la pots escoltar amb mes bona predisposició…insistiu i persistiu!… a banda la temporada passada en Joaquim ens va oferir la versió del Met molt similar escenicsment i que també pot valer per iniciar-se en la música de la Kaija Saariaho, una molt estimable compositora.
    Felicitats Jesús!, grans eleccions.

    M'agrada

  4. XavierCat

    Veig moltes coincidències amb en Jesús, si be cap de les seves eleccions no es de les primeres meves però son inqüestionables i si estan gairebé tots en un hipotétic podium meu, potser perque jo em vaig iniciar en la opera l’any 1980 i tot i aixó no em vaig estrenar en directe fins tres anys després peró aquells 80’s van ser grans anys per la nostra afició sense cap mena de dubte.
    Em sobta que tot i no haver cap cantant especialista wagneriá, la seva opera preferida sigui la. culminació de la Tetralògia, però certament es una gran opera i una excel.lent. culminació.
    Discrepo i molt en la òpera que detesta, perque Peter Grimes es una òpera que m’agrada molt, si be es cert que guanya molt mes escenificada que no només escoltant-la, jo em vaig gaudir molt des de rl primer cop que vaig veure la interpretació de’n Jon Vickers (un dels meus ídols) i també quan la he vist interpretada en la versió d’estrena amb en Peter Pears dirigida pel propi Benjamin Britten, es la seva òpera que mes m’estimo.
    Tot el que envolta a Richard Strauss em fascina així que altre cop coincidim en unes quantes eleccions.
    Per altra banda el seu disc per la illa d’Ifl es una fita de la fonografia aquesta Traviata de’n Kleiber per a mi i una versió de molta intensitat i emotivitat que em va fer enamorar-me d’aquesta òpera i el fet anecdotic de que per aquells anys 80 en Placido Domingo me la signés i dediqués després d’una llarga conversa sobre si m’havia agradat la versió i altres aspectes, fan que em sigui molt preuada.
    També son inquestionables Salomé i Semiramide per a mi, dues operes magnífiques i tant intensament diferents i genials cadascuna amb el seu estíl.
    I ja en darrer lloc coincidim plenament en la elecció de la opera del present segle, L’Amour de Loin també es la meva preferida, potser costa una mica al principi però l’acabes estimant i valorant com mereix, recomano com en el cas que he citat abans veure-la abans de escoltar-la la versió dirigida per Essa Pekk-Salonen es meravellosa i després la pots escoltar amb mes bona predisposició…insistiu i persistiu!… a banda la temporada passada en Joaquim ens va oferir la versió del Met molt similar escenicsment i que també pot valer per iniciar-se en la música de la Kaija Saariaho, una molt estimable compositora.
    Felicitats Jesús!, grans eleccions.

    M'agrada

  5. Guillermo

    Evidentment aquests cantants més enllà de les preferències personals són inqüestionables. No conec L’amour de loin, de fet no conec gaires òperes “modernes” perquè és el període que més em costa d’escoltar. Però la tindré en compte.
    Salutacions

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: